Jeg er strandet i sofaen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Vidunderligeunger

MorDk skriver:

Ja men det fungerer bare ik lige sådan... kan ik forklare det.... men min kæreste har det lidt med at smutte ud i stedet for at tage fat ift. ungerne... Men lege-onkel... det er han go til at være... suk!

lyder PRÆCIS som min.. incl det med fiskene.. :/ det er bare super uretfærdigt nogen gange..

jeg har ind i mellem stået på tåspidser og kigget ham dypt i øjnene, hvor jeg måtte sige at nu sku han saftsuseme tage del i det her, eller også sku han hyre en barnepige!!  det hjalp for manden ville jo ikke ha penge op af lommen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

MorDk

Vidunderligeunger skriver:

lyder PRÆCIS som min.. incl det med fiskene.. :/ det er bare super uretfærdigt nogen gange..

jeg har ind i mellem stået på tåspidser og kigget ham dypt i øjnene, hvor jeg måtte sige at nu sku han saftsuseme tage del i det her, eller også sku han hyre en barnepige!!  det hjalp for manden ville jo ikke ha penge op af lommen

Igår sagde jeg også at jeg ikke sys det var fedt han rendte ud hele tiden... (tror jeg er for go af mig faktisk) Men jeg kan mærke det går mig på! jeg kan jo ik bare smide ungen på sofaen og smutte ned i byen på café mm. Arrrgh!

Anmeld

5. oktober 2012

Vidunderligeunger

MorDk skriver:

Igår sagde jeg også at jeg ikke sys det var fedt han rendte ud hele tiden... (tror jeg er for go af mig faktisk) Men jeg kan mærke det går mig på! jeg kan jo ik bare smide ungen på sofaen og smutte ned i byen på café mm. Arrrgh!

nej det er ikke nemt... du kan gøre som Tina Lund tage et par timer på cafe med tøserne mens farmand og mormor passer... (ironi er højest sandsynlig anvendt).

læste lige at bettefisen ikke er så god til at være væk fra mors brystkasse.. Det var vores Emil (som nu er 6,5 måned) heller ikke.. 
Her kom mormor og gik med barnevognen, da jeg var meget alene pga. mandens andre aktiviteter, bl.a. fiskeri. Kunne det være en mulighed? Eller det vil hun måske ikke? 

Jeg har også en eeeeenkelt gang (eller to), givet ham en flaske til at sove på, omkring 40 ml efter amning, og så simpelthen ladet farmand tage over et par timer. Emil havde kolik, så alt hvad der hed supermultifantastiskoverskudsmor var heeeelt væk og jeg blev ret hurtigt ramt af at gøre det som JEG havde behov for et par timer af og til, selvom det kostede en flaske i ny og næ.. altså så jeg fik lidt mere overskud..

men altså  til dig og hank op i kæresten, for good! 

Anmeld

5. oktober 2012

MorDk

Vidunderligeunger skriver:

nej det er ikke nemt... du kan gøre som Tina Lund tage et par timer på cafe med tøserne mens farmand og mormor passer... (ironi er højest sandsynlig anvendt).

læste lige at bettefisen ikke er så god til at være væk fra mors brystkasse.. Det var vores Emil (som nu er 6,5 måned) heller ikke.. 
Her kom mormor og gik med barnevognen, da jeg var meget alene pga. mandens andre aktiviteter, bl.a. fiskeri. Kunne det være en mulighed? Eller det vil hun måske ikke? 

Jeg har også en eeeeenkelt gang (eller to), givet ham en flaske til at sove på, omkring 40 ml efter amning, og så simpelthen ladet farmand tage over et par timer. Emil havde kolik, så alt hvad der hed supermultifantastiskoverskudsmor var heeeelt væk og jeg blev ret hurtigt ramt af at gøre det som JEG havde behov for et par timer af og til, selvom det kostede en flaske i ny og næ.. altså så jeg fik lidt mere overskud..

men altså  til dig og hank op i kæresten, for good! 

Takker... jooo jeg ville havde mulighed for at en kunne komme og trille tur med barnevogn... Men sjovt nok har jeg alligevel svært ved at give slip... (det er ikke såååå slemt som med min søn kan jeg mærke) Må bare sparke mig selv lift bagi ...

Anmeld

5. oktober 2012

Carina:-)

Jeg forstår ikke at han tager ud at fiske ,med en nyfødt,en træt kæreste og en lille dreng som har det svært med at blive storebror.

Han burde aflaste dig,og hvad mé.d Victor?

Han kunne måske godt bruge en hjemmedag med far.

