At planlægge et barn og uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

FruSkruk

Kære, søde brugere!

Jeg sidder sammen med min forlovede i lidt af et dilemma. Vi vil rigtigt gerne have børn, men da vi er to kvinder, skal der jo en hjælpende hånd til

Vores dilemma er imidlertid at jeg er studerende, og vil være det indtil jeg er omkring 30 år gammel. Jeg har altid sagt, at jeg vil føde mit første barn FØR jeg fylder 30. Dette er ikke til diskussion. Jeg er selv opvokset med unge forældre, der fik mig da de var 21 og 24, og de er begge kæmpe forbilleder for mig. 

Da jeg som sagt vil være under uddannelse de næste mange år, vil jeg ikke kunne nå at færdiggøre uddannelsen før jeg bliver gravid. Jeg er færdig på første led af min uddannelse til december næste år, og derefter vil der være et laaaangt uddannelsesforløb på universitetet.

Mit spørgsmål er så; ville det være klogt at få barn mellem første og andet led? Eller kan det lade sig gøre at "tage pause" på universitetet for at få baby? 

Det skal siges at min forlovede ikke pt. har planer om uddannelse, men altså er på arbejdsmarkedet.

Håber virkeligt I kan komme med gode råd, erfaringer og lignende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

quindelist

FruSkruk skriver:

Kære, søde brugere!

Jeg sidder sammen med min forlovede i lidt af et dilemma. Vi vil rigtigt gerne have børn, men da vi er to kvinder, skal der jo en hjælpende hånd til

Vores dilemma er imidlertid at jeg er studerende, og vil være det indtil jeg er omkring 30 år gammel. Jeg har altid sagt, at jeg vil føde mit første barn FØR jeg fylder 30. Dette er ikke til diskussion. Jeg er selv opvokset med unge forældre, der fik mig da de var 21 og 24, og de er begge kæmpe forbilleder for mig.