Eksperthjælp: Gojibær og kosttilskud til småbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.892 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Rose Maimonide

"Gojibær og kosttilskud til småbørn"

Hej Rebecca

Jeg er i tvivl om du har fået mit spørgsmål sendt 20/9, så det kommer her igen :

Hej Rebecca

Jeg har haft kæmpe stor fornøjelse af at læse din bog om baby 100% naturlig. Super relevant bog, med masser af god viden udover det vi allerede ved.
Nå, men mit spørgsmål handler om, at jeg rigtig gerne ville give min søn Gojibær, men hvordan giver jeg ham den bedst s nærringen optages. Han er 7 mdr. Skal de blendes? Har du nogle gode ideer?

På forhånd tak

Desuden er her loge et tillægs spørgsmål( jeg ved det står i borgen, men synes det er lidt svær at holde styr på...)
Hvad kan jeg med fordel give ham af tilskud. Han er nu godt 8 mdr. Jeg amm men han får en natflaske på 220 ml. Desuden får han d pearls og jeg har hybenog brændenæældepulv i huset, som han får i ny g næ. Jeg har dsuden jensreøpulver.

Skal han have artic cod lever? Og probiotika-? Hvilken?

Han er små syg pt. Skal jeg booste ham med c vitamin? Hvis ja hvilken?

Rebeccas svar

Hej!

Tak for dine spørgsmål! Jeg beklager, at du har måttet vente på svar. Det skyldes, at familien og jeg lige er flyttet.

Og tusind tak for roserne til min bog BABY, det er jeg meget glad for at høre!

Normalt anbefaler jeg, at man først giver sit barn tørret frugt fra 10 mdr.s alderen. Det skyldes, at tørret frugt indeholder store mængder frugtsukker og ingen C-vitamin. Tilmed klistrer det godt fast i tænderne og kan give grobund for huller.
Men skulle man ønske at give tørret frugt tidligere, så er gojibær et godt valg, fordi de er meget næringsrige. Jeg ville lægge dem i blød, før jeg bruger dem. Jeg ville ikke give dem hele, da de kan komme galt i halsen. Men for eksempel som en del af et grødmix, der meget gerne har stået i blød natten over, så næringen bedre optages. Jeg ville nok også hakke dem, før jeg kom dem i grødmixet. Ellers er der stor sandsynlighed for, at de kommer ufordøjede ud i den anden ende … Ja, du kan også blende dem til brug i passende retter. Igen, gerne iblødsat først.

Ja, jeg ville helt klart give ham Arctic Cod Liv Oil fra Nordic Naturals. 1 tsk. dagligt.
Desuden ½ tsk. probiotika et par gange om ugen forebyggende. Hver dag under sygdom og ca. tre uger efter. Vælg NDS Probiotic Panda eller Udo’s Choice Infant’s Blend Probiotic. Jf. side 119 i BABY.

Ja, ved sygdom og skranten kan du med fordel give C-vitamin. Vælg Acerola tyggetabletter, som du knuser og blander i maden. Jeg foreslår Acerola Tyggetablet på 90 mg/stk fra Natur Drogeriet, da den er uden sødestoffer. Du kan give 1-200 mg dagligt (altså 2 stk.), ved sygdom og tandfrembrud op til 300 mg (altså 3 stk). Det er bedst at fordele C-vitamintilskuddet over dagens måltider, så udnyttes det bedst.

De bedste hilsener

Rebecca Persson, http://rebeccapersson.com/

På Rebeccas blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.

Se Rebeccas hjemmeside: RebeccaPersson.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.