str. 50 - 56 til nyfødte ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

MiaLarsen

babymus77 skriver:

Min søn var 4035g og 55 cm ved fødslen... Brugte 56 i 2 uger... Så op i 62.... Bruger nu noget i 62 og meget i 68:-) er 2 mdr og 6 dage:-) 64 cm og 6100kg:-) så alt efter str osv længere henne ville jeg kun købe 56:-) min søn var i øvrigt kun vuderet til max 3500g:-) På dagen jeg fødte !!! ( gik 8 dage over tid) 

min dreng vejede 4670 gram og målte 56 cm.. og han lagde ud med 56. og han var det i 3 uger ca også 62 og lige pludselig var han i 68 og nu bruger han 74/80. og er 5 måneder om 2 dage. og nu vejer han 10 kg .. ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Chevro

19-82 skriver:

Kære alle

Jeg er så småt begyndt at købe lidt tøj til den lille fyr (er i uge 27) og ville lige høre jeres erfaring ift. størrelser til de små pus - ved godt det kommer an på, hvor store de er og hvordan de er bygget, men hvilken størrelse købte I til dem til den første måned? Tænker bare, at en str. 50 måske hurtigt bliver for småt, hvis det også krymper lidt i vask osv?

Tak for hjælpen ;-)

Vil sige, afhængig af hvor mange mennesker du har i din omgangskreds. Så undgå at købe tøj! Vi har simpelthen fået så meget tøj i bavelsesgaver, så vi har faktisk ikke fået brugt det hele! :/

Jeg havde selv købt 6 bodyer, og det var faktisk det!!

Havde købt et set tøj i 50 og det brugte vi en gang inde på sygehuset! Ellers var det for småt!

Min søn er knap 4 måneder, og er på vej i 74!! Og er ikke en tyk dreng, men en lang og tilpas dreng :-)

HVIS du skal købe noget, skal du ihvertfald ikke købe 50! Og hvis du føder for tidligt, eller får et meget lille barn - kan du få nogle til at købe lidt til dig - inden du kommer fra sygehuset! For det er simpelthen for dumt at bruge penge på det.

- det er så dyrt når først barselsgaverne slipper op, og du skal til at købe lidt tøj hele tiden, fordi de bare vokser og vokser. Det er meget begrænset hvor længe de bruger tøjet. Det er først op i omkring 68, at de kan bruge det i længere tid end 3-4 uger.

Anmeld

6. oktober 2012

Chevro

Min søn var 52 lang, og vejede 3770 - ikke en voldsom dreng :-) men han vokser meget hurtigt!

Selvom det kribler i fingrene, og man bare synes det er Ihh og åååååhhhh så sødt - så ærger du dig bagefter hvis du har købt en hel masse. For seriøst, du får ikke brugt det - og det er så DYRT! Selvom man går i H&M eller køber Hummel eller småfolk o.lign. - skal du jo have nyt ret ofte.

Køber noget nyt ca hver uge nu, fordi der hver 2. dag lige er en body mere der er for lille - eller strømper der kryber, eller natdragterne der er stramme i fødderne!

Anmeld

6. oktober 2012

Mettefpigen

Lukas var 3280 og 49 lang ved fødslen og brugte str 56 de første 6 uger :-)

Anmeld

7. oktober 2012

Aabye

Min dreng vejede 3740g og var 55 ved fødslen.. Han brugte str 50 i 3 uger.. Vi havde kun købt str 56 da vi fik at vide at vi skulle have en stooooor dreng der i HVERT fald ville veje 4300 ved fødslen.. Men far måtte ned og købe tøj i str 50 så knægten ikke forsvandt i tøjet.. :p Heldigvis ligger H&M kun et tenkast fra sygehuset.. Hihi

Anmeld

7. oktober 2012

Emily2012<3

Emily vejede 3540 og var 52 cm lang.

Vi brugte str 50 til hende i 4 uger.

Anmeld

7. oktober 2012

Jeia

19-82 skriver:

Kære alle

Jeg er så småt begyndt at købe lidt tøj til den lille fyr (er i uge 27) og ville lige høre jeres erfaring ift. størrelser til de små pus - ved godt det kommer an på, hvor store de er og hvordan de er bygget, men hvilken størrelse købte I til dem til den første måned? Tænker bare, at en str. 50 måske hurtigt bliver for småt, hvis det også krymper lidt i vask osv?

Tak for hjælpen ;-)

Nu har jeg fået store børn, 4500 og 4800 g, de har begge brugt str. 56 fra fødslen. Jeg fik at vide inden jeg fødte at de ville være store, så købte ikke noget i 50. Til nr 1 havde jeg dog lånt lidt i 50 bare for en sikkerheds skyld, men han kunne slet ikke være i det.

Anmeld

7. oktober 2012

babymus77

MiaLarsen skriver:

min dreng vejede 4670 gram og målte 56 cm.. og han lagde ud med 56. og han var det i 3 uger ca også 62 og lige pludselig var han i 68 og nu bruger han 74/80. og er 5 måneder om 2 dage. og nu vejer han 10 kg .. ? 

Det er så vildt:-) jeg sidder lige og rykker ud i str 62... Noget tøj har han aldrig haft på;-/ 

Anmeld

7. oktober 2012

Clisolka

19-82 skriver:

Kære alle

Tak for hjælpen ;-)

Isabella var en stor pige ved fødslen (4 kg), så her brugte hun kun str. 50 i et par dage og str. 56 brugte hun i 6-7 uger. 

Jeg havde købt str. 50, 56 og 62 brugt af en veninde, så jeg skulle heldigvis ikke ud og købe det første stykke tid.

Mit bedste råd: købt lidt i str 50 og mere i 56 - du kan altid købe ekstra i str. 50 

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

Chevro skriver:

Vil sige, afhængig af hvor mange mennesker du har i din omgangskreds. Så undgå at købe tøj! Vi har simpelthen fået så meget tøj i bavelsesgaver, så vi har faktisk ikke fået brugt det hele! :/

Jeg havde selv købt 6 bodyer, og det var faktisk det!!

Havde købt et set tøj i 50 og det brugte vi en gang inde på sygehuset! Ellers var det for småt!

Min søn er knap 4 måneder, og er på vej i 74!! Og er ikke en tyk dreng, men en lang og tilpas dreng :-)

HVIS du skal købe noget, skal du ihvertfald ikke købe 50! Og hvis du føder for tidligt, eller får et meget lille barn - kan du få nogle til at købe lidt til dig - inden du kommer fra sygehuset! For det er simpelthen for dumt at bruge penge på det.

- det er så dyrt når først barselsgaverne slipper op, og du skal til at købe lidt tøj hele tiden, fordi de bare vokser og vokser. Det er meget begrænset hvor længe de bruger tøjet. Det er først op i omkring 68, at de kan bruge det i længere tid end 3-4 uger.

Det er samme råd jeg har fået! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.