Hvad får i tiden til at gå med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.494 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. maj 2009

LineD

Hej alle i dejlige heldige gravide mødre Ja også jer der allerede er blevet det

Jeg har et lille spørgsmål til jer
Jeg går ind i uge 14 i morgen, og er sygemeldt allerede med bækkenløsning, jeg synes jeg har mange smerter hver dag, men forsøger at holde mig godt igang, går ture med hundene (Ikke helt så lange ture som førhen, da jeg virkelig synes jeg er hæmmet af smerter, og det faktum at man ikke kan tage noget for det)..

Jeg synes jeg forsøger at lave de huslige ting jeg nu må (har fået en streng liste over tilladte huslige sysler) , men ellers synes jeg tiden føles SÅ lang...!

Så mit spørgsmål går jo på hvad i får tiden til at gå med?
Både jer der er sygemeldt, men også jer andre

Gode ideer modtages med kyshånd!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2009

SaNiNa

Ja her går tiden osse rigtg lang som... kan ikke rigtig lave noget da maven er mega meget i vejen og jeg har jo de dumme smerter...

men ellers bruger jeg rigtig meget tid her på baby eller ser en film. jeg har jo så været sygmeldt hele graviditeten og de første mange måneder kom jeg jo ikke vild langt fra min seng og sofaen, pt er jeg fanget i hjemmet da jeg ikke kan være bag rettet i bilen og jeg får rigtig mange plukver af at cykle.

Så nu går tiden med at side ude i have og nyde det gode vejr og kigge huse.

Anmeld

25. maj 2009

Lone Jakobsen

hejsa
jeg har også været sygemeldt siden midten af november, og har nu 5 uger igen.
jeg har lavet mit eget lille gymnastik program som jeg laver hver formiddag. det er nogle simple øvelser fra den lille bog man får ved lægen når man er der første gang.
derudover læser jeg rigtig mange bøger....har altid elsket at læse, og har virkelig fået læst meget. jeg har en anden veninde som også er sygemeldt, så vi mødes af og til, og derudover prøver jeg at lave en lille smule herhjemme hver dag.
men min situation er også anderledes end din.
jeg er sygemeldt med svimmelhed, og selv om jeg har åreknuder der giver nogle rigtig grimme smerter, ja så ved jeg ikke hvor invaliderende bækkenløsning er.
derudover har jeg 3 børn og et bonus barn, så fra kl. 14 er freden forbi og det er derfor meget vigtigt at få hvilet i de timer hvor der faktisk er ro.
jeg er ekstremt træt for tiden, så mandagen sover jeg bare væk.... men ellers.... ja så er der nettet.... bruger meget tid her, på netdokter og på facebook. det giver følelsen af et netværk.
det blev lidt langt, og ved ikke om du ku bruge det til noget.
Lone

Anmeld

25. maj 2009

CarinaSB

Må indrømme at jeg ikke laver det vilde. Blev sygmeldt d 6/5 .. OG efter et besøg hos lægen fandt de ud af at min blodprocent er for lav .. den ligger på 5,1 hvor den skulle ligge på 8 .. så jeg er så træt det meste af tiden .. Men prøver at holde huset så godt som jeg nu kan .. og får lokket manden med ud og gå når smerterne ikke er for vilde ..

Knus

Anmeld

25. maj 2009

Pia

Har gået hjemme i 10 uger snart.. Skulle gå fra 8 uger før, men blev så sygemeldt lidt før tid..
Jeg rå hygger om morgene med min datter, inde hun skal i bh.. Det kommer hun som regele mellem 9.00-9.30
Når hun så er kommet afsted, ja så går jeg en dejlig lang tur med hunden..
Hjem og ordne det huslige ( har måtte tage det i små etaper pga plukveer)..
Slapper af foran min pc og tv'et..
Bager hver anden dag brød, boller, kage osv til mand og barn til de komme hjem..
Henter Lærke seneste kl 15.00 sammen med hunden.. Så hygger vi en lille timen inde manden kommer hjem..
Og ja så skal der jo laves mad, dækkes bord osv og Lærke skal i bad osv og så er den dag som gået..
Nogle dage har jeg haft veninde besøg eller været på veninde besøg..
Eller også har jeg taget en hyggetur til Aalborg..
ALt i alt syntes jeg egentlig tiden er gået rimlig hurtig..
det er kun nu her de sidste par uger jeg har været utålmodig, men det er fordi jeg bare så gerne vil have hende ud nu og holde i mine arme..

Kh Pia.

Anmeld

25. maj 2009

tumle81

Hejsa...

