Dansk-kyndige hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Karla

M (: skriver:

Uh, så er det da lige den rigtige jeg har "udfordret" med mit spørgsmål! 

Hm, men det er vel fordi det lyder som et j, og man kan jo også stave det Majken? 

Haha ja men må indrømme vi slet ikke har arbejdet med vokaler og stavelser endnu

Ja nemlig. I i Maiken lyder som j, og jeg tror, at det er den "oprindelige" stavemåde af navnet. Og så ændre det ikke på antallet af stavelser, at man sættet i ind i stedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

M (:

Karla skriver:

Haha ja men må indrømme vi slet ikke har arbejdet med vokaler og stavelser endnu

Ja nemlig. I i Maiken lyder som j, og jeg tror, at det er den "oprindelige" stavemåde af navnet. Og så ændre det ikke på antallet af stavelser, at man sættet i ind i stedet

Hm, jeg ved ikke, hvad der er den oprindelige stavemåde, men det kommer af Maria og er en tysk kæleform deraf.. I Tyskland bruger man stadig Maike, og der er det et meget tydeligt i.. 

Anmeld

2. oktober 2012

Karla

M (: skriver:

Hm, jeg ved ikke, hvad der er den oprindelige stavemåde, men det kommer af Maria og er en tysk kæleform deraf.. I Tyskland bruger man stadig Maike, og der er det et meget tydeligt i.. 

Ja, det kan der selvfølgelig være noget om Jeg tænkte bare, at når det mest af alt lyder som et j, så måtte det være den oprindelige stavemåde men det er i hvert fald på udtalelsen, at man deler stavelser efter vokallyd

Anmeld

2. oktober 2012

M (:

Karla skriver:

Ja, det kan der selvfølgelig være noget om Jeg tænkte bare, at når det mest af alt lyder som et j, så måtte det være den oprindelige stavemåde men det er i hvert fald på udtalelsen, at man deler stavelser efter vokallyd

Så blev jeg så klog (: Det danske sprog er nu en finurlig størrelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.