Ung under uddannelse, og gravid. Erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. oktober 2012

Asle

Jeg er i uge 9+6, og er færdig på min uddannelse til januar. Lige nu arbejder jeg som bartender, men jeg har længe søgt noget andet, for ikke at blive udsat for passiv røg+skub og mas. Men desværre uden held. Jeg bliver snart nød til at opsige midt job- men hvordan er det med økonomisk hjælp til unge gravide? Og barsel? Håber på at i kan hjælpe, er helt på bar bund

-Anna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

MaleneG

Asle skriver:

Jeg er i uge 9+6, og er færdig på min uddannelse til januar. Lige nu arbejder jeg som bartender, men jeg har længe søgt noget andet, for ikke at blive udsat for passiv røg+skub og mas. Men desværre uden held. Jeg bliver snart nød til at opsige midt job- men hvordan er det med økonomisk hjælp til unge gravide? Og barsel? Håber på at i kan hjælpe, er helt på bar bund

-Anna

Alt efter hvor mange timer du har været i arbejde inden for bestemt periode kan du være berettiget til barselsdagpenge,

men med udgangspunkt i at du går fra en uddannelse, og næsten direkte på barsel efterfølgende vil din mulighed være at få kontanthjælp som forsørger, hvis du vel og mærket ikke er gift ( samlever må man godt være) 

Du kan læse meget mere om disse ting inde på din kommunes hjemmeside, eller på borger.dk 

Anmeld

7. oktober 2012

Asle

okay, tak for svar! Det lettede.

Jeg undersøger det nærmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.