at blive dømt sengeliggende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.681 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hvor bogstaveligt skal det tages? Må jeg gå i bad, lufte hund, sidde op? Og hvad med knægten er det absolut no go at løfte ham? Skal jeg virkelig ligge på langs hele tiden? Og hvad med rengøring og madlavning? Dette er pga stor chance for for tidelig fødsel men min mand siger det ikke skal tages bogstaveligt og at jeg stadig skal de ting jeg plejer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Anonym trådstarter

Er i uge 32+0 hvis det har noget at sige :-)

Anmeld

10. oktober 2012

Kamilla-m

Sengeliggende betyder sengeliggende.
Synes virkelig du skal tage det alvorligt - min bror er født i uge 30 , hvilken ikke har været særlig sjovt for nogen, og der er jo mange risiko ved at føde for tidligt :-(

Anmeld

10. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Hvor bogstaveligt skal det tages? Må jeg gå i bad, lufte hund, sidde op? Og hvad med knægten er det absolut no go at løfte ham? Skal jeg virkelig ligge på langs hele tiden? Og hvad med rengøring og madlavning? Dette er pga stor chance for for tidelig fødsel men min mand siger det ikke skal tages bogstaveligt og at jeg stadig skal de ting jeg plejer.

Jeg ville tage det bogstaveligt. Ingen rengøring og minimal belastning, små stille gåture med hunden ville måske være en okay ide? Det at få rørt benene gør altså gavn den sidste tid.
Så du må få sagt til din mand at han nu desværre hænger på det huslige

Men er du i tvivl kan du da altid ringe til din læge/JM/FG?

Anmeld

10. oktober 2012

aarhusmor

Det kommer lidt an på hvorfor du er sengeliggende. Hvis det er fordi din livmoderhals er for åben eller giver sig for let, så ville jeg nok bare blive liggende.

Men hvis det er pga. bækkenløsning, ville jeg gøre alle bevægelser symmetrisk og lige

Anmeld

10. oktober 2012

Rebecca55

Er ret sikker på det skal tages maget bogstavligt.

Jeg måtte gå i bad, ligge ned og sidde tilbagelænet og til nød måtte gå op og tage noget at spise. Sådan lå jeg i godt 3 mdr.

Det er sindsygt hårdt men det hele værd. Det ville jo være forfærdelig man fødte for tidligt og man ved man ikke gjorde alt for at undgå det.

Mine kom 6 uger før tid og selvom det ikke er meget før tid, er det meget hårdt for både barn og forældre.

Så ned på langs og læs en masse bøger lån nogle gode serier på dvd, så du kan få tiden til at gå.

Held og lykke

Anmeld

10. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Sengeliggende på grund af for tidlig fødsel skal tages alvorligt, hvis du ikke vil risikere at føde for tidligt! Så din mand må altså komme ind i kampen hvis han ikke vil risikere at jeres barn bliver født for tidligt, og l skal være indlagt og med de risici der er forbundet med for tidligt fødsel!

Du skal bestemt ikke løfte jeres søn, gå med hunden og gøre rent! Ved ikke om du kan lave mad, det må der være nogle der har prøvet at blive beordret sengeliggende, der kan hjælpe med!

Ved godt at det er svært, når man har en lille en, men du risikere jo at blive indlagt, hvis du ikke passer på dig selv!

Anmeld

10. oktober 2012

Tanja1234

Jeg var "sengeliggende" fra uge 19 og fødte 33+6.

Jeg måtte tisse og gå i bad, men intet andet. Lå på sofaen hele dagen og gik i seng om aftenen.

Anmeld

10. oktober 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Nu er det godt nok en del år siden, at min mor fik sine 3 børn, men både da hun ventede min mellemste søster og yngste søster, blev hun beordret sengeliggende og det betød, at det eneste hun måtte var, at bade, gå på toilettet og punktum ikke mere.

Så jeg ville tage det bogstaveligt og så må din mand ligge sig og bide i gulvet over, at han nu skal stå for det hele

Derudover; har din mand en medicinsk baggrund for at udtale sig ift. hvad sengeliggende reelt betyder? Bare sådan af nysgerrighed

Anmeld

10. oktober 2012

Snehund

Vil bare sende dig et trøste

Det lyder ikke rart. Håber du formår, at passe godt på dig og barnet og få noget godt ud af den sidste tid trods "dommen".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.