Puha alt smager bare overdrevet meget af salt !?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.493 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

DKTiha

Øv havde sådan glædet mig til frikadeller og kartofler .. Men alt hvad jeg putter i munden smager kun af salt og jern :/ øv. Er det normalt?? Altså tager vitamin piller hverdag og alt det jeg skal.. Noget jeg kan gøre, for selv appelsin juice smager kun af salt :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Snehund

DKTiha skriver:

Øv havde sådan glædet mig til frikadeller og kartofler .. Men alt hvad jeg putter i munden smager kun af salt og jern :/ øv. Er det normalt?? Altså tager vitamin piller hverdag og alt det jeg skal.. Noget jeg kan gøre, for selv appelsin juice smager kun af salt :/

Ja, det tror jeg. Det er i hvert fald normalt, at ens smagsoplevelser kan ændre sig markant under en graviditet.

For mig smager alt også meget mere af salt, end det plejer! Var på besøg hos en veninde i weekenden og kunne næsten ikke få hendes mad ned. Lidt svært, da vi stadig holder graviditeten hemmelig for vores nærmeste til efter NF. Så jeg måtte takke nej til noget af maden, med en søforklaring, kunne simpelthen ikke få det ned!

Anmeld

2. oktober 2012

DKTiha

Snehund skriver:

Ja, det tror jeg. Det er i hvert fald normalt, at ens smagsoplevelser kan ændre sig markant under en graviditet.

For mig smager alt også meget mere af salt, end det plejer! Var på besøg hos en veninde i weekenden og kunne næsten ikke få hendes mad ned. Lidt svært, da vi stadig holder graviditeten hemmelig for vores nærmeste til efter NF. Så jeg måtte takke nej til noget af maden, med en søforklaring, kunne simpelthen ikke få det ned!

Puha så er det ikke bare mig der har det elendigt med alt det salt... Synes bare det er rigtig ærgeligt at jeg ikke kan spise eller drikke noget

Anmeld

2. oktober 2012

Snehund

DKTiha skriver:

Puha så er det ikke bare mig der har det elendigt med alt det salt... Synes bare det er rigtig ærgeligt at jeg ikke kan spise eller drikke noget

Ja, det er da vildt synd for dig! Håber snart det går over, ellers er det måske noget du skal spørge lægen om. Min salt-irritation er slet ikke så slem, som det du beskriver.

Måske kan det være et eller andet end "kun" graviditet? Ved det ikke.

"God bedring" med det i hvert fald.

Anmeld

2. oktober 2012

DKTiha

Snehund skriver:

Ja, det er da vildt synd for dig! Håber snart det går over, ellers er det måske noget du skal spørge lægen om. Min salt-irritation er slet ikke så slem, som det du beskriver.

Måske kan det være et eller andet end "kun" graviditet? Ved det ikke.

"God bedring" med det i hvert fald.

Ja jeg må nok lige spørge min læge om det tak for det

Anmeld

2. oktober 2012

Miss Kat

Jeg er ca. 8+4 nu og havde først en periode på nogle dage, hvor jeg slet ikke kunne smage chili og senere en periode på nogle dage, hvor alt smagte alt for salt!

Kender det godt! Og går ud fra, det er helt normalt.

Anmeld

2. oktober 2012

DKTiha

Miss Kat skriver:

Jeg er ca. 8+4 nu og havde først en periode på nogle dage, hvor jeg slet ikke kunne smage chili og senere en periode på nogle dage, hvor alt smagte alt for salt!

Kender det godt! Og går ud fra, det er helt normalt.

Hihi det må det næsten være. Synes bare det ulækkert at det er så slemt .., føler nærmest at jeg står og hælder salt i munden fra bøtten af men ja det er sq nok meget normalt

Anmeld

2. oktober 2012

SussieThyssen

DKTiha skriver:

LOOOL

Jep..kender godt det med at der er en periode hvor alt enten smager mærkeligt eller lugter mærkeligt.

Men det går over igen, som regel når man har passeret omkring 12 uge.
det skyldes hormonforandringerne i kroppen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.