Anonym skriver:
Mange tak, det er rart lige at få lidt positiv opbakning.. Har svært ved at skulle undertrykke de her følelser så det kan nok heller ikke lade sig gøre... Men puha det er hårdt at finde ud af at hele ens livsgrundlag er forkert og man skal til at finde løsninger på det hele for at jeg ikke skal bryde psykisk sammen.. Man elsker jo sine forældre men det gør bare ondt at vide at den ene eller begge forældres håndtering af ens barndom kan have skabt så store problemer for en som kun 20 årig..
nu skal du jo ikke elske dine forældre fordi de er dine forældre, men for mennesker de er og for det de har gjort og betyder for dig.
ja det er svært, jeg var slev kun 17 år da jeg måtte erkende at jeg da nok havde en mor der havde født mig, men at hun på ingen måder var en mor som JEG mente en mor skulle være.
Det er en svær erkendelse men når man finder accepten af, at det er sådan man har det, så handler det meget mere om, hvordan man takler sin opførsel og væremåde. netop fordi man har et billede af at man bør gøre sådan og sådan fordi man skal elske dem betingelsesløst..men det skal man faktisk ikke.
Man kan ikke selv vælge sin forældre og når man er lille har man intet valg, men når man bliver stor, så kan man vælge om man ser dem som forældre, som familie eller om man slet ikke vil se dem!
Man kan trække en grænse ud fra hvad man selv har behov for og man SKAL ikke andet end at gøre det som er bedst for en selv.
Jeg ved ikke om dette giver mening for dig..men jeg håber det. ellers spørg dig selv om hvordan ville du føle hvis det var din tante og onkel eller nogle venner..det gør det oftest lettere at finde svar på ens følelser og få svar på hvad man ville have gjort.
:-) Sisse
Anmeld