Mislykket tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.543 visninger
19 svar
0 synes godt om
6. oktober 2012

Elin_Maria

Torsdag eftermiddag havde jeg i 20 min vilde mensagtige smerter . Jeg lå bare i sengen og blev så nervøs for blyp. Jeg er 9 uger henne.
Dagen efter havde jeg sådan en underlig tyngdefornæmmelse og små stik så jeg besluttede mig at hoppe forbi til en drop in scanning. Desværre var der ingen livmoder at se på skærmen. Livmoderen sagde at min livmoder nok bukker bagover, så jeg skal vente nogle uger. Og så tudede jeg.... Nok mest fordi jeg havde glædet mig sådan til at se blyp og forhåbentlig vide at den havde det godt. Jeg tager derhen igen om 3 uger og håber man kan se noget der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

MorDk

Hmm lyder da lidt spøjst. Ingen livmoder at se? Min livmoder er bagoverbøjet... der var ikke problemer med at se livmoderen. Tror du ikke jordemoderen der scannede mente at der ikke var nogen graviditet at se lige pt? Måske du ikke er så langt henne?

Held & Lykke med det...  Ved hvor svær ventetiden er...

Anmeld

6. oktober 2012

Elin_Maria

Nej hun kunne simpelthen ikke se livmoderhulen eller noget. Der var bare tarme og blære på skærmen og er 9 uger henne, så man burde kunne se det. Hende inden mig var 8 uger og hun fik en fin video. Blev meget bekymret, også selvom jordemoderen sagde at det ikke betød der var noget galt.

Anmeld

6. oktober 2012

Kofoed.

Hvad med en indvendig scanning?

Anmeld

6. oktober 2012

th

Nullergøj skriver:

Torsdag eftermiddag havde jeg i 20 min vilde mensagtige smerter . Jeg lå bare i sengen og blev så nervøs for blyp. Jeg er 9 uger henne.
Dagen efter havde jeg sådan en underlig tyngdefornæmmelse og små stik så jeg besluttede mig at hoppe forbi til en drop in scanning. Desværre var der ingen livmoder at se på skærmen. Livmoderen sagde at min livmoder nok bukker bagover, så jeg skal vente nogle uger. Og så tudede jeg.... Nok mest fordi jeg havde glædet mig sådan til at se blyp og forhåbentlig vide at den havde det godt. Jeg tager derhen igen om 3 uger og håber man kan se noget der.

min er også bagud, de kunne ikke se noget i uge 5+ med 7+ kunne de...

blev du tilbudt en indvendig?

Anmeld

6. oktober 2012

Carina:-)

Jeg kan se at du har testet positiv for 5 uger siden.

Så ja du burde være langt nok henne til at man skulle kunne se noget.

Jeg synes du skal have fat i en læge og fortælle hvad jordmoderen sagde.

Graviditeten kan sidde uden forlivmoderen ,og det kan ikke ses på en alm skanning.

Det er ikke for at skræmme dig,men det bekymrer mig at hun bare lod dig gå.

Håber det bedste 

Anmeld

6. oktober 2012

ModerNatur

Først og fremmest skal du tage en dyb indåndning og tage det heeelt roligt! Stress er altså ikke noget der gavner nogen!..

Hvis det var den besked du fik fra hende, har hun helt sikkert ikke fundet noget alarmerende..!

Tag fat i din læge mandag og forlang en scanning.. en indvendig en hvis de stadig ikke kan finde noget.. Det skal nok gå!

Anmeld

6. oktober 2012

FruStolpe

for at alt er okay.

Men det undre mig at de ikke lavede en indvendig scanning. Troede ikke man scannede udvendigt allerede

Anmeld

7. oktober 2012

LHS

Nullergøj skriver:

PÅ mig kunne man hverken se livmoder eller noget før uge 12 (Livmoder er bagudvendt) Og selv i uge 12 lå baby for langt tilbage så på udvendig scanning lignede det et foster i uge 7. Jeg har derfor både i uge 8 og 12 fået indvendig scanning og der lå en perfekt baby begge gange. Du har nok ikke været ved scanning ved en jordmoder men en sygeplejeske. Sygeplejesker må nemlig ikke scanne indvendigt og er derfor nødt til at sende folk hjem igen med besked om at komme igen senere. Jeg er serfor vildt glad for at vi betalte lidt ekstra og blev scannet ved en jordmoder i uge 8. Ville da gå helt i panik hvis jeg blev sendt hjem uden at have set noget.

Mit råd at at købe en tid hos en scanningsklinik med en jordmoder, der kan scanne indvendigt. Vi var ved scanningsjordemoderen som ligger i Århus En ritgig positiv oplevelse

Held og lykke med det hele

Anmeld

7. oktober 2012

Nille-pigen

Nullergøj skriver:

hvordan kan det være at de ikke skannede dig nedefra? det gjorde de ved mig for at kunne se det hele ordentligt da mit skamben er lidt i vejen tidligt i graviditeten... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.