Eksperthjælp: Alenemor til et barn - Skal jeg få et barn mere med sæddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2012

dorthemus

Vial skriver:

Og mener selvfølgelig ikke at emnet og ens historie skal lukkes ned fordi jeg skriver "sluttes". ;-)

En åben donor gør ikke "identitestkrisen" mindre i barndommen. Den bliver måske holdt mere i live, da historien først kan sluttes som voksen

Lige præcis dér er vi så uenige.....som jeg har sagt mange gange før så er en ikke-anonym donor jo netop ikke en far og alle der har valgt som jeg, kommer aldrig til at stikke blår i øjnene på vores børn og give dem falske forhåbninger...det er jo slet ikke derfor jeg/vi har valgt som jeg/vi har.
Men livet er mere end barndom og barnet blir jo også voksent en dag og får måske selv en familie og så melder ønsket om at kende til hele sin identitet sig måske...hvem ved??!

Vi blir nok aldrig enige, og det er fint nok for mig. Så længe vi kan stå inde for vores valg, og det kan vi jo begge, ikke ...men hvor ville jeg dog ønske du ikke altid kom med den lille sidebemærkning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Vial

132319 skriver:

Uanset hvordan dagens Danmark er, så er børn små væsner med følelser og dét at andre børn har en far, kan være ekstremt hårdt for de der ikke har.

Endnu værre må det være for en søskende at opleve at man ikke har en far og tilmed ikke har en far man kan kontakte når man bliver større. Jovist det kan man hvis det er en åben doner men jeg synes stadig ikke det er det samme.

En åben donor er bestemt ikke at sammenligne med en far. Enig.

Der er helt klart nogle udfordringer, når man vælger den model med børn med og uden far. Min fertilitetslæge nævnte det endda - om jeg havde tænkt scenariet at mit donorbarn kunne få søskende, der havde far, hvis jeg senere fandt en mand.

Tænker dog ikke at udfordringen og livskvaliteten bliver så påvirket at man skal vælge det fra. Måske kynisk skrevet.

Anmeld

1. oktober 2012

Vial

dorthemus skriver:

En åben donor gør ikke "identitestkrisen" mindre i barndommen. Den bliver måske holdt mere i live, da historien først kan sluttes som voksen

Lige præcis dér er vi så uenige.....som jeg har sagt mange gange før så er en ikke-anonym donor jo netop ikke en far og alle der har valgt som jeg, kommer aldrig til at stikke blår i øjnene på vores børn og give dem falske forhåbninger...det er jo slet ikke derfor jeg/vi har valgt som jeg/vi har.
Men livet er mere end barndom og barnet blir jo også voksent en dag og får måske selv en familie og så melder ønsket om at kende til hele sin identitet sig måske...hvem ved??!

Vi blir nok aldrig enige, og det er fint nok for mig. Så længe vi kan stå inde for vores valg, og det kan vi jo begge, ikke ...men hvor ville jeg dog ønske du ikke altid kom med den lille sidebemærkning

Det er jo ikke et angreb på dit valgt. Det er blot et argument for at vælge lukket - lige som du argumenterer for dit valg. Så det er jo naturligt at vi begge skriver vores mening om det, når debatten om åben/lukket melder sig.

Jeg mener, at åben donor er super godt. Havde måske selv valgt det, hvis jeg kunne. Jeg ser bare også fordele ved det andet.

Jeg er fx i tvivl om, hvor meget afklaring et enkelt møde med sæddonor giver. Hvad er det lige præcis det møde skal afdække? Vil det få en evt rodløshed til at forsvinde. Eller bliver man bare frustreret over at det ikke var nok. Osv. Ikke noget du skal svare på. Bare sådan som jeg tænker det. Vækker det noget, som ikke kan blive forløst.

Jeg ved og tror ikke et øjeblik, at du tænker donor som en far for Runa. Heller ej at han skal blive det. Ved godt, at at det handler om at give hende mulighed for at få så meget som muligt kendskab til den anden halvdel af hende.

Anmeld

1. oktober 2012

dorthemus

Vial skriver:

Det er jo ikke et angreb på dit valgt. Det er blot et argument for at vælge lukket - lige som du argumenterer for dit valg. Så det er jo naturligt at vi begge skriver vores mening om det, når debatten om åben/lukket melder sig.

Jeg mener, at åben donor er super godt. Havde måske selv valgt det, hvis jeg kunne. Jeg ser bare også fordele ved det andet.

Jeg er fx i tvivl om, hvor meget afklaring et enkelt møde med sæddonor giver. Hvad er det lige præcis det møde skal afdække? Vil det få en evt rodløshed til at forsvinde. Eller bliver man bare frustreret over at det ikke var nok. Osv. Ikke noget du skal svare på. Bare sådan som jeg tænker det. Vækker det noget, som ikke kan blive forløst.

Jeg ved og tror ikke et øjeblik, at du tænker donor som en far for Runa. Heller ej at han skal blive det. Ved godt, at at det handler om at give hende mulighed for at få så meget som muligt kendskab til den anden halvdel af hende.

Præcis

Alt det andet er bare spekulationer...det er ikke engang sikkert hun har behov for et møde. Men det er hendes valg

(Men vil hun møde ham så håber jeg, at jeg må se et billede )

Anmeld

1. oktober 2012

Vial

dorthemus skriver:

Præcis

Alt det andet er bare spekulationer...det er ikke engang sikkert hun har behov for et møde. Men det er hendes valg

(Men vil hun møde ham så håber jeg, at jeg må se et billede )

Du sidder da ved cafebordet ved siden af ;-)

Anmeld

1. oktober 2012

dorthemus

Vial skriver:

Du sidder da ved cafebordet ved siden af ;-)

Med solbriller, paryk og en avis vendt på hovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.