Igang med maveøvelser efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.244 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

christina92

Godaften d'damer

Nu er det 2½ uge siden jeg fødte og føler mig klar til stille at begynde at gøre noget bed kroppen. Laver self mine knibeøvelse allerede.

Jeg har fået afvide at før jeg må påbegynde mit løb igen, skal jeg træne mavemusklerne samt rygmusklerne. Har i Nogle gode øvelser som var gode for jer efter i havde født??

Hvornår var i 100% fit for fight igen efter jeres fødsler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

CaWi

Synes der gik LANG tid før mine mavemuskler føltes normale igen, til at jeg kunn lave feks mavebøjninger.
Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person.
Dog siger mange t man skal vente med desideret træning til efter 8 ugers undersøgelsen.
De fleste fitness centre vil også først se en, når man har fået tjek hos lægen.

Anmeld

10. oktober 2012

Dinna88

Hvilke muskler vil du træne? De små eller de store?

Anmeld

10. oktober 2012

christina92

CAWI skriver:

Synes der gik LANG tid før mine mavemuskler føltes normale igen, til at jeg kunn lave feks mavebøjninger.
Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person.
Dog siger mange t man skal vente med desideret træning til efter 8 ugers undersøgelsen.
De fleste fitness centre vil også først se en, når man har fået tjek hos lægen.

Okay, det vidste jeg ikke. så må jeg hellere lige tjekke om jeg min læge råder til at vente  

Men må man heller ikke lave lette maveøvelser?

Anmeld

10. oktober 2012

christina92

Dinna88 skriver:

Hvilke muskler vil du træne? De små eller de store?

Dem begge

Anmeld

10. oktober 2012

CaWi

christina92 skriver:

Okay, det vidste jeg ikke. så må jeg hellere lige tjekke om jeg min læge råder til at vente  

Men må man heller ikke lave lette maveøvelser?

Det skal jeg ik kunne svare på.
Jeg ventede til efter tjekket, for skulle jo ik 'nå noget'

Anmeld

10. oktober 2012

Dinna88

christina92 skriver:

Dem begge

Hm, okay. De små træner du rigtig med stilstående øvelser. Dvs. diverse pilatesøvelser. Planken er genial, da det er lige omkring rygsøjlen du træner musklen. 

De store træner du ved alle de øvelser man lavede i folkeskolen/gymnasiet Hvis du laver mavebøjninger så huskhuskhusk de skrå mavemuskler også. Dvs. at maven kan du faktisk træne ved kun at lave mavebøjninger, skrå og lige

http://aktivtraening.dk/traening/styrketraening/styrketraening-oevelser-til-en-staerk-ryg - her har du et ganske glimrende program til ryggen Du kan google øvelserne, hvis ikke du kender dem.

men HUSK! du skal starte med de små muskler. Hvis ikke de er stærke, så kan du ende med hold i ryggen osv. 

Anmeld

10. oktober 2012

christina92

CAWI skriver:

Det skal jeg ik kunne svare på.
Jeg ventede til efter tjekket, for skulle jo ik 'nå noget'

Nej, skal jeg jo heller ikke. Mit løb betyder bare rigtig meget for mit humør og overskud  Er sq lidt afhængig af det

Men tak for svaret

Anmeld

10. oktober 2012

christina92

Dinna88 skriver:

Hm, okay. De små træner du rigtig med stilstående øvelser. Dvs. diverse pilatesøvelser. Planken er genial, da det er lige omkring rygsøjlen du træner musklen. 

De store træner du ved alle de øvelser man lavede i folkeskolen/gymnasiet Hvis du laver mavebøjninger så huskhuskhusk de skrå mavemuskler også. Dvs. at maven kan du faktisk træne ved kun at lave mavebøjninger, skrå og lige

http://aktivtraening.dk/traening/styrketraening/styrketraening-oevelser-til-en-staerk-ryg - her har du et ganske glimrende program til ryggen Du kan google øvelserne, hvis ikke du kender dem.

men HUSK! du skal starte med de små muskler. Hvis ikke de er stærke, så kan du ende med hold i ryggen osv. 

TUSIND tak for svar!!

Anmeld

10. oktober 2012

Dinna88

christina92 skriver:

TUSIND tak for svar!!

Det var så lidt! Jeg styrker selv en del samtidig med at jeg har dårlig ryg, som derfor skal trænes med stilstående øvelser. Jeg har et super program fra en fys. men jeg aner ikke hvordan jeg skal beskrive det for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.