Jeg er deltidsygemeldt pga bækkenløsning! Jeg har ca 3 dage om ugen fra 7-13 og så to dage hvor jeg slapper af hjemme!

De dage jeg er på arbejde slapper jeg helt af når jeg kommer hjem, så jeg er klar til at hente de to "små" ved 15-15.30 tiden, og de dage jeg har fri, slapper jeg af, surfer på nettet, cykler en god tur for motionens skyld (kan slet ikke holde til gåture :-() Ser tv eller er på cafe med veninderne...

Jeg ved ikke om jeg snart skal sygemeldes på fuld tid, synes ikke det er så nemt at arbejde og får temmelig ondt af at være der, men på den anden side er jeg også glad for at komme ud og møde mine kolleger og være social med andre voksne mennesker...

Hvad med en god bog, har virkelig læst meget i mine to andre graviditeter da jeg blev sygemeldt... Ellers er vejret jo heldigvis begyndt at blive bedre og hvem kan ikke ligge lidt på græsset og nyde solen *s*

Knus Kathrina 17+6

Anmeld

25. maj 2009

pernille_p87

Hejsa.
Jeg gik godt nok ikke sygemeldt, men til gengæld gik jeg hjemme fra midt juni, og jeg fødte først den 30. september. Jeg havde sommerferie fra skolen, og derefter barsel, så jeg læste en masse skole relateret. Så gik jeg ture, læste bøger, tegnede, og så skrev jeg dagbog. Senere har jeg fundet ud af at man kan bestille en barnetsbog som man kan gå og udfylde mens man er gravid.

Håber nogle af tingene kan hjælpe dig. Ved hvor kedeligt det er at gå alene en hel dag. Desværre var min kæreste også på rejse arbejde så så ham ikke fra mandag morgen til torsdag aften.

Jeg ved ikk om du er I gang med en udd. eller noget, men ellers kan du læse en masse om babyen. Graviditet, fødsel, smertelindring, skal jeg amme eller ej, legetøj, tøj, barnevogn, mad, stimulering, barnedåb osv. Det er ting som ligger langt ud i fremtiden, men det er så dejligt hvis man har nogle ideer og meninger.

Anmeld

26. maj 2009

LineD

Hej allesammen

Dejlige gode råd, jeg har læst hele Harry Potter serien (Ja jeg overgiver mig, eeeelsker simpelthen det "eventyr") og det er godt en bog om dagen, så nu må jeg finde nogle andre spændende

Jeg læser jo endelig til ssh+ssa efter et års arbejde inden for området, og er så midt i min sidste praktik, og selvom arbejdspladsen virkelig har forsøgt at hjælpe, ved at jeg kun har 3 borgere, men jeg når knap nok den ene inden jeg kan bryde sammen af smerte... Jeg har ellers luftet tanken for kommunen (som jeg jo er ansat af) + lægen + fys + arbejdspladsen om ikke jeg kunne prøve at arbejde på deltid, men det synes ingen af dem er en god ide...
Jeg har jo et par diskusser i lænden i forvejen, og det er nok derfor bækkenløsningen allerede er så udtalt som den er...

Jeg må prøve og se om ikke jeg kan få tiden til at flyve lidt stærkere

Pt. når jeg ikke meget herhjemme, det tager mig små 2 timer for at vaske op, men har fået en høj stol nu så jeg kan sidde og stå lidt skiftevis, så går det lidt nemmere

Anmeld

26. maj 2009

SAL

Puha! Det lyder ikke rart at være sygemeldt...Kan sagtens forstå hvis du er ved at få kuller!
Du har allerede fået mange gode råd til hvad du kan gøre og lave for at udfylde tiden mest muligt...
Jeg tænker, at det handler meget om at acceptere den situation man er kommet i! Du skal huske at være RIGTIG god ved dig selv...Fysisk, men osse mentalt...
Jeg håber for dig, at du klarer dig som hjemmegående!
De bedste hilsner Louise

Anmeld

26. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Ja, jeg bruger en masse tid på at finde gode tilbud og smart udstyr på nettet. Og hvad der sådan ellers er.

Desuden bruger jeg megen tud på at sy. Det kræver ikke den stor fysiske udfoldelse, men man kan sagtens bruge lang tid på det.

Jeg har bla. syet et legetæppe i skikkelse som en ko med bjælder og en masse fine farver/mønstre.
Så har jeg syet babysengetøj og nogle små sjove dyr på stofbleer.

Det hygger jeg mig meget godt med. Og så kan man faktisk spare en del penge ved at "gøre-det-selv".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.