Hvornår mærkede du liv første gang ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

380 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

L83

Det er mest til flergangs fødende. Er 17 +2 gravid med nummer 3 og har ikke rigtigt mærket noget liv endnu er det normalt , er sku lidt bekrymret om lille manden er okay . Jeg til jordermoder på onsdag så der kan jeg vel forhåbelig høre hjertelyd . Hvornår mærkede i liv ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

SussieThyssen

L83 skriver:

Det er mest til flergangs fødende. Er 17 +2 gravid med nummer 3 og har ikke rigtigt mærket noget liv endnu er det normalt , er sku lidt bekrymret om lille manden er okay . Jeg til jordermoder på onsdag så der kan jeg vel forhåbelig høre hjertelyd . Hvornår mærkede i liv ?

Præcis på 3 mdrs dagen med nr 1 og 2 og i uge 9 med nr 3.

Det er ganske normalt at du ikke har mærket liv endnu, det har nemlig også noget at gøre med hvor barnet ligger.
Hvis moderkagen ligger foran barnet så er man længere om at mærke liv, ligeledes hvis barnet har det med at vende ryggen til maven, men jeg er sikker på at det snart kommer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. oktober 2012

LMX

Jeg er også 3. gangs. Mærkede liv omkring uge 14+. Mest som sådan en rumlen. Desiderede spark har jeg mærket de sidste 3-4 uger ca. er 22+ nu.

Men jeg er også en af dem hvor moderkagen ligger på bagvæggen så jeg mærker hver eneste lille bevægelse hun laver derinde

Jeg er sikker på at du snart vil mærke noget

Anmeld

1. oktober 2012

L83

SussieThyssen skriver:

Præcis på 3 mdrs dagen med nr 1 og 2 og i uge 9 med nr 3.

Det er ganske normalt at du ikke har mærket liv endnu, det har nemlig også noget at gøre med hvor barnet ligger.
Hvis moderkagen ligger foran barnet så er man længere om at mærke liv, ligeledes hvis barnet har det med at vende ryggen til maven, men jeg er sikker på at det snart kommer.

Kærligst
Sussie

Hold da op det var godt nok tidligt du mærkede liv jeg må vente lidt endnu så . Men tak for svar

Anmeld

1. oktober 2012

L83

LMX skriver:

Jeg er også 3. gangs. Mærkede liv omkring uge 14+. Mest som sådan en rumlen. Desiderede spark har jeg mærket de sidste 3-4 uger ca. er 22+ nu.

Men jeg er også en af dem hvor moderkagen ligger på bagvæggen så jeg mærker hver eneste lille bevægelse hun laver derinde

Jeg er sikker på at du snart vil mærke noget

Uhhh glæder mig så meget til at mærke spark derinde , men må vente lidt endnu. Man bliver bare lidt bekrymret . Tak for svar

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

L83 skriver:

Hold da op det var godt nok tidligt du mærkede liv jeg må vente lidt endnu så . Men tak for svar

Det er faktisk ikke så usædvanligt, har jeg fundet ud af efter jeg kom herind

Men ja..de fleste er nok lidt længere om det end jeg var.

Anmeld

1. oktober 2012

L&V

SussieThyssen skriver:

Det er faktisk ikke så usædvanligt, har jeg fundet ud af efter jeg kom herind

Men ja..de fleste er nok lidt længere om det end jeg var.

Det undre mig lidt du siger det.. Er vi enige om at fostret er ganske få cm der? Hvordan sku man ku mærke det? Har hørt flere læger og jmer der siger at det er ganske umuligt

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

Månsson skriver:

Det undre mig lidt du siger det.. Er vi enige om at fostret er ganske få cm der? Hvordan sku man ku mærke det? Har hørt flere læger og jmer der siger at det er ganske umuligt

Det føles omtrent som om du har en reje i livmoderen..den vrikker.
Men hvis man ikke har prøvet det, så ved man jo heller ikke hvordan det føles, så det kan læger og jordemødre slet ikke udtale sig om.

Til gengæld har jeg i andre tråde fundet at flere kvinder beskriver det samme..nemlig at det føles som en reje, der vrikker.

Nogle er jo også i tættere kontakt med deres krop end andre, så det har også en vis indflydelse.

Anmeld

1. oktober 2012

Kamilla-m

SussieThyssen skriver:

Det føles omtrent som om du har en reje i livmoderen..den vrikker.
Men hvis man ikke har prøvet det, så ved man jo heller ikke hvordan det føles, så det kan læger og jordemødre slet ikke udtale sig om.

Til gengæld har jeg i andre tråde fundet at flere kvinder beskriver det samme..nemlig at det føles som en reje, der vrikker.

Nogle er jo også i tættere kontakt med deres krop end andre, så det har også en vis indflydelse.

Det tror jeg simpelthen ikke er korrekt.
Barnet kan slet ikke bevægesig på det tidspunkt!
Og desuden er hjertet kun lige begyndt at slå (næsten).
og barnet er altså kun 2-3 cm, vis det overhoved er så stort.

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

MortilMogL skriver:

Det tror jeg simpelthen ikke er korrekt.
Barnet kan slet ikke bevægesig på det tidspunkt!
Og desuden er hjertet kun lige begyndt at slå (næsten).
og barnet er altså kun 2-3 cm, vis det overhoved er så stort.

Så har du vist ikke set film af små fostre og set hvordan de vrikker og bevæger sig.

Og ja...i 9 uge er de netop omtrnt 3 cm..og på størrelse med en reje.

Men..det er da i orden du ikke tror på mig, det kan jeg hverken gøre fra eller til med, som sagt, så er det noget man skal have oplevet for at forstå.

Men jeg er altså ikke den eneste herinde, der har oplevet det på nøjagtig samme måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.