Ekstra scanning - Fostervækst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.433 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Pallemor

Ja spørgsmålet og bekymringen ligger i, at jeg i dag var til JM og er 35+1 og desværre blev babyboy kun skønnet til 2200 g og mit mål( kan ikke huske hvad det hedder) var kun 31 cm, så er blevet sendt til ekstra scanning i morgen.

Nogen der har oplevet det ?? Skal jeg være bekymret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

SussieThyssen

Pallemor skriver:

Ja spørgsmålet og bekymringen ligger i, at jeg i dag var til JM og er 35+1 og desværre blev babyboy kun skønnet til 2200 g og mit mål( kan ikke huske hvad det hedder) var kun 31 cm, så er blevet sendt til ekstra scanning i morgen.

Det ved jeg nu ikke om du skal, men det er da godt der er obs på det.

Du kan jo lige forske lidt i hvor stor du selv, dine forældre, din mand og hans familie sådan gennemsnitligt var ved deres fødsler.
Nogle får rent genetisk meget små børn, som så siden bare vokser der ud af og i løbet af nul komma 5 har indhentet alle de andre, medens andre familier er tilbøjelige til at få kæmper, som siden stagnerer lidt og også ender med at blive på størrelse med gennemsnittet.

I min slægt er det sidste kategori (meen vi er nu heller ikke så små som voksne, især ikke mændene) så der var der hele tiden almen forvirring over at fostrene var så enormt store og endda meget tidligt.

Men som sagt, det er godt der bliver holdt lidt øje med at den bette trives, men jeg synes du bare skal slappe af og stole på at din bebs bare høre til de små af slagsen, og så er det fint nok.

Kommer du med en update??

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2012

natashalarsen

jeg er blev fuldt hver uge siden uge 20 pga min er for lille og hans vægt ikke er ret meget er 39+0 idag og er blevet fuldt meget tæt

men de skide dygtige så du kan slappe lidt mere a

Anmeld

10. oktober 2012

Pallemor

SussieThyssen skriver:

Du kan jo lige forske lidt i hvor stor du selv, dine forældre, din mand og hans familie sådan gennemsnitligt var ved deres fødsler.
Nogle får rent genetisk meget små børn, som så siden bare vokser der ud af og i løbet af nul komma 5 har indhentet alle de andre, medens andre familier er tilbøjelige til at få kæmper, som siden stagnerer lidt og også ender med at blive på størrelse med gennemsnittet.

I min slægt er det sidste kategori (meen vi er nu heller ikke så små som voksne, især ikke mændene) så der var der hele tiden almen forvirring over at fostrene var så enormt store og endda meget tidligt.

Men som sagt, det er godt der bliver holdt lidt øje med at den bette trives, men jeg synes du bare skal slappe af og stole på at din bebs bare høre til de små af slagsen, og så er det fint nok.

Kærligst
Sussie

Tak for svar Sussie - Det er min nr 2, storesøster var heller ikke så stor, så håber bare han bliver derinde nogle gode uger og bliver 1 kg større Skal nok komme med  en lille update

Anmeld

10. oktober 2012

Pallemor

natashalarsen skriver:

jeg er blev fuldt hver uge siden uge 20 pga min er for lille og hans vægt ikke er ret meget er 39+0 idag og er blevet fuldt meget tæt

men de skide dygtige så du kan slappe lidt mere a

Tak Natasha . Min eneste bekymring er bare hvis moderkagen ikke fungere optimalt, men håber og tror da på den gør og bettemanden når at tage det på han skal de sidste uger Hans storesøster var heller ikke så stor . Rigtig meget held og lykke til dig

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

Pallemor skriver:

Tak for svar Sussie - Det er min nr 2, storesøster var heller ikke så stor, så håber bare han bliver derinde nogle gode uger og bliver 1 kg større Skal nok komme med  en lille update

Super...det er dejligt

Det er jo de sidste uger, de virkeligt tager fra, så det skal nok nå sig.

Anmeld

10. oktober 2012

annecatrine88

Jeg var til jdm da jeg var 35+3 og der var mit mål også 31 og baby blev skønnet til at være 2400 gram.. Dette sagde hun var meget normalt og hun regnede da med at jeg ville få en "normal" baby når jeg kom til termin..

Anmeld

11. oktober 2012

jack

Pallemor skriver:

jeg blev sendt til ekstra vækstscanning da jeg var 37+0 og der vejede han 2473, han er os meget lille men ikke noget at være urolig for sagde de, nogle børn er bare små selvom alt fungere... min første søn vejede tilgængæld 4370 ved fødslen, så det er lidt mærkeligt at ham her er så lilleHeld og lykke

Anmeld

11. oktober 2012

MKuhr

Pallemor skriver:

Det er kun for at være sikker på at den lille får nok af moderkagen, du skal først blive nervøs hvis dette viser sig. der behøver ikke at være noget galt. slet ikke.
Husk på at det kun er fantastisk at man kan undersøge alt i dag og sørge for at den lille ikke mangler noget der ville heller ikke ske oget ved at du fødte nu hvis det viser sig at den lille ikke får nok ilt og næring. så bare roligt vent og se hvad scanning viser

Anmeld

11. oktober 2012

Pallemor

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

UPDATE: Babyboy vejer 2337 gr, hvilket er indenfor normal området. og så er der jo tid til at tage på endnu så det var godt Han ser ret godt ud ;P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.