Et lille brokke indlæg (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jah, selvom jeg er super glad for at baby virker til at have det godt, er jeg møgtræt af konstant træthed, tuderi, og værst af alt, KVALME.

Jeg har haft kvalme før jeg endda fandt ud af, at jeg er gravid, og den bliver kun værre og værre. Jeg er 6+2 så det virker bare som om der er laaang tid til det første trimester er overstået og jeg FORHÅBENLIGT kan få lidt ro.

Jeg kan ingeting få ned om morgenen, ikke engang mariekiks eller lidt kakao, og det bliver den jo ikke bedre af. Får det så dårligt lige efter jeg åbner øjnene at jeg ikke har været til undervisning i de sidste par uger fordi jeg simpelthen ikke engang kan klare at sætte mig op. Det føles som køresyge hele dagen (og lad og endeligt ikke snakke om at tage bussen :s)

Hen af aftenen går det i sig selv og jeg kan spise udmærket, og jeg kaster ikke op, så jeg har virkeligt ikke lyst til at brokke mig når jeg ved der findes mange, der har det værre.
Det er bare lidt svært, for kæresten kan ikke sætte sig ind i det og vi har ikke gjort det officielt endnu så jeg føler jeg er helt alene med det, og det er bare øv øv :/

Ja, jeg havde bare lige lyst til at brokke mig lidt. Håber det er okay for jeg føler mig nede, små-isoleret, og har lidt dårlig samvittighed over, at jeg ikke kan være "Yay, jeg skal være mor" agtigt.

Hvis der er nogen, der kan fortælle mig, hvordan man tvinger sig selv til at spise med så slem en kvalme (eller hvad) vil jeg meget gerne høre det (: Er ikke så glad for ingenting at spise hele dagen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Pikku Myy

Det er rigtigt at du skal have spist noget, men du skal huske at det ikke er vildt vigtigt hvad det er. Hvertfald ikke i første omgang, hvor du "bare" skal have dit blodsukker op ... Jeg synes det virker meget optimistisk at starte dagen ud med mariekiks. Jeg ved godt at der er mange der anbefaler det, men det er til at spise inden kvalmen sætter ind, så den ikke kommer. Efter kvalmen er i gang, må du spise noget der er nemt at få ned. Hvad med noget youghurt? Måske med lidt is og/eller banan i, hvis du skal have nogle kalorier indenbors ...

Hvad kan du drikke?

Ville du kunne drikke saft eller sodavand?

Ting der hjælper når man har kvalme: Nødder, bolscher og sodavandsis. 

Anmeld

8. oktober 2012

Snehund

Har du prøvet sea-band armbånd? Det er ufarligt, ingen kemi og de virker altså på de fleste.

Det er et kvalmestillende armbånd, der sidder en lille plastidup på det, som skal placeres et bestemt sted/punkt lige under håndleddet. Efter 5-10 minutter er kvalmen væk eller i hvert fald markant mindre (for mig i hvert fald) og også for min kærestes store datter på snart 12, som lider af slem køresyge.

Jeg købte mine i Netto, men det er ikke en fast vare, de har. Man kan vis få dem på nogle apoteker og i Matas ellers på nettet.

De er ikke specielt dyre 100-200 Kr.

Prøv at google seaband og/eller kvalmearmbånd - der er også flere tråde og debatter oprettet af gravide med erfaringer med dem rundt omkring.

Held og lykke og god bedring

Anmeld

8. oktober 2012

Camillos

Anonym skriver:

Jah, selvom jeg er super glad for at baby virker til at have det godt, er jeg møgtræt af konstant træthed, tuderi, og værst af alt, KVALME.

Jeg har haft kvalme før jeg endda fandt ud af, at jeg er gravid, og den bliver kun værre og værre. Jeg er 6+2 så det virker bare som om der er laaang tid til det første trimester er overstået og jeg FORHÅBENLIGT kan få lidt ro.

