Turkish Delight

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.270 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. oktober 2012

3rollinger

Jeg har lige været over istanbul lufthavn og fik købt nogle forskellige pakker af turkish delight.Der var især en slags som var små hvide firkanter med pistachenødder og vendt i kokos som var superlækre og smagte af mange mange flere.Så derfor er spørgsmålet, er der nogen der har en opskrift på sådanne nogle?Har fundet nogle opskrifter på nettet men de ser ud til at være af de andre mere gennemsigtige slags.Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

mariamiss6

jeg har ikke den fjerneste anelse om hvad det er?

Anmeld

7. oktober 2012

3rollinger

mariamiss6 skriver:

jeg har ikke den fjerneste anelse om hvad det er?

Der er mange forskellige slags, men dem som jeg faldt for var disse hvide med pistachenoedder. Mums. Jeg kan virkelig anbefale at finde ud af at hvad det er 

Anmeld

7. oktober 2012

piadas

Jeg har ingen opskrift, da jeg aldrig selv har prøvet at lave dem, da jeg ikke bryder mig om dem, men du kan evt. prøve at google "lokum"!!

Ikke videre tiltalende men det hedder det på tyrkisk (min mand er fra Tyrkiet).

Anmeld

7. oktober 2012

Faith

3rollinger skriver:

Jeg har lige været over istanbul lufthavn og fik købt nogle forskellige pakker af turkish delight.Der var især en slags som var små hvide firkanter med pistachenødder og vendt i kokos som var superlækre og smagte af mange mange flere.Så derfor er spørgsmålet, er der nogen der har en opskrift på sådanne nogle?Har fundet nogle opskrifter på nettet men de ser ud til at være af de andre mere gennemsigtige slags.Trine

De smager vanvittigt godt!

Kommer af og til i en lille arabisk shop hvor jeg køber grøntsager og krydderier, og der har de dem.

Anmeld

7. oktober 2012

3rollinger

piadas skriver:

Jeg har ingen opskrift, da jeg aldrig selv har prøvet at lave dem, da jeg ikke bryder mig om dem, men du kan evt. prøve at google "lokum"!!

Ikke videre tiltalende men det hedder det på tyrkisk (min mand er fra Tyrkiet).

Ja, har godt laest om det fikse navn de har paa tyrkisk, he he.

Men problemet er at naar jeg soeget paa enten lokum eller Turkish Delight, saa er det opskriften paa de gennemsigtige eller farvede der kommer frem, saa vidt jeg kan gennemskue ud fra opskriften, men ikke de hvide.

Anmeld

7. oktober 2012

Troldemommi

hahaha Jeg troede lige at en Turkish Delight var en lækker mand fra Tyrkiet

Monica

Anmeld

7. oktober 2012

3rollinger

Monica P skriver:

hahaha Jeg troede lige at en Turkish Delight var en lækker mand fra Tyrkiet

Monica

Ha ha ha, det kan jo have flere betydninger. Men saadan en er nok svaere lige at lave i mit koekken 

Anmeld

7. oktober 2012

piadas

3rollinger skriver:

Ja, har godt laest om det fikse navn de har paa tyrkisk, he he.

Men problemet er at naar jeg soeget paa enten lokum eller Turkish Delight, saa er det opskriften paa de gennemsigtige eller farvede der kommer frem, saa vidt jeg kan gennemskue ud fra opskriften, men ikke de hvide.

Hehe, ja det er virkelig noget, man får lyst til at sætte tænderne i!

Nååå, jeg forsøgte lige at google en tyrkisk opskrift, men det giver ikke helt mening, når jeg bruger google translate til at oversætte til dansk. Min mand er desværre på arbejde, ellers kunne jeg jo lige have hørt ham, om han kunne hjælpe med at oversætte.

Anmeld

7. oktober 2012

3rollinger

piadas skriver:

Hehe, ja det er virkelig noget, man får lyst til at sætte tænderne i!

Nååå, jeg forsøgte lige at google en tyrkisk opskrift, men det giver ikke helt mening, når jeg bruger google translate til at oversætte til dansk. Min mand er desværre på arbejde, ellers kunne jeg jo lige have hørt ham, om han kunne hjælpe med at oversætte.

Ej, hvis han gider det ville det vaere fantastisk. Det haster ikke mere end det jager, bare naar han har tid. Han maa godt lige faa skoene af naar han kommer hjem fra arbejde 

Nej, helt aerligt bare naar han lige har tid, lyst og lejlighed 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.