Svedeture efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.379 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. oktober 2012

Frøken J.

Affødt af tråden om at svede ekstra under en graviditet, kom jeg til at tænke på, om jeg var den eneste der oplevede gevaldige svedeture den første tid efter fødslen? Og måske nogen der kender forklaringen på hvorfor det sker? Man kan svare anonymt, hvis man synes den slags er pinligt.

Jeg mener det var de første uger efter. Hvis jeg havde sovet lur, eller sovet om natten, så vågnede jeg og var FULDstændig gennemblødt! Altså jeg var decideret våd på hele kroppen, sygt klamt. Hvis jeg havde sovet i tøj, var det helt gennemblødt, og sengen var også våd, så jeg sov på håndklæder til sidst. Det gik over efter et par uger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

L&V

Frøken J. skriver:

Affødt af tråden om at svede ekstra under en graviditet, kom jeg til at tænke på, om jeg var den eneste der oplevede gevaldige svedeture den første tid efter fødslen? Og måske nogen der kender forklaringen på hvorfor det sker? Man kan svare anonymt, hvis man synes den slags er pinligt.

Jeg mener det var de første uger efter. Hvis jeg havde sovet lur, eller sovet om natten, så vågnede jeg og var FULDstændig gennemblødt! Altså jeg var decideret våd på hele kroppen, sygt klamt. Hvis jeg havde sovet i tøj, var det helt gennemblødt, og sengen var også våd, så jeg sov på håndklæder til sidst. Det gik over efter et par uger!

Yeps og har det faktisk stadig lidt sådan.. Har altid været en fryspind men efter fødslen har jeg rigtig let til sved.. tænker det skyldes en masse hormonelle forandringer

Anmeld

7. oktober 2012

Mussen2

Ja for søren, sådan havde jeg det også big time! Det varede mere end et par uger her. Jeg kunne vågne gennemvåd af sved om natten..... Jeg nævnte det for sundhedsplejersken, som sagde det var hormon.

Anmeld

7. oktober 2012

sne190810

Nej, du er ikke alene.

Oplevede præcis det sammen, det var så ulækkert. Kunne gennevæde et helt sengetøj på en nat.

Jeg gik og går stadigvæk bare udfra det er alle de satans hormoner som fiser rundt i ens krop på det tidspunkt.

Anmeld

7. oktober 2012

Guldimaven

Det har jeg også!! Min søn er 4 mdr idag, og jeg sveder af og til ret meget og det lugter grimt!! Det har jeg aldrig haft problemer med før.. 

Anmeld

7. oktober 2012

Emily2012<3

Jeg gør det stadig og Emmy er lige blevet 7 måneder.. 

Specielt lige mellem babserne.. Peew!

... Og under balderne.. 

Anmeld

7. oktober 2012

Tona

Frøken J. skriver:

Jeg oplevede det også. Ligeledes fik jeg hjertebanken og andre symptomer som man normalt forbinder med overgangsalder (hvilket man jo også gør med svedeture).

Lægens forklaring var at de første 3 mdr efter fødslen er der kuk i de kvindlige kønshormoner og hele hormonbalancen sejler rundt. Nogle bliver mere påvirkede af dette end andre og vi har så været nogle af dem som blev ramt mere end andre.

Anmeld

7. oktober 2012

Mother-love

jep. jeg følte mig virkelig klam de første tre uger. for man kampsvedte og mælken løb ud alle steder fra nærmest. hehe synes jeg var klam i både mælk og sved. og da jeg stoppede med at amme forsvandt det også. men det kostede så også en ny topmadres det er welpur (staves) altså ikke god til...

Anmeld

7. oktober 2012

babymus77

Jeps!! Tror det er homoner ;-)

Anmeld

7. oktober 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Frøken J. skriver:

Sådan havde jeg det også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.