Jeg kan ingeting få ned om morgenen, ikke engang mariekiks eller lidt kakao, og det bliver den jo ikke bedre af. Får det så dårligt lige efter jeg åbner øjnene at jeg ikke har været til undervisning i de sidste par uger fordi jeg simpelthen ikke engang kan klare at sætte mig op. Det føles som køresyge hele dagen (og lad og endeligt ikke snakke om at tage bussen :s)

Hen af aftenen går det i sig selv og jeg kan spise udmærket, og jeg kaster ikke op, så jeg har virkeligt ikke lyst til at brokke mig når jeg ved der findes mange, der har det værre.
Det er bare lidt svært, for kæresten kan ikke sætte sig ind i det og vi har ikke gjort det officielt endnu så jeg føler jeg er helt alene med det, og det er bare øv øv :/

Ja, jeg havde bare lige lyst til at brokke mig lidt. Håber det er okay for jeg føler mig nede, små-isoleret, og har lidt dårlig samvittighed over, at jeg ikke kan være "Yay, jeg skal være mor" agtigt.

Hvis der er nogen, der kan fortælle mig, hvordan man tvinger sig selv til at spise med så slem en kvalme (eller hvad) vil jeg meget gerne høre det (: Er ikke så glad for ingenting at spise hele dagen...

det må ikke være sjovt med så voldsom en kvalme.. jeg fik/ har meget køresyge. og jeg har købt de dersens seaband i matas og det har virket på mig så jeg lige har kunne holde ud at køre bil 

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Selv "nemme" ting som joghurt og is er bare et no-go. Desuden har jeg altid været dårlig til morgenmad hvilket ikke har hjulpet.

Vil helt klart forsøge mig med et bolche og lidt saftevand næste gang. Når jeg først har fået systemet i gang, så kan jeg sagtens trappe op med ordenligt mad stille og roligt, heldigvis.

Jeg har ikke prøvet de der armbånd fordi min kvalme var til at holde ud indtil et par uger siden, men nu sidder jeg og overvejer om jeg ikke har lyst til en frisk gåtur ned til Matas... 200 kr er ingenting hvis jeg faktisk slipper bare nogenlunde for det her.

I skal I hvert fald have tak for forslagene, krydser fingre for at det bliver lidt nemmere at holde ud (:

Anmeld

8. oktober 2012

Miss Kat

Min kusine led så meget af kvalme under begge sine graviditeter, at hun under sin anden graviditet fik akupunktur. - På hospitalet. (Hun fik sat småbitte nåle i øret, som skulle blive siddende)

Det virkede faktisk. Måske et forsøg værd at undersøge nærmere?

Ellers skulle ingefær have en kvalmelindrende effekt og det kan fåes i kapsler, men der er effekten nok mere tvivlsom.

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg er forfærdeligt bange for nåle.
Virkeligt a la tude hysterisk og besvime bare jeg skal have taget en blodprøve fra fingeren. Tør slet ikke tænke på den idé.

Men du skal alligevel have mange tak. Det er dejligt, at nogen i hvert fald kan sætte sig ind i det og komme med forslag.

Nu er kæresten på vej hjem med de derenses armbånd, så krydser fingre for at de fungrer og tager det væreste (:

Anmeld

8. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg har en skål med mandler stående ved siden af sengen og en flaske med vand og de der seaband har også hjulpet mig med at tage toppen, så hvis du kan slæbe dig i Matas er det et forsøg værd

Ellers spis og drik præcis det du har lyst til og glem alt om kostrådene om morgenen, bare du får noget ned!

Banan, nektariner og melon har også været rigtig godt for mig

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Kan du tvinge dig selv til en skefuld citronsaft? Det hjælper...

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg er desværre allergisk over for mandler (forestil jer min meget kedelige December) men nu tænker jeg at sådan noget frugt halløj kunne være godt og noget jeg måske kunne presse ned

Pt. spiser jeg hvad som helst jeg kan, så længe jeg får noget ned. Er da ked af at jeg fodrer baby med klam pizza, leverpostejsmadder, og saltchips, men det er inten dét eller ingenting. Jeg må tage kostrådene igen engang når jeg kan spise normalt.

Citronsaft kunne da også være overkommeligt, så det skal helt klart forsøges. Skal det være fra en rigtig citron eller sådan noget man kan købe i de der små dut-flasker?

Jeg er sådan set med på alt efterhånden, så længe jeg snart kan komme i omdrejninger igen og bestå mine eksamner til December. Især når dem til sommer kommer til at foregå under min barsel (suk)

Og kæresten er send ned efter armbånd i Matas, og har været så dum at spørge, om jeg skulle have andet med... han kommer til at slæbe på et hav af saltchips nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.