Hvad kan jeg spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg plejer at være alt-ædende så aner slet ikke hvad jeg skal stille op med denne her kvalme.

Leverpostejsmadder og mariekiks er vidst ikke helt nok i det lange løb.

Nogen forslag til hvad der kunne være relativt nemt at få ned, samt nemt at få lavet? Har ingen energi så kan ikke stå og kokkerere i 2 timer i køkkenet, og kvalmen vil ikke rigtig lade mig spise så meget andet end leverpostej (som jeg også lide er løbet tør for) så det må meget gerne være let, let, let.

På forhånd tak (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Jeg plejer at være alt-ædende så aner slet ikke hvad jeg skal stille op med denne her kvalme.

Nogen forslag til hvad der kunne være relativt nemt at få ned, samt nemt at få lavet? Har ingen energi så kan ikke stå og kokkerere i 2 timer i køkkenet, og kvalmen vil ikke rigtig lade mig spise så meget andet end leverpostej (som jeg også lide er løbet tør for) så det må meget gerne være let, let, let.

På forhånd tak (:

Her fungerer grøntsagssupper, sodavandsis og friske ærter.. (: Og så har jeg en konstant lyst til kogte kartofler og sovs.. 

Anmeld

9. oktober 2012

dola

Anonym skriver:

På forhånd tak (:

Jeg spiste lige det jeg havde lyst til, slæbte mig til bageren efter franskbrød eller hvad jeg nu kunne få ned,  og så krydrrede jeg det med en vitaminpille og d vitamin hver aften for kastede sjovt nok ikke op om natten.

Efter 4-5 måneder kunne jeg spise normal igen, havde dog tabt 10-15 kg inden da.

Fik 4 kg stærk og sund dreng ikke engang vaciner rører ham!

Min læge sagde at din baby får hvaqd den skal have, det er bare dig der ikke gør..

Anmeld

9. oktober 2012

Faith

M (: skriver:

Her fungerer grøntsagssupper, sodavandsis og friske ærter.. (: Og så har jeg en konstant lyst til kogte kartofler og sovs.. 

Man får lyst til de særeste ting når man er gravid.

Til ts: Ved godt det ikke mætter ret meget, men de der drikke cultura hjalp altså virkelig på min kvalme! Drak dem både nat og dag i en lang periode. Nu synes jeg af en eller anden grund ikke de er så vanvittigt lækre mere

Anmeld

9. oktober 2012

Tulle83

Da kvalmen var allerværst, spiste jeg bananer, yoghurt, tørre kiks, kartoffelmos, ristet toast, ærter og drak iskoldt vand.

Det var det der fungerede for mig

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Faith skriver:

Man får lyst til de særeste ting når man er gravid.

Til ts: Ved godt det ikke mætter ret meget, men de der drikke cultura hjalp altså virkelig på min kvalme! Drak dem både nat og dag i en lang periode. Nu synes jeg af en eller anden grund ikke de er så vanvittigt lækre mere

Ja, det er virkelig underligt! Det er det eneste jeg vil have til aftensmad - resten af "tilbehøret" er jeg fuldstændig ligeglad med.. 

Anmeld

9. oktober 2012

Faith

M (: skriver:

Ja, det er virkelig underligt! Det er det eneste jeg vil have til aftensmad - resten af "tilbehøret" er jeg fuldstændig ligeglad med.. 

Kartofler og sovs er da heldigvis ikke det værste man kan spise

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Faith skriver:

Kartofler og sovs er da heldigvis ikke det værste man kan spise

Haha, nej, og kan heldigvis kun spise en portion..

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg tror leverpostej og kiks er værre end kartofler og sovs

Mit problem er at jeg absolut ikke har lyst til noget. Jo, leverpostej, og det kun efter jeg ikke har spist hele dagen.  Og saltchips. Men jeg ved ikke helt hvor det hører ind på kostpyramiden/tallerknen

Tror jeg smutter ud og giver det et forsøg. Kartoffler har altid været gode til tømmermændskvalme, det kan være det også fungerer nu. Plus de ligger ikke så tungt.

Kartoffelmos og suppe lyder også overkommeligt.

Har desværre ikke råd til at tabe mig mere end de to kilo, der allerede er røget så noget SKAL der ned, og gerne hurtigt.

I skal have mange tak, alle er så dejligt hjælpsomme her! (:

Anmeld

9. oktober 2012

Camilla30

Hej Jeg levede stort set kun af frugt og grovboller uden noget eller kun med smør i de første 3 mdr. ananas, melon, jordbær var mine favoritter. Nu her i uge 30 kaster jeg stadig op og har kvalme hver dag, men har vænnet mig til at spise mere varieret, har det bedst med at spise noget der er nogenlunde neutralt i smagen fx risengrød, kød uden for meget krydderi, brød, youhurt, banan osv. jeg undgår fuldstændig pølser, makrel, og lignende. Held og lykke med de nye madvaner og "god bedring" med kvalme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.