Skiftende arbejdstider og gravid, nogen der har erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. oktober 2012

Snehund

Hej allesammen.

Det er lidt af en dokusoap med mig og min jobsøgning efterhånden.

Jeg er kaldt til jobsamtale i morgen tidlig. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg rent fagligt sagtens ville kunne klare jobbet.

Jobbet er lønnet (ved dog ikke hvor godt) og det er på 25 timer.

Men der er meget skiftende arbejdstider, hvilket jeg ikke har erfaring med. Nogle dage skal man møde kl 5:00 andre får man først fra kl 24:00 + weekendarbejder hveranden weekend.

Det vil betyde at jeg af og til skal hjemmefra ca 4:25 om morgenen og andre gange først kommer hjem kl halv 1-1:00 om natten.

Er der nogen der har erfaringer med hvor hårdt det kan gå hen og blive med de arbejdstider, når man er gravid? Jeg er pt 10 + ca 6.

Vil ikke udsætte bloppen for farlig stress!

Er jobsøgende - snart ikke flere dagpenge, har dog et godt løntilskudsjob (mere spiselige arbejdstider og nok mere famlievenligt) på hånden fra 1/11 2012 - som måske kan føre noget lønnet med sig på sigt.

Søger nogen, der har erfaring med graviditet og skiftende arbejdstider af denne kaliber. Er det helt urealistisk, eller hvad tror I?

På forhånd tak for jeres svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det kommer meget an på hva jobbet indebære,hvor hårdt det er fysisk osv! 

Jeg har haft lignende arbejdstider og ku sagtens klare det, i min første graviditet. Her anden gang fik jeg bækkenløsning og blev deltids sygemeldt i uge 24-25. Jeg arbejder i en døgn instititution for handicappet børn. De mange løft blev for hårde!  Vh stine

Anmeld

4. oktober 2012

klmf

Jeg arbejder i treholdsskift, dvs. dag-aften-nat og har ikke oplevet nogen problemer overhovedet i forhold til dag-aften. Natarbejdet har jeg længe villet af med, men det er ikke graviditetsbetinget, det er fordi det forværrer min migræne. Faktisk vil jeg sige, at aftenarbejde er det bedste for mig. Der kan jeg få en middagslur inden jeg skal afsted og opgaverne er ikke helt de samme som ved dagvagt.

Tror det er meget forskelligt, men når det kun er dag-aften du skal skifte imellem, så vender du jo ikke rundt på døgnet og stresser ikke kroppen ved det. Så umiddelbart er min tanke at skift mellem dag-aften er udmærket

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

StineW79 skriver:

Syntes det kommer meget an på hva jobbet indebære,hvor hårdt det er fysisk osv! 

Jeg har haft lignende arbejdstider og ku sagtens klare det, i min første graviditet. Her anden gang fik jeg bækkenløsning og blev deltids sygemeldt i uge 24-25. Jeg arbejder i en døgn instititution for handicappet børn. De mange løft blev for hårde!  Vh stine

Hej Stine

Tak for dit svar.

Ved ikke hvor fysisk hårdt det er, det er ret stillesiddende tror jeg. Sådan noget kundeservice arbejde med at tage telefoner, skrive mails og andet administrativt.

Måske er det ikke helt urealistisk så? Har ingen erfaring med at stå op kl 4 om morgenen, det ville for mig føles som midt om natten - i starten i hvert fald

Anmeld

4. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Snehund skriver:

Hej Stine

Tak for dit svar.

Ved ikke hvor fysisk hårdt det er, det er ret stillesiddende tror jeg. Sådan noget kundeservice arbejde med at tage telefoner, skrive mails og andet administrativt.

Måske er det ikke helt urealistisk så? Har ingen erfaring med at stå op kl 4 om morgenen, det ville for mig føles som midt om natten - i starten i hvert fald

Ja det er også midt om natten, men man vender sig heldigvis hurtigt til det vh stine

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

lotchen skriver:

Jeg arbejder i treholdsskift, dvs. dag-aften-nat og har ikke oplevet nogen problemer overhovedet i forhold til dag-aften. Natarbejdet har jeg længe villet af med, men det er ikke graviditetsbetinget, det er fordi det forværrer min migræne. Faktisk vil jeg sige, at aftenarbejde er det bedste for mig. Der kan jeg få en middagslur inden jeg skal afsted og opgaverne er ikke helt de samme som ved dagvagt.

