Læe videre (videregående udd) mens man barsler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg er muligvis gravid, så jeg ska ha undersøgt ALLE muligheder, der er jo:

- Et 1/2 års barsel

- 1 års barsel

MEN jeg husker en veninde jeg engang havde vendte tilbage på skolebænken 14 dage efter hun havde født, men fandt aldrig ud af hvad hun gjorde "af" bebs, når hun var i skole?

På videregående udd er det jo begrænset hvor meget undervisning der egentlig er, så tænkte den sidste måske var en løsning??

Har i læst mens i har haft barsel, og hvad har i gjort med den lille (helt lille bebs) imens i var i skole?

Ja, er ano da ingen skal vide om mine tanker.....endnu.....hvis nu jeg er gravid......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

aarhusmor

En i min klasse på en videregående går i skole lige nu, fra hendes barn var nyfødt. Nu er det lettere fordi det er et fjernstudie, så vi mødes kun hver 3. weekend.

Men hun har altid en med til at passe sit barn, som sidder i sofamiljøerne og venter på hende.

Anmeld

11. oktober 2012

Sofia24

Anonym skriver:

Jeg er muligvis gravid, så jeg ska ha undersøgt ALLE muligheder, der er jo:

- Et 1/2 års barsel

- 1 års barsel

MEN jeg husker en veninde jeg engang havde vendte tilbage på skolebænken 14 dage efter hun havde født, men fandt aldrig ud af hvad hun gjorde "af" bebs, når hun var i skole?

På videregående udd er det jo begrænset hvor meget undervisning der egentlig er, så tænkte den sidste måske var en løsning??

Har i læst mens i har haft barsel, og hvad har i gjort med den lille (helt lille bebs) imens i var i skole?

Ja, er ano da ingen skal vide om mine tanker.....endnu.....hvis nu jeg er gravid......

Ja det gør jeg - til dels

Jeg læser en universitets-udd. og mit studie er så fleksibelt at jeg kan bytte rundt på mine blokke (af alt fra 3-6 ugers varighed), ja endda hele semestre...

Der er ikke ret meget mødepligt, så jeg kan læse hjemmefra om nødvendigt.

Jeg fødte for 11 uger siden og har været til 1 eksamen + et kursus siden. De dage jeg er ude til eksamen/undervisning/kursus har jeg min mor med eller min svigermor til at se efter min pige - de har begge mulighed for det
Jeg ammer min pige, så det er ikke længe jeg kan undvære hende (og omvendt)!

Det skal understreges at JEG GØR DET fordi JEG HAR LYST og fordi JEG KAN!!

Jeg elsker mit studie/arbejde og jeg elsker min familie - og nu når jeg har muligheden for at kombinere begge dele uden at der tabes noget hen ad vejen, så syns jeg det er med at udnytte det

Så hvis du spørg mig, så kan det lade sig gøre at fortsætte læsningen på trods af en nyfødt - synes dog det kræver et godt bagland, den rette indstilling til tingene hos sig selv + der skal være mulighed for at slå bremsen i rent uddannelsesmæssigt hvis der er noget der ikke er optimalt...

Sådan er mit syn på tingene

Du er velkommen med spørgsmål hvis du vil vide mere

Anmeld

11. oktober 2012

serinasmor

Jeg ville personligt ikke vælge at tage direkte tilbage på skolebænken ... du får ikke tiden tilbage hvor de er helt små .. og det kan være svært at få læst det man skal og samtidig hvilet ud når baby sover .. du ved jo heller ikke om du får en sovebaby eller ej

Jeg gik i mødregruppe med en der ikke tog barsel men bare studerede videre .. hun klarede det .. men det er altså ikke et drømmescenarie .. hun havde konstant dårlig samvittighed over for enten baby eller studie ..

selv tog jeg et års barsel ... Det var ikke en mulighed for mig kun at tage et ½ år ..der var ikke halvårsstart på mit studie og derfor ikke et hold jeg kunne følge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.