Pallemor skriver:
Ja spørgsmålet og bekymringen ligger i, at jeg i dag var til JM og er 35+1 og desværre blev babyboy kun skønnet til 2200 g og mit mål( kan ikke huske hvad det hedder) var kun 31 cm, så er blevet sendt til ekstra scanning i morgen.
Nogen der har oplevet det ?? Skal jeg være bekymret?

Det ved jeg nu ikke om du skal, men det er da godt der er obs på det.
Du kan jo lige forske lidt i hvor stor du selv, dine forældre, din mand og hans familie sådan gennemsnitligt var ved deres fødsler.
Nogle får rent genetisk meget små børn, som så siden bare vokser der ud af og i løbet af nul komma 5 har indhentet alle de andre, medens andre familier er tilbøjelige til at få kæmper, som siden stagnerer lidt og også ender med at blive på størrelse med gennemsnittet.
I min slægt er det sidste kategori (meen vi er nu heller ikke så små som voksne, især ikke mændene) så der var der hele tiden almen forvirring over at fostrene var så enormt store og endda meget tidligt.
Men som sagt, det er godt der bliver holdt lidt øje med at den bette trives, men jeg synes du bare skal slappe af og stole på at din bebs bare høre til de små af slagsen, og så er det fint nok.
Kommer du med en update?? 

Kærligst
Sussie
Anmeld