Især med du skrev om hans reaktion på at der er kommet en lille ny.

Jeg tror du er alt for flink,han har vel taget orlov for at i skulle være sammen om ungerne.

Pas på det ikke vokser dig over hovedet.

Det kan blive noget så uoverskueligt med hormoner og det hele.

Anmeld

5. oktober 2012

Ka+Ma=Be

MorDk skriver:

... De sidste par dage har sofaen været min "base"

Freya vil hænge på armen konstant eller ammes... Når hun falder i søvn prøver jeg at ligge hende, men hun vågner efter 30 sek. og skriiiiger  Hun ligger meget uroligt.... og grynter og hviiiiner.... som en anden grisling... Åh minder mig om da min søn var spæd... jeg ku' ingenting for han skreg hele tiden. Freya har indtil videre været meget meget nem og mild... men hun er nu begyndt at flere og længere vågne-perioder, hvilket jo nok er meget normalt! Sys det er hårdt når hun græder... og jeg føler ikke jeg kan noget som helst! Trænger sgu til et bad...

Måtte bare liiiige ud med det!!

Husker følelsen så tydeligt! Kæmpe krammer til dig 

Anmeld

5. oktober 2012

Bellas Mor

MorDk skriver:

... De sidste par dage har sofaen været min "base"

Freya vil hænge på armen konstant eller ammes... Når hun falder i søvn prøver jeg at ligge hende, men hun vågner efter 30 sek. og skriiiiger  Hun ligger meget uroligt.... og grynter og hviiiiner.... som en anden grisling... Åh minder mig om da min søn var spæd... jeg ku' ingenting for han skreg hele tiden. Freya har indtil videre været meget meget nem og mild... men hun er nu begyndt at flere og længere vågne-perioder, hvilket jo nok er meget normalt! Sys det er hårdt når hun græder... og jeg føler ikke jeg kan noget som helst! Trænger sgu til et bad...

Måtte bare liiiige ud med det!!

Jeg havde det på samme måde, da jeg var på barsel med Isabella.

Jeg endte med at smække tøsen i en skråstol, lade bruseforhænget være trukket fra, så vi kunne se hinanden. Hun synes det var morsomt, og det var ret hyggeligt

Den lykkeds hver gang

Så håber og krydser fingre for dig, at den virker på dig også

Nyd dagen og dit bad

Anmeld

5. oktober 2012

MorDk

Carina:-) skriver:

Jeg forstår ikke at han tager ud at fiske ,med en nyfødt,en træt kæreste og en lille dreng som har det svært med at blive storebror.

Han burde aflaste dig,og hvad mé.d Victor?

Han kunne måske godt bruge en hjemmedag med far.

Især med du skrev om hans reaktion på at der er kommet en lille ny.

Jeg tror du er alt for flink,han har vel taget orlov for at i skulle være sammen om ungerne.

Pas på det ikke vokser dig over hovedet.

Det kan blive noget så uoverskueligt med hormoner og det hele.

Du har ret...

Anmeld

5. oktober 2012

Vidunderligeunger

MorDk skriver:

Takker... jooo jeg ville havde mulighed for at en kunne komme og trille tur med barnevogn... Men sjovt nok har jeg alligevel svært ved at give slip... (det er ikke såååå slemt som med min søn kan jeg mærke) Må bare sparke mig selv lift bagi ...

ja så skal der jo kigges ind ad i stedet for også held og lykke med processen, det er helt sikkert rigtig lærerigt at få nr. to.. det var det for mig

Anmeld

5. oktober 2012

RiUL

MorDk skriver:

Jeg brokker mig aldrig for han gør mange ting osv. Laver mad, vasker tøj osv. Men føler bare han tit smutter ud og så sidder jeg alene... Det er nok mest det... og når han er hjemme så er det alligevel mig der er på igen med det praktiske ift. ungerne... SUK! Er nok bare lidt depri idag! Men han har meget fritid den mand!!! Skal lige siges at han har taget orlov fra sit studie (indtil februar) så håber han vælger at prioterer sin familie lidt frem for hobby og fritids aktiviteter...

Over & out! (inden jeg lukker mere ud)

Sådan er det også ofte herhjemme Nu er min søn 1 år, så nogle dage står jeg med træt dreng, madlavning, putning og oprydning. 

Hvad sker der for de mænd?! Jeg har sagt til min kæreste at næste gang vi skal ha et barn, er det hans tur til at være mor

Måske en lommeslynge kunne være en mulighed, så kan hun ligge tæt på dig, og du slipper for at sidde i sofaen hele dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.