Anonym skriver:
Hej alle!
Vil bare høre, om der er nogen der har oplevet angst som et "symptom" på graviditet .. Altså noget der er blevet forstærket en del i starten af graviditeten?
Jeg er pludselig enormt bange for alt - bange for at miste min kæreste, at nogen i min familie kommer noget til. Samtidig farer jeg sammen, når jeg hører en lyd, jeg er utroligt bange efter jeg har set f.eks. forbrydelsen - mit hjerte banker bare derudaf, og jeg skal i den grad på toilettet..
Jeg har bare aldrig oplevet noget lignende før.. HJÆLP!
Det har JEG prøvet!
Det er ikke rart. Det er hormon-betinget. Plus at du i bund og grund nu ER mere sårbar, da du bærer på et liv. Et liv, du skal beskytte.
Du vil sikkert opleve, at det bliver bedre og bedre gennem din graviditet, men når du har født vender det tilbage, - da du igen kommer i hormonelt oprør og nu er endnu mere sårbar.
Snak om det. Også hvis du er alene. Sig "jeg blev sgu bange, det er ok, men jeg er i sikkerhed".
Hvis dine tanker myldrer derudaf, så prøv at gøre grin med angsten. Den skal nemlig konfronteres for ikke at vokse sig stor. Eksempel: Du forestiller dig en fæk morder (måske fra Forbrydelsen), - frys billedet for dit indre blik, - og sæt det så i imaginært Micrsoft Paint. Mal hugtænder på ham morder-fyren der, - og nåe ja, han kan da blive værre end det, - placer familiens myrdede kat som en varm pels om halsen på ham, - men nej, det er ikke syret nok - giv ham lige Mickey Mouse ører oveni! Sådan kan du lege med det skræmmende og gøre det latterligt og synigt, at det er noget vrøvl.
Det bliver bedre!!
Håber, mit skøre med fantisk gode råd hjælper!

Anmeld