7-8 årig med mobil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: 8 årig med mobil?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.977 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Helloo

Hej piger.

Kæresten og jeg overvejer om bettemås skal ha en mobil i julegave.

Hun er 8 år, og går i 1 klasse. Er bare nærvøs for om hun smider den væk, da hun allerede fornylig har smidt sine sko væk 2 gange osv.. 

Har jeres barn en? og er det for tidligt?

Vi synes på en måde det er, også alligevel ik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

tankai

Jeg undgår at stemme, fordi jeg både kan se fordele og ulemper. 

Jeg synes det er smart, at man hurtigt kan ringe. hvis der skulle opstå en sitiuation hvor det er nødvendigt, men på den anden side. er børn (og voksne) bare alt for afhængige af mobiler og alt andet teknologi.

Hvis det er hun skal have en, ville jeg nok finde en gammel mobil, og starte med et taletidskort, måske uden penge på, så har hun den ikke fremme hele tiden, men i kan stadig få fat på hende. Plus hun kan sige, at hun har en mobil.

Anmeld

9. oktober 2012

JulieE

Har den brug for den? Skal hun f.eks gå hjem fra skole selv? Og har hun selv udtryk ønske om en? 

Min søn er 8,5 år og han har ikke fået en endnu. Vi trækker den så længe som muligt  Jeg synes ganske enkelt ikke han har behov for sådan en endnu. Han har heller ikke spurgt efter en.....

Anmeld

9. oktober 2012

-Sigrid-

Louise17 skriver:

Hej piger.

Hun er 8 år, og går i 1 klasse. Er bare nærvøs for om hun smider den væk, da hun allerede fornylig har smidt sine sko væk 2 gange osv.. 

Jeg syntes ikke sko og mobil kan sammenlignes, men har hun selv bedt om en?

Jeg fik min første da jeg var 11 og havde en hest i en anden by. Jeg røg af hesten hvor jeg tabte min hjelm og ramte hovedet ned på en sten (dårligt held!), hvor jeg blev nød til at ringe til min mor fra den mobil jeg ikke havde, og gik grædende rundt efter en som havde en, for .. Jeg var ikke et pænt syn, ugen efter fik jeg en mobil

Har din kærestes datter nogen hobbyer hvor det ville ville være praktisk hvis hun havde en mobil? Er hun nogensinde alene hvor hun kan komme til skade?

Som det er nu ville min datter få mobil den dag hun var meget udenfor huset, hun havde epilepsi eller noget i den stil, hvor hun kunne være langt væk og alene eller hvor hun havde en alvorlig sygdom - eller selv kunne betale for en mobil uden hjælp fra bedsteforældre Måske, MÅSKE hvis min mand og jeg blev skilt og vi gerne ville snakke med hende uden den anden forældre blev blandet alt for meget ind i det

Anmeld

9. oktober 2012

Helloo

-Sigrid- skriver:

Jeg syntes ikke sko og mobil kan sammenlignes, men har hun selv bedt om en?

Jeg fik min første da jeg var 11 og havde en hest i en anden by. Jeg røg af hesten hvor jeg tabte min hjelm og ramte hovedet ned på en sten (dårligt held!), hvor jeg blev nød til at ringe til min mor fra den mobil jeg ikke havde, og gik grædende rundt efter en som havde en, for .. Jeg var ikke et pænt syn, ugen efter fik jeg en mobil

Har din kærestes datter nogen hobbyer hvor det ville ville være praktisk hvis hun havde en mobil? Er hun nogensinde alene hvor hun kan komme til skade?

Som det er nu ville min datter få mobil den dag hun var meget udenfor huset, hun havde epilepsi eller noget i den stil, hvor hun kunne være langt væk og alene eller hvor hun havde en alvorlig sygdom - eller selv kunne betale for en mobil uden hjælp fra bedsteforældre Måske, MÅSKE hvis min mand og jeg blev skilt og vi gerne ville snakke med hende uden den anden forældre blev blandet alt for meget ind i det

Hun laver aldrig noget uden os. Øh nu er pt begyndt til kampsport, men hun bliver jo hentet og afleveret hver gang. Hun er sjælden ude unden os 

Pyha forstår godt du fik en!

Anmeld

9. oktober 2012

-Sigrid-

Louise17 skriver:

Hun laver aldrig noget uden os. Øh nu er pt begyndt til kampsport, men hun bliver jo hentet og afleveret hver gang. Hun er sjælden ude unden os 

Pyha forstår godt du fik en!

Så ville jeg (personligt) ikke give betten en, men det er jo også maaange (hehe) år siden jeg var 8 år, så det kan godt være at det har ændret sig

Jah, det kan jeg også godt, det var ikke rart at gå rundt der, heldigvis havde en anden indfanget min hest Jeg endte heldigvis kun med en mild hjernerystelse

Anmeld

9. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min datter har en. Men hun tager også skole bussen hverdag til skole og hjem. jeg synes også den er praktisk når hun leger der ude og jeg ligepludselig ikke kan se hende mere  nu skal det ikke lyde som om jeg overvåger hende. Jeg vil lige sige at hun før denne telefon mistede een Nokia. Derfor har hun en billig samsung lige nu. Når hun har bevist at hun godt kan passe på hendes ting får hun en der er bedre.

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Louise17 skriver:

Hej piger.

Jeg stemte blankt, for det afhænger af om din pige kan finde ud af at håndtere og bruge en mobil.

Men umiddelbart er jeg for.

Køb hende en billig en, der har kort, så den bare kan spærres uden dikkedarer, hvis den bliver væk, og bliver den det, så kan I jo med sindsro sige til hende, at hun ganske enkelt ikke er stor nok til en endnu, når hun ikke har kunnet passe på den.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. oktober 2012

Fenja09

Jeg er både for og imod. Men der er måske flere fordele end ulemper.

Synes det er rigtig rart at vide, at børnene kan ringe, hvis der er det mindste og de har brug for at tale med mor og far med det samme. Men hvis din datter aldrig rigtig er alene er det måske lidt "spild" og bedre at vente. Ved heller ikke om hun har bedt om at få en mobil. Muligheden for at købe en billig en med taletidskort er der og så er det ikke så slemt, hvis hun smider den væk.

/Fenja

Anmeld

10. oktober 2012

Moma

Louise17 skriver:

Hej piger.

Har stemt blankt - for der kan både være for og i mod. Der er mange børn fra min datters klasse (hun er 8 år og går i 2. klasse), der har en.

Men hvis hun ikke er selv hjemme el.lign. ville jeg vente.

Vores datter har ikke en mobil endnu. Fordi vi ikke kan se, hvad hun skal bruge den til lige nu - vi trækker den så længe, vi kan. Hun har til gengæld en IPod, hvor hun kan surfe og spille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.