Hejsa - jeg undskylder på forhånd for detaljerne. Læs ikke videre hvis du er sart

Jeg er knap 36 uger henne og skulle derfor meget gerne vente et par uger mere før baby kommer til verden.
Jeg har i hele graviditeten haft en del udflåd, der er tiltagende. I starten af varierende art men de sidste uger har det været hvidt/gulligt og meget slimet. Og ret meget af det løbende over dagen (især om morgenen, hvor det er som om kroppen udskiller nattens produktion).
I går havde jeg ret kraftige plukveer, og mens-smerter ned over ryggen. Tror dog det skyldtes overanstrengelse. Har sovet fint uden noget usædvanligt.
I morges kom der en meget stor portion udflåd så jeg er i tvivl om det var slimproppen. Det var fastere end normalt og ret sammenhængende. Vel ca 1 cl hvis man skal sætte mål på. I løbet af i dag har jeg haft det fint uden plukveer eller andet, men her til aften kom der endnu en stor portion udflåd (dog mindre end i morges). Fortsat ingen plukveer el. lign.
Er det slimproppen der er gået eller kan det blot være almindeligt udflåd der er taget endnu mere til? Og er det et tegn på snarlig fødsel eller kan jeg ligeså godt gå til termin eller over? Nogle der har nogle erfaringer? Og ville I ringe til fødegangen? Umiddelbart tænker jeg nej, - jeg tænker de ikke kan gøre fra eller til og jeg har jo ikke veer eller noget. Men tager jeg fejl her?
Erfaringer og hjælp efterspørges
Anmeld