Adventsgaver eller Kalendergaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

raca

lego eller playmobil kalender... og intet andet.ikke pap ikke chokolade osv..

vi ser genudsendelsen af julekalendern når vi hygger efter vores arbejdsdag. syntes gennerelt de sender de kalendre der tiltaler en 6-7årig for sent i forholdt til aldren. så derfor ser vi kun genudsendelsen.

adventsgaver har vi fravalgt da vi syntes det her let ved at blive dyrt også er der så mange fødelsdage i dec at det ville ende i en forvirende gave helved i weekenderne.. hvor børne ikek ville ane hvorfor de fik gaver..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

trunte89

her kommer nissen med en gave hver dag.
plejer at købe gennem flere måneder så det ikke føles så dyrt.

Anmeld

4. oktober 2012

Vidunderligeunger

hyggelig og inspirerende tråd..

jeg har ikke gjort noget førhen.. udover jeg har givet min far en, som arbejder i udlandet..

i år skal han ha en igen, een gave til hver dag... min mor skal ha adventsgaver. så som hyggestrømper, en lækker håndsæbe o.l.

Alberte på 2 år og 6 mdr til dec. skal have en eller anden form for pakkekalender, men jeg tror "bare" det bliver 10 gaver, som hun så får i sin sok nogle morgener.. der tænker jeg tøj til baby-born, tøj, tusser o.l.

min kæreste skal også ha adventsgaver... det bliver tøj, billeder, en hjemmelavet film med alle vores fotos og baggrundsmusik..

Anmeld

4. oktober 2012

Faith

Har faktisk ikke rigtig overvejet det endnu. Så tak for tråden

Mine drenge er 2 år og 3 måneder, og får helt sved på panden ved tanken om at skulle ud og købe 48 små pakker. Så tror jeg køber et antal (måske 10) til hver, og så får de en når vi synes de har fortjent det

Tror manden og jeg skal give hinanden adventsgaver.

Anmeld

5. oktober 2012

Fenja09

Før vi fik barn, gav manden og jeg hinanden adventsgaver - det gør vi nok også fremover. Vores datter er 16 måneder til jul. Hun får kalendergaver af farmor og farfar - og selvfølgelig en hjemmelavet pakkekalender

I år får hun af os gaver til advent.

/Fenja

Anmeld

5. oktober 2012

TeamRocket

Herhjemme kommer julenissen med gaver i julesokken hver nat :-D han kommer f.eks med 5 pebernødder, en chokolade julemand, en julefilm, et stykke julepynt, eller noget andet julestads :-D begge unger elsker det og sokkerne er det første der bliver tjekket hver morgen ;-)

Anmeld

5. oktober 2012

mortilnoahogmelina

Jeg er vokset op med pakkekalender til en alder af 12-14 år . husker ikke præcis hvornår vi skiftede over til advent
Der udover havde vi en sok hvor julemanden kom med en form for noget. Spiseligt i

Min plan er at kører den tradition videre. Så og søn får pakkekalender og noget i sokken

Den lille ny vil kun være måske 2 måneder så den får ikke noget .

Anmeld

5. oktober 2012

Thalia

Begge dele!

Herhjemme har vi Nissepigen med 24 lommer i kjolen som min mor syede da mine søstre og jeg var små, og det ville ikke være jul hvis ikke hun kom frem. Hun gir derfor en lille gave hver dag, som typisk er noget spiseligt, fx et stykke hjemmelavet konfekt, en clementin, en lille æske rosiner, en frugtstang eller en lille chokolade.

Til gengæld får mine børn ikke købechokoladekalendere o.lign.

Adventsgaver får de af manden og mig, og det er gerne lidt større gaver, fx en nye bog eller et stykke legetøj. 4 søndag i advent er der typisk tøj til juleaften i gaven - og sidste år var der også "jeg skal være storebror" trøjer i pakken

Anmeld

5. oktober 2012

Moar2011

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Hjemme hos os har vi altid brugt at give adventsgaver. Det har vi gjort fordi vi hellere ville give 4 gode gaver end 24 små krims-krams gaver.

Istedet har vi vægtet højt, at sætte os sammen og se børnenes julekalender og dertil har hørt en Børnenes U-landskalender og de sidste par år også en chokoladekalender. (selvom moren synes det tit er noget ringe chokolade, så har hun givet efter )

Hvordan er det hjemme hos jer? - er I til Adventsgaver eller Kalendergaver, - og Hvorfor har I valgt lige præcis det?

det er det første år hvor Storm får nogen af tingene - sidste år var han bare en lille charmerne baby

jeg har købt mig fra en kalender gave - og så må jeg se om det er nået der skal gentage sig eller det bliver til adventsgaver

og så skal han have en go chokolade kalender - og se dr 1 jule kalenderne..

det hvertfald mors ide - om sønne er "gammel" nok og har interesse i det - finder jeg ud af

Anmeld

5. oktober 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores børn er næsten 5 år og 3 1/2 år. De har de andre år fået adventsgaver. Men i år bliver det kalendergaver. Det gør det fordi, at jeg ved, at børnene vil elske, at få en lille pakke hver. De er så store nu, at de ved, hvad det er og så vil jeg gerne bruge ekstra tid på, at finde gaver.

Jeg gik allerede i gang i august og har fået købt ca. halvdelen. Det er super fine ting jeg har fået på tilbud og som er noget værd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.