LineHolst skriver:
Ja det er hårdt at høre, men jo jeg mener virlig at at muskelhunde skal have mundkurv på ! Jeg tror ikke på den er hunden skyld, men dens gener og dens ejere og jeg syntes da det er trist at alle skal skæres over en kam, men fordi jeg tror på at gener har en vis effekt, så er jeg også nødt til at holde fast i alle muskelhunde skal have mundkurv på når de er ude.
Og min hund skal bestemt ikke fredes - han skal også forhindres i at gøre det som hans gener får ham til at gøre, nemlig jage får og derfor vil jeg aldrig slippe ham fri når vi er et sted hvor vi møder kreature. Og ja jeg mener alle hyrdehundeejere burde tage det forbehold, for det stresser de dyr som de forsøger at drive og når de ikke er trænede til det, kan de gøre det helt galt. Man skal tag de forholdsregler der passer til ens type hund !
der er faktisk kun en af de mange racer de kalder kamp hunde der er blevet brugt til hundkamp, nemlig pitt bullterrien som i forvejen er forbudt at have i dk, hvilket jo ikke hindre folk i at have den alligevel,
resten har faktisk en anden bagrund,
eks. er bullmastiffen som de også kalder kamphund, blevet brugt som skovridderhund, dvs den skulle kunne løbe fandens hurtigt og vælte og fastholde med sin vægt den skytte som ulovligt skød skovens dyr, og samtidig skulle den kunne bo i skovridderens hjem.
men den har de nu sat ind under kamphund, kan ikke rigtig se hvor dens gener for kamp dukker op.
så er der den amerikanske bulldog, den er faktisk brugt af landmænd til at indfange vilfarne dyr og til at beskytte dem og afgrøder mod vildsvin og andre vilde dyr, dog uden at skulle skade dem,
igen ser jeg ikke kamphunden, og denne type hund betegnes kraftigt som kamphund
det er meget få hunde som rent faktisk har en bagrund som kamphund som bliver kaldt for kamphund, de fleste af de kamphunde der er idag som netop spreder rædsel er ejet af et
kampmennesker som netop har den for at være stor stærk og modbydelig ellers er den ejet af en der desværre endte med en hund som hun intet kendte til, men den så jo vildt sød ud som hvalp,
men som hundeejer burde du så også vide at en mundkurv ikke alene ødelægger hundens sprog/måde at kommunikere på men også dens mulighed for at snuse og rent faktisk få andet ud af sin gåture end at tisse i naturen
Anmeld