Spm. ang. glemte p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej med jer!

Jeg har lige opdaget, at jeg har glemt at tage mine p-piller i weekenden - dumme mig!

Nå, men det er 2 piller i første uge, det drejer sig om. I indlægssedlen står der, at man skal spørge sin læge til råds. Er der nogen, der har prøvet det?

På forhånd mange tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Maja_4000

Altså .. Når jeg har glemt det , har jeg taget en måned uden piller Men hvis du har haft sex er det jo nok en god idé at snakke med lægen 

Anmeld

8. oktober 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Hej med jer!

Jeg har lige opdaget, at jeg har glemt at tage mine p-piller i weekenden - dumme mig!

Nå, men det er 2 piller i første uge, det drejer sig om. I indlægssedlen står der, at man skal spørge sin læge til råds. Er der nogen, der har prøvet det?

Det er ikke så godt at glemme p-pillerne i første uge. Så skal man beskytte sig yderligere. Du kan læse om det her

Anmeld

8. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Hej med jer!

Tag en ekstra pille og husk at bruge kondom!

Er det de aller første to piller i pakken? 

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Tag en ekstra pille og husk at brug kondom!

Er det de aller første to piller i pakken? 

Det er nr. 6 og 7..
Vi havde sex lørdag

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Altså .. Når jeg har glemt det , har jeg taget en måned uden piller Men hvis du har haft sex er det jo nok en god idé at snakke med lægen 

Vi havde sex lørdag (dagen for den 1. glemte), så jeg må nok hellere give lægen et kald i morgen..

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Det er ikke så godt at glemme p-pillerne i første uge. Så skal man beskytte sig yderligere. Du kan læse om det her

Tak
Vil det så sige at jeg skal tage de to glemte piller nu OG en fortrydelsespille, nu nar vi havde sex lørdag? Åh, jeg er lidt forvirret

Anmeld

8. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Det er nr. 6 og 7..
Vi havde sex lørdag

Med mindre du gerne vil være gravid (hvilket jeg ikke går ud fra, siden du er på pillen), vil jeg foreslå at du husker pillerne og kondomerne den næste tid! Hvis ikke din mens kommer til tiden, så kontakt lægen. (der er ikke så meget at gøre lige nu, da det er for sent at tage en fortrydelsespille - mere end 72 timer - og for tidligt at teste for graviditet)

Anmeld

8. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Tak
Vil det så sige at jeg skal tage de to glemte piller nu OG en fortrydelsespille, nu nar vi havde sex lørdag? Åh, jeg er lidt forvirret

Kun hvis det er mindre end 72 timer siden du havde sex ellers er det for sent med en fortrydelsespille

Anmeld

8. oktober 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Tak

Hmm du skal hvert fald tage en fortrydelsespille, men er i tvivl om du skal tage begge pillerne  Synes det virker voldsomt at tage 3 på samme tid. Det er jo rimelig meget hormon. Men der står godt nok: 

Hvad skal jeg gøre, når jeg har glemt at tage to p-piller i træk?
Begge glemte p-piller tages (på én gang) straks, også selv om det betyder, at du skal tage 2 p-piller samtidig. Næste p-pille tages til sædvanlig tid.

Du skal bruge anden beskyttelse samtidig, indtil du igen har taget én p-pille dagligt i 7 dage, eller indtil pakningen er opbrugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.