7-8 årig med mobil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

MariaKyedDK

Louise17 skriver:

Hej piger.

Kæresten og jeg overvejer om bettemås skal ha en mobil i julegave.

Hun er 8 år, og går i 1 klasse. Er bare nærvøs for om hun smider den væk, da hun allerede fornylig har smidt sine sko væk 2 gange osv.. 

Har jeres barn en? og er det for tidligt?

Vi synes på en måde det er, også alligevel ik

jeg kan både se fordele og ulemper, men flest ulemper, min søn på snart 6 år, ønsker sig også en mobil, men det er alt for tidligt,(synes jeg) men jeg håber jeg kan strække den til hans 10 års fødselsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

betski

Louise17 skriver:

Hej piger.

Hun er 8 år, og går i 1 klasse. Er bare nærvøs for om hun smider den væk, da hun allerede fornylig har smidt sine sko væk 2 gange osv.. 

Jeg har stemt andet, for synes det kommer meget an på, om hun reelt har brug for en mobil eller om det bare er for at have en mobil. Hvis det handler om bare at have en mobil, vil jeg stemme nej, men har hun reelt brug for den vil jeg stemme ja.

Min datter fik en mobil som 5 årig. Det fik hun fordi hun tager toget over til sin far når hun skal på weekend hos ham. Ellers havde hun ikke fået en. Nu som knap 9 årig kommer den meget handy når hun er alene hjemme

Anmeld

10. oktober 2012

TeamRocket

Mine børn får en allerede i 0 kl. Skolen ligger 10 kilometer herfra og de skal med bussen, så de skal ku ringe hjem og vi skal ku få fat i dem. Havde skolen ligget tæt på tror jeg ikke jeg havde fundet det nødvendigt før de var meget ældre :-) men de får ikke en ny smart iphone model- nok bare en af familiens gamle uden internet osv.

Anmeld

10. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Louise17 skriver:

Hej piger.

Jeg har sagt "no go",

MEN, jeg syntes så at hvis hun f.eks. skal gå alene hjem fra skole og sådan at så er det nok okay med en telefon. Men syntes ikke hun skal have en telefon hvis hun bare skal bruge den som legetøj.

Jeg bliver faktisk harm når jeg ser mindre børn rende rundt med iphones og ipads - jeg syntes lidt man frarøver børn deres barndom (tror jeg) ellers også er jeg nok bare af den gamle skole. Jeg fik først min først telefon som 14 årig - og det var selvom jeg havde bedt om en i flere år..

Men hvis hun så skulle have en telefon, så syntes jeg jo så ikke at det skulle være en smartphone da jeg ikke syntes at mindre børn skal være optaget af deres telefoner 

Anmeld

10. oktober 2012

Ciss

Jeg har stemt blankt, da jeg synes, det kommer lidt an på omstændighederne.

Jeg kender børn på den alder både med og uden mobil. For mig er det afgørende, om barnet har BRUG for mobilen. F eks: Kender en alenemor med tre børn. Hendes nr to fik telefon ved ca den alder pga at hun nogen gange i løbet af ugen var alene hjemme i 30-60 min. Hun skulle kunne få fat i sin mor, hvis der var noget, derfor fik hun telefon. Det synes jeg er helt ok. Jeg kender så også et par stykker, som fik telefon tidligt pga "storesøster fik også" eller "fordi jeg gerne ville have den". Så vidt jeg kan se, bliver de telefoner stort set brugt til at prale overfor vennerne og til at spille spil på. Når det er sådan, ser jeg ikke det store point i at få telefon tidligt.

Hvis hun er slem til at miste sine ting, betyder det jo også, at man må lave meget klare regler for mobilopbevaring og brug, så den holder længst muligt - men hvis hun ikke direkte har brug for at have egen telefon i hverdagen, ville jeg nok have ventet lidt...

Anmeld

10. oktober 2012

L83

Louise17 skriver:

Hej piger.

Min søn blir 8 i næste måned og går os i 1 klasse. Han ønsker sig en Tlf i fødselsdagsgave men jeg synes det er alt for tidligt , så har stemt no go

Anmeld

10. oktober 2012

henh01

Min datter er 8 år og går i anden klasse. Hun begyndte her i sommer at cykle til skole om morgen. Derfor fik hun en telefon. Jeg ville aldrig kunne sende hende afsted uden lige at sikre mig at hun kom helt frem. (ja ved godt at man ikke havde mobil forhen og at det var vilkårene, men jeg er nu glad for nutidens teknologi og vil derfor også benytte mig af den )

Jeg kan se i hendes klasse at i hvert fald 60-70 % af børnene har en mobil telefon.

Jeg havde ellers altid holdt på, at hun tidligst skulle have en når hun blev 10 år, men man har et standpunkt til man tager et nyt Hun har den KUN med i skole de dage hun cykler selv, ellers ligger den bare herhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.