Tror det er meget forskelligt, men når det kun er dag-aften du skal skifte imellem, så vender du jo ikke rundt på døgnet og stresser ikke kroppen ved det. Så umiddelbart er min tanke at skift mellem dag-aften er udmærket

Hej Lotchen

Tak for dit svar. Dejligt at høre, at du ikke har problemer med skiftene.

Jeg har kun prøvet at have jobs, hvor jeg havde en helt normal søvnrytme, så for mig ville det at stå op kl 4:00 om morgenen føles som midt om natten - i staten i hvert fald. Tror god jeg kunne stresse lidt over det rent fysisk - men man er jo også nødt til at være lidt fleksibel i disse tider!

Så jeg er ret villig til at give det en chance - men bliver nok nødt til at være ærlig omkring graviditeten fra starten. Både fordi jeg ikke ville kunne nå at være der prøvetiden ud, inden jeg skal annoncere graviditeten og fordi jeg ikke kan fordrage at fortie noget så vigtigt. Skal jo til div undersøgelser osv. Selvom ærlighed omkring graviditet måske vil forhindre mig i at få jobbet?!

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

StineW79 skriver:

Ja det er også midt om natten, men man vender sig heldigvis hurtigt til det vh stine

Ok, det er godt at høre

Lidt svært at forestille sig i dag, hvor jeg bare har været enormt træt og snuppet en gedigen middagslur

Anmeld

4. oktober 2012

1990h

Snehund skriver:

Hej allesammen.

Det er lidt af en dokusoap med mig og min jobsøgning efterhånden.

Jeg er kaldt til jobsamtale i morgen tidlig. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg rent fagligt sagtens ville kunne klare jobbet.

Jobbet er lønnet (ved dog ikke hvor godt) og det er på 25 timer.

Men der er meget skiftende arbejdstider, hvilket jeg ikke har erfaring med. Nogle dage skal man møde kl 5:00 andre får man først fra kl 24:00 + weekendarbejder hveranden weekend.

Det vil betyde at jeg af og til skal hjemmefra ca 4:25 om morgenen og andre gange først kommer hjem kl halv 1-1:00 om natten.

Er der nogen der har erfaringer med hvor hårdt det kan gå hen og blive med de arbejdstider, når man er gravid? Jeg er pt 10 + ca 6.

Vil ikke udsætte bloppen for farlig stress!

Er jobsøgende - snart ikke flere dagpenge, har dog et godt løntilskudsjob (mere spiselige arbejdstider og nok mere famlievenligt) på hånden fra 1/11 2012 - som måske kan føre noget lønnet med sig på sigt.

Søger nogen, der har erfaring med graviditet og skiftende arbejdstider af denne kaliber. Er det helt urealistisk, eller hvad tror I?

På forhånd tak for jeres svar!

jeg arbejder med fysisk og psykish handicappede..møder 06.30-14.30 eller 14-22...indtil videre har jeg ikke de store problemer med selve jobbet..mest min træthed om morgenen..forflytning og alt det tunge genere mig ikke endnu, men passer stadig meget på

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

1990h skriver:

jeg arbejder med fysisk og psykish handicappede..møder 06.30-14.30 eller 14-22...indtil videre har jeg ikke de store problemer med selve jobbet..mest min træthed om morgenen..forflytning og alt det tunge genere mig ikke endnu, men passer stadig meget på

Ok tak

Ja, det lyder også som nogle ok arbejdstider, selvom de er skiftende, du kan vel næsten have en stabil døgnrytme?

Synes umiddelbart der er stor forskel på kl 5 og kl 6:30 og ligesådan forskel på kl 22 og kl 24.

Godt du passer på dig selv!

Anmeld

4. oktober 2012

1990h

Snehund skriver:

Ok tak

Ja, det lyder også som nogle ok arbejdstider, selvom de er skiftende, du kan vel næsten have en stabil døgnrytme?

Synes umiddelbart der er stor forskel på kl 5 og kl 6:30 og ligesådan forskel på kl 22 og kl 24.

Godt du passer på dig selv!

ja det fungere fint nok med de arbejdstider

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.