Julemiddagen (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Dinna88

Noget hed ad det samme, bare nogle ekstra ting (mener jeg) og så skal lille jeg have kylling eller nødderand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

MorDk skriver:

Hvad består jeres julemiddag/dessert af den 24.december?

Her får vi Flæskesteg, And, hvide kartofler, brunet kartofler, sovs, rødkål, sodavand, vin, Ris' a' la' mande

og en

hulens masse julegodter senere...

Hjemme hos min mor spiser vi flæskesteg, kartofler, brun sovs, rødkål, asier (jeg får rødbeder da jeg egentligt hverken kan lide rødkål, asier eller brunede kartofler hehe), chips og brunede kartofler.

Til dessert får vi ris ala mande med kirsebærsovs, og der er selvfølgelig en bette mandel i 

Når mig og kæresten skal holde jul sammen næste år (da er babyen her jo), så laver hans mor altid farseret kalkun, brun sovs, brunede kartofler, chips, waldorfsalat og så er der selvfølgelig farsen fra kalkunen 

Og de får også ris ala mande med kirsebærsovs til dessert.

Der er selvfølgelig masser af juleslik hos begge parter, det er jo næsten ikke til at leve uden selv om man faktisk ikke kan spise mere hehe 

Så hvert 2. år skal jeg have noget forskelligt hehe 

Anmeld

10. oktober 2012

LouiseRH

Ej lad lige være - nu vil jeg have julemad

Men hjemme ved mine forældre får vi enten and eller kalkun, med alm. kartofler, brune kartofler, chips, rødkål, brun sovs. Ris a' la mande til dessert og juleslik senere

Sidste år holdte jeg jul med min svigerfamilie og der fik vi ovennævnte (kalkun), dog med waldorfsalat i stedet for rødkål.

Julemad

Anmeld

10. oktober 2012

An&Jo

vi får flæskesteg, and, hvide og brune kartofler, en masse blandet surt, brun sovs, franske kartofler, og ris a'la mande..

og så har vi begrænsede mængder godter til om aftenen, for helt ærligt, så er vi alle så mætte at vi kun spiser fordi vi har lyst til det og ikke fordi vi har plads til det, og børn med ondt i maven gider vi ikke juleaften..

Anmeld

10. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

And, flæskesteg og kalkun, hvid og brune kartofler, 3 slags sovs (1fra hver steg ) taffel chips og menu chips, æbler med ribsgele, rødkål, aiser, waldorf salat. Risalmande med varm kirsebær og jordbær sovs. Lidt juleguf til efter vi har danset om juletræet.

Og vi holder normalt jul 2-3 gange i dec, da kærstens forældre er skilt, så vi er rigtig jule forkælet!! Vh stine

Anmeld

10. oktober 2012

Miss BananaHammock

åhh julen stresser lidt i år. Ved jo ikke om jeg ligger på fødegangen. Så herhjemme bliver der pyntet op 1. søndag i advendt som altid - men juletræet springer vi over. Og juleaften bliver holdt enten hos os selv, hos min mor eller på horsens sygehus. Alt afhængig af om vi er med nyfødt, stadig afventende, eller i gang med at føde

Anmeld

10. oktober 2012

Miss BananaHammock

HOV - det var jo den anden tråd jeg skulle ha' skrevet i! flot Nena!

Anmeld

10. oktober 2012

Ploffer

MorDk skriver:

Her får vi Flæskesteg, And, hvide kartofler, brunet kartofler, sovs, rødkål, sodavand, vin, Ris' a' la' mande

og en

Vi får det samme her, dog får vi også sprængt medister og diverse surt.

Vi får altid hindbærsovs til ris a'la manden da ingen af os bryder os om kirsebærsovs

Vi propper en masse slik i juletræet og spiser lækker hjemmelavet konfekt når vi pakker gaver op

Uuuuuhhhh hvor jeg glæder mig er totalt julefreak

Anmeld

10. oktober 2012

nielsen80

MorDk skriver:

og en

udover det du skriver får vi også - franske kartofler og sønderjysk hvidkål(når vi er ved kærestens familie i sønderjylland.)

Anmeld

10. oktober 2012

Muhmi

Carina:-) skriver:

Udover det nævnte er der også franske kartofler og vin på bordet.

Samt kirsbærsovs til desserten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.