LBK skriver:
Så faldt dommen i dag. 
Jeg har bækkenløsning. ØV... Efter en måned med smerter der dagligt er blevet værre og værre fik jeg endelig taget mig sammen til at gå til læge efter utallige opfordringer fra kollegaer og min mand.
Jeg er i dag i uge 23 og venter andet barn. Jeg har slet ikke tid til at have bækkenløsning.
Min læge opfordrede mig til at sygemelde mig en uge måske 14 dage for at se om det dæmper smerterne. Jeg er sygeplejerske og arbejder på en travl afdeling hvor det sjældent er egne behov der kommer først.
Jeg vil ikke sygemeldes
Jeg vil passe mit arbejde
ØV ØV ØV
Stort kram til dig

Jeg fik selv bækkenløsning da jeg ventede min datter (1 graviditet) og det blev til kronisk bækkenløsning fordi jeg ikke tog den med ro og respekterede min krops signaler. Jeg endte med at blive kørt ind på fødestuen i kørestol.
Nu er jeg gravid med 2 barn og er i uge 19 og sidder allerede i kørestol nu, fordi den kroniske bækkenløsning selvfølgelig er blusset op med den nye graviditet.
Jeg skriver ikke dette her for at skræmme dig, men blot for at oplyse om at det faktisk kan blive ufatteligt træls hvis man ikke respekterer sin krop i den situation. Det er sådan et meget kontant og træls svar det ved jeg godt, men jeg skriver det alligevel for at du måske ikke behøver at gentage min fejl.
Mit råd vil helt klart være en sygemelding. En bækkenløsning kan løseligt sammenlignes med et slemt forstuvet knæ. Når man fortsat arbejder og belaster eller træner med et bækken med bækkenløsning så svarer det til at man gør det samme på et forstuvet knæ. Det ville ingen gøre, de ville aflaste det. Hvis man vælger at bide i det sure æble og aflaste bækkenet under graviditeten behøver bækkenløsningen slet ikke at vare ved så længe efter fødslen og det behøver ikke blive ulideligt under graviditeten. Men hvis man kører på så er prisen meget, meget høj at betale.
Se evt denne side som er fuld af god info:
www.baekkenloesning.dk
Anmeld