Sløvt lægehus :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

Snehund

I dag ville jeg forsøge at få svar på, hvornår jeg kan forvente at skulle til NF, som jeg er meget spændt på/lidt nervøs for.

Ringede til hospitalet, de havde ikke modtaget mine papirer fra egen læge! Jeg var ved egen læge for en uge siden og fik oprettet vandrejornal, taget blodprøver osv. Jeg gik ærlig talt lidt i panik! (hormonella?!)

Ringede til egen læge, først fik jeg fat i en medarbejder, der sagde, at jeg havde været inde ved en helt anden læge, end jeg har! Derefter angav hun også et forkert sygehus som fødested! Så blev jeg stillet om til en anden medarbejder, hun sagde at hun ikke vidste hvorfor mine papirer var blevet syltet - men at de lå lige der og hun nok skulle sende dem i dag - til det rigtige sygehus.

Jeg blev virkelig utryg! Hvordan kan de have så lidt styr på det - både lægen og sekretæren? Var helt rystet. Hvad så med blodprøverene er de heller ikke sendt afsted?

Da jeg havde lagt på, fik jeg mig en ordentlig tudetur. Følte mig bare så lost.

Det er jo altså ligesom temmelig alvorligt for mig det her, det er mit og min kommende babys liv, det handler om.

Har lyst til at skifte læge omgående! Men der er ikke andre i nærheden, der er åben for tilgang.

Nu prøver jeg at berolige mig selv med, at det var godt, at jeg reagerede og at der jo ikke er sket noget. Jeg kan stadig nå at få NF inden for tiden.

Nå, bare en lille halvtræls beretning om at føle sig meget lille i et kæmpe system - og helt hormonel samtidig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Doffie

kort og kontant: JEG HAVDE SKIFTET LÆGE!

Anmeld

1. oktober 2012

Frejsmor

Iih de skulle ta' at blive lidt opdaterede på det punkt ovre i jylland altså!! Herovre(i storkøbenhavn i hvert fald) skal man selv gå på nettet og bestille tid, eller ringe til hospitalet og bestille tid på den måde..

Hvis jeg var dig gav jeg nok liige en skideballe til den læge, hvis ikke jeg havde skiftet!

Anmeld

1. oktober 2012

Snehund

Doffie skriver:

kort og kontant: JEG HAVDE SKIFTET LÆGE!

ok - bor på landet og der er ikke rigtig nogen valgmuligheder lige pt, da de andre er lukket for tilgang.

Anmeld

1. oktober 2012

Snehund

Frejsmor skriver:

Iih de skulle ta' at blive lidt opdaterede på det punkt ovre i jylland altså!! Herovre(i storkøbenhavn i hvert fald) skal man selv gå på nettet og bestille tid, eller ringe til hospitalet og bestille tid på den måde..

Hvis jeg var dig gav jeg nok liige en skideballe til den læge, hvis ikke jeg havde skiftet!

Ja - jeg synes også det er lamt, at man ikke bare selv kan sætte fut i sagerne.

Undersøger også lige en ekstra gang, om der dog ikke er andre muligheder for lægevalg i lokalområdet. Men det blir noget langt væk, det er måske knap så fedt, hvis man har en lille bebs, der blir syg og skal til lægen?!

På nogen måder synes jeg min læge er god, hun er meget rolig og fornuftig, hvilket er godt for mig. Men hun virker altså ikke super engageret - der var heller ikke rigtig plads til at spørge om noget til første lægebesøg - og for mig er det hele overvældende fordi det er første gang, så jeg vil gerne føle at jeg bliver "mødt". Men jeg ved, at de har psyko travlt - og det er jo også menneskeligt at fejle. Men at sekræteren også fucker op samtidig - det synes jeg oven i hinanden er decideret sjusket og meget uheldigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.