At planlægge et barn og uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

FruSkruk

Kære, søde brugere!

Jeg sidder sammen med min forlovede i lidt af et dilemma. Vi vil rigtigt gerne have børn, men da vi er to kvinder, skal der jo en hjælpende hånd til

Vores dilemma er imidlertid at jeg er studerende, og vil være det indtil jeg er omkring 30 år gammel. Jeg har altid sagt, at jeg vil føde mit første barn FØR jeg fylder 30. Dette er ikke til diskussion. Jeg er selv opvokset med unge forældre, der fik mig da de var 21 og 24, og de er begge kæmpe forbilleder for mig. 

Da jeg som sagt vil være under uddannelse de næste mange år, vil jeg ikke kunne nå at færdiggøre uddannelsen før jeg bliver gravid. Jeg er færdig på første led af min uddannelse til december næste år, og derefter vil der være et laaaangt uddannelsesforløb på universitetet.

Mit spørgsmål er så; ville det være klogt at få barn mellem første og andet led? Eller kan det lade sig gøre at "tage pause" på universitetet for at få baby? 

Det skal siges at min forlovede ikke pt. har planer om uddannelse, men altså er på arbejdsmarkedet.

Håber virkeligt I kan komme med gode råd, erfaringer og lignende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

quindelist

FruSkruk skriver:

Kære, søde brugere!

Jeg sidder sammen med min forlovede i lidt af et dilemma. Vi vil rigtigt gerne have børn, men da vi er to kvinder, skal der jo en hjælpende hånd til

Vores dilemma er imidlertid at jeg er studerende, og vil være det indtil jeg er omkring 30 år gammel. Jeg har altid sagt, at jeg vil føde mit første barn FØR jeg fylder 30. Dette er ikke til diskussion. Jeg er selv opvokset med unge forældre, der fik mig da de var 21 og 24, og de er begge kæmpe forbilleder for mig. 

Da jeg som sagt vil være under uddannelse de næste mange år, vil jeg ikke kunne nå at færdiggøre uddannelsen før jeg bliver gravid. Jeg er færdig på første led af min uddannelse til december næste år, og derefter vil der være et laaaangt uddannelsesforløb på universitetet.

Mit spørgsmål er så; ville det være klogt at få barn mellem første og andet led? Eller kan det lade sig gøre at "tage pause" på universitetet for at få baby? 

Det skal siges at min forlovede ikke pt. har planer om uddannelse, men altså er på arbejdsmarkedet.

Håber virkeligt I kan komme med gode råd, erfaringer og lignende

Jeg læser på universitetet og har fået barn samtidigt.
Mit studie har studiestart både sommer og vinter så jeg har kunnet gå igang hvor jeg slap efter at have holdt et års barsel (+sygemelding under graviditeten).

Det kan være lidt mere besværligt på studier hvor de kun starter i september -men absolut ikke en større udfordring at studievejleder mm har set det masser af gange før og kan rådgive dig helt præcist ud fra dit studie/din situation.

Jeg synes det giver en stor fleksibilitet at være studerende med lille barn. Når jeg bliver ringet hjem fra vuggestuen med et sygt barn er det kun mig selv jeg har dårlig samvittighed overfor der er ingen kollegaer der skal løbe dobbelt så stærkt fordi jeg ikke er der.

Derudover har jeg frihed til at give min datter korte dage hvis hun har behov for det i en periode, -det kræver så bare at jeg læser når hun er lagt i seng.....

Anmeld

1. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Hvis man har økonomien til det, så er det da fuldstændig ideelt at få ban mens man læser på uni!

Som en anden skriver, så er du bare ude et år, og så tilbage sammen med årgangen under dig. - Og studielivet er dejligt fleksibelt for dig og den lille. 

Men du skal nok være forberedt på, at det er dig som studerende mor, der kommer til at hænge på hente/bringe, sygedage mv. i praksis.. Og det kan sikkert være lidt hårdt, at du har fuldtidstudium at se til, men ikke får samme "fredning" som din job-mor-partner   Det er det der med forskellen på teori og praksis, - det vil være presset for dig i situationer og perioder, men det undgår ingen! 

Anmeld

1. oktober 2012

FruSkruk

Tusind tak for svar, begge to! Det er rart at vide, at andre kan gøre det - for så kan vi sgu også! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.