Gravid og lussingesyge i søns vuggestue.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Snartmortil3

Der er konstateret lussingesyge i min søns vuggestue. er gravid i 10. uge. Hvad gør man? Afventer og ser om man bliver smittet? Har ikke haft som barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

AnneL

110811 skriver:

Der er konstateret lussingesyge i min søns vuggestue. er gravid i 10. uge. Hvad gør man? Afventer og ser om man bliver smittet? Har ikke haft som barn.

Hvis du ikke selv har haft lussingesyge (det har de fleste altså) så skal du holde dig langt væk. Men få lægen til at tage en blodprøve, du kan sagtens have haft det uden du ved det. Har selv stået i næsten samme situation.

Anmeld

10. oktober 2012

Moma

110811 skriver:

Gå til lægen og få taget en blodprøve for at se, om du har antivirus (du har haft det), og om du har det nu.

Jeg fik det tjekket 2 gange under min sidste graviditet. Min datter fik det i bhv. Men jeg havde det ikke og havde ikke haft det.

Anmeld

10. oktober 2012

Snartmortil3

AnneL skriver:

Hvis du ikke selv har haft lussingesyge (det har de fleste altså) så skal du holde dig langt væk. Men få lægen til at tage en blodprøve, du kan sagtens have haft det uden du ved det. Har selv stået i næsten samme situation.

Min mor er 100 procent sikker på, at jeg ikke har haft lussingesyge som barn.. :/ Kan jo desværre ikke holde mig laaaaangt væk fra min søn.

Anmeld

10. oktober 2012

Snartmortil3

Moma skriver:

Gå til lægen og få taget en blodprøve for at se, om du har antivirus (du har haft det), og om du har det nu.

Jeg fik det tjekket 2 gange under min sidste graviditet. Min datter fik det i bhv. Men jeg havde det ikke og havde ikke haft det.

Tak! har skrevet til lægen, og afventer svar

Anmeld

10. oktober 2012

M&N

110811 skriver:

Min mor er 100 procent sikker på, at jeg ikke har haft lussingesyge som barn.. :/ Kan jo desværre ikke holde mig laaaaangt væk fra min søn.

Det var min mor altså også men jeg fik det tjekket i mandags igennem en blodprøve og jeg havde haft lussingesyge som lille

Så hvis jeg var dig, ville jeg lige få det tjekket hos lægen med en blodprøve. 

Anmeld

10. oktober 2012

AnneL

110811 skriver:

Min mor var også ret sikker på at jeg ikke havde haft det, men det havde jeg alligevel.
Du skal naturligvis ikke holde dig langt fra din søn, men fra institutionen

Anmeld

10. oktober 2012

Alanda

110811 skriver:

Hej

Jeg har stået i samme sitation , jeg arbejde dog bare i bhv hvor der var lussingesyge . Jeg var ved lægen og fik konstateret at jeg var blevet smitte af barnet der henne .  Det er ikke noget at være bekymret for . Jeg er i uge 23+4 nu og jeg har en sund og rask dreng inde i maven der ikke har taget skade af at jeg har haft lussingesyge . Den eneste + der er ved at have haft det er at du får så mange flere scanninger for at tjekke op på barnet inde i maven , så intet at være bekymret over . 
Og med hensyn til hvad du skal gøre , tage og aflevere din søn i bhv som du plejer for du er aflevere ham jo kun og det er ikke ham der har lussingesyge så sker der ikke noget ved det Gorældre kan sagtens aflevere sit børn i bhv uden at blive smitte Det kan dog ske i nogle tilfælde , men det er så små at chancen er ret lille
Og ja som de andre sige få taget en test ved lægen , forklare hvad det drejer sig om .. Og så går der en uge(gjorde der ved mig) før du får svar på prøven

Held og lykke .. Håber vi får en update  

Anmeld

15. oktober 2012

Snartmortil3

Kort update - min søn har fået lussingesyge, så venter spændt på svar på min blodprøve..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.