2. gangs gravid - og ikke de samme symtomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.304 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Skriver anno da min graviditet stadig er hemmelig

Jeg er gravid med barn nummer 2. Første gang var jeg ikke i tvivl om at jeg var gravid - også selvom en tidlig scanning ikke viste nogen tegn på at jeg var gravid. Jeg havde kvalme allerede inden den positive test og brystspændinger. Og jeg vidste bare inderst inde at jeg var gravid.

Men denne gang er jeg i tvivl - jeg har ikke kvalme - jeg er lidt svimmel en gang imellem - har lidt ondt i brysterne - men ikke som sidst - og der er stort set ikke nogle ligamentserter denne gang heller. Jeg føler mig rent ud sagt ikke gravid. Det eneste der siger mig at jeg er gravid er de positive g-tests.

Det der er ligesom sidste gang er mit udflåd. Det er ligesom sidst, både i konsistent og mængde.

Det skal lige siges at den "store" blev født tidligere på året - kan det have nogen betydning på mine manglende graviditetstegn? Håber i kan berolige mit sind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg er gravid med barn nummer 2. Første gang var jeg ikke i tvivl om at jeg var gravid - også selvom en tidlig scanning ikke viste nogen tegn på at jeg var gravid. Jeg havde kvalme allerede inden den positive test og brystspændinger. Og jeg vidste bare inderst inde at jeg var gravid.

Men denne gang er jeg i tvivl - jeg har ikke kvalme - jeg er lidt svimmel en gang imellem - har lidt ondt i brysterne - men ikke som sidst - og der er stort set ikke nogle ligamentserter denne gang heller. Jeg føler mig rent ud sagt ikke gravid. Det eneste der siger mig at jeg er gravid er de positive g-tests.

Det der er ligesom sidste gang er mit udflåd. Det er ligesom sidst, både i konsistent og mængde.

Det skal lige siges at den "store" blev født tidligere på året - kan det have nogen betydning på mine manglende graviditetstegn? Håber i kan berolige mit sind.

der er ikke to graviditeter der er ens - heller ikke for den samme person. der er ingen grund til bekymring

Anmeld

5. oktober 2012

Snehund

Jeps, som FrkZier beskriver det - ikke to graviditeter er ens.

Jeg er selv anden gangs gravid (den første endte dog i en ufrivillig abort for et års tid siden) og nu er jeg 10+6 eller uge 11 (deromkring). Der har været mega stor forskel på de to graviditeter rent symptommæssigt.

I den første havde jeg voldsomme brystspændinger og træthed og temmelig meget kvame + de vildeste humør ture med total arrighed (før jeg vidste, at det ikke ville kunne blive til et barn).

Denne gang har jeg næsten ingen symptomer - i staten tissetrang (det har fortaget sig pt), lidt spændinger i underlivet og en anelse ømme brystvorter + lidt øget lugtesans og træthed, der kommer og går.

Eftersigende skulle der ligge en levedygtig bønne, og mosle rundt i mig. Mit profilbillede er fra en tidlig scanning uge 9 (evt 10). Har dog ikke været til NF endnu. Har selv svært ved at tro på det, da jeg næsten intet mærker - men har altså set liv derinde, to gange endda.

Så mon ikke den er god nok hos dig også? Det håber jeg

Anmeld

5. oktober 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Min graviditet nr 1 og 2 var ens med absolut ingen symptomer overhovedet.
Graviditet 3 og 4 har været ens indtil nu med ømme bryster, kvalme og træthed. Nr 3 endte i en MA i 11. uge men håber at denne bliver gennemført (er kun i 8. uge)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.