ingen glukosebelastningstest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

FrkZier

Hej tøser
Jeg undre mig bare lidt.. altså første gang jeg var gravid fik jeg en indkaldelse til en glukosebelastningstest(mener jeg det hedder) men det har jeg ikke fået den her gang, og min læge har heller ikke nævnt noget om det de gange jeg har været dernede?
hvorfor skal jeg ikke have sådan en denne gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

M&N

FrkZier skriver:

Hej tøser
Jeg undre mig bare lidt.. altså første gang jeg var gravid fik jeg en indkaldelse til en glukosebelastningstest(mener jeg det hedder) men det har jeg ikke fået den her gang, og min læge har heller ikke nævnt noget om det de gange jeg har været dernede?

Det kan det er din JM der nævner det denne gang, min læge nævnte det men min JM som sendte det afsted, skal afsted imorgen - troede også jeg bare aldrig kom afsted

Anmeld

8. oktober 2012

M (:

FrkZier skriver:

Hej tøser

Hvorfor var du i risiko sidst? 

Anmeld

8. oktober 2012

FrkZier

BabyWish2012 <3 skriver:

Det kan det er din JM der nævner det denne gang, min læge nævnte det men min JM som sendte det afsted, skal afsted imorgen - troede også jeg bare aldrig kom afsted

sad lige og tænkte over det.. og kan det egentlig ikke være fordi min bmi ikke længere er over 25 som den var sidst?

Anmeld

8. oktober 2012

FrkZier

M (: skriver:

Hvorfor var du i risiko sidst? 

det var fordi min BMI var over 25

Anmeld

8. oktober 2012

M&N

FrkZier skriver:

sad lige og tænkte over det.. og kan det egentlig ikke være fordi min bmi ikke længere er over 25 som den var sidst?

Du får kun glukostebelastning hvis din BMI er over 25 eller 27.

Eller har sukkersyge i nærmeste familie, har født barn over 4500 g, osv osv. =)

Så kan være du slipper!

Anmeld

8. oktober 2012

FrkZier

BabyWish2012 <3 skriver:

Du får kun glukostebelastning hvis din BMI er over 25 eller 27.

Eller har sukkersyge i nærmeste familie, har født barn over 4500 g, osv osv. =)

Så kan være du slipper!

min bmi er vidst på 22/23 eller sådan - og tror kun det var fordi jeg var overvægtig sidst.. er jeg jo ikke mere - så kan da godt være jeg ikke skal denne gang..
se så faldt brikkerne lige på plads

Anmeld

8. oktober 2012

M&N

FrkZier skriver:

min bmi er vidst på 22/23 eller sådan - og tror kun det var fordi jeg var overvægtig sidst.. er jeg jo ikke mere - så kan da godt være jeg ikke skal denne gang..
se så faldt brikkerne lige på plads

Jeg tror helt bestemt det er derfor Lægen plejer at nævne hvis du har en for høj BMI, her skulle jeg have den uanset hvad på grund af sukkersyge i nærmeste familie (morfar)

Det er da dejligt du kan slippe så! 

Anmeld

8. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik det første gang, men ik sidste gang, og jeg vejede det sammesidsførste gang. Tror der måske er forskel fra jordmor til jordmor... Vh stine

Anmeld

8. oktober 2012

M (:

FrkZier skriver:

det var fordi min BMI var over 25

Det er den vel ikke mere, og så er det vel derfor? (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.