Gider ikke at være anonym...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.415 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

Findusinde

Hej piger!!

Så er jeg kommet på den anden side af aborten... Vi fik at vide vi ventede et barn med downs syndrom, og efter rigtig mange overvejelser, samtaler og tårer valgte vi at få barnet fjernet...
Det gik ikke lige helt efter bogen, jeg havde sindsyg ondt i knap 2 døgn, røg på pencillin pga feber, havde en kæmpe styrt blødning med klumper på størrelse med min knytnæve i lørdags..

Psykisk, tja... Jeg starter på arbejde på onsdag... Og det tror jeg bliver rigtig godt, jeg er ved at trænge til at komme ud bland mennesker igen, har gemt mig en lille smule de sidste knap 1½ uge.. Har ikke haft det godt med at møde folk der ved hvilket valg vi har skulle tage. Men nu skal det være.. Jeg har ikke flere tårer... vi har det godt med vores beslutning. Vi har en fantastisk familie, og vi er rigtig gode til at snakke om tingene herhjemme... Men nøj hvor jeg savner at være gravid.. Det er nok det værste... Også fordi jeg stadig kæmper med hormoner, jeg har stadig kvalme og er ekstrem træt... VI er også blevet enige om at vi skal igang igen, helst inden jul... Skal til samtale med en overlæge sidst i nov... Så der håber jeg hun giver grønt lys for at vi kan starte igen.

Et spørgsmål til jer, der har fået en sen abort medicinsk... Hvor lang tid gik der inden i var gravide igen?

Det var lidt fra mig, nok i den forkerte katagori kan jeg se nu...

Kram Annemette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Troldemommi

Håber snart i må få en lille baby

Monica

Anmeld

1. oktober 2012

LMX

Dejligt lige at høre fra dig igen.

Jeg har fulgt dine andre tråde. Jeg synes bestemt ikke I skal ha det dårligt over at I valgte som I gjorde. Min kæreste og jeg stod i samme situation efter NF scanning. Fik et dårligt tal og havde allerede inden biopsiens resultat besluttet at vi ikke ønskede et handicappet barn. Man skal jo gøre op med sig selv om man har overskud til et barn med DS og i langt de fleste tilfælde fejler et DS barn jo andre ting også. Det var vi, ligesom jer, ikke gearet til.

Heldigvis var vores resultat positivt.

Jeg har ikke selv erfaring med med. abort, men jeg ved at man i de fleste tilfælde bliver ret hurtigt gravid igen fordi kroppen er mere "modtagelig" når den lige har været gravid. Så det er bare med at komme igang igen så hurtigt som muligt. Gerne efter den første reelle mens efter din abort.

Jeg har en veninde som desværre gennemgik en SA efter inseminering og hendes fertilitetslæge anbefalede hende at blive insemineret hurtigt igen bagefter præcis pga ovenstående.

for at det lykkedes jer hurtigt at blive gravide med en sund og rask baby.

Anmeld

1. oktober 2012

Camilla30

Hej  Tænker på dig og ønsker at I snarest vil få mulighed for at arbejde videre med babyprojektet. Bedste hilsner og tanker fra Camilla

Anmeld

1. oktober 2012

Findusinde

Monica P skriver:

Håber snart i må få en lille baby

Monica

Tusind tak..

Anmeld

1. oktober 2012

Findusinde

Camilla30 skriver:

Hej  Tænker på dig og ønsker at I snarest vil få mulighed for at arbejde videre med babyprojektet. Bedste hilsner og tanker fra Camilla

Tusind tak..

Anmeld

1. oktober 2012

Findusinde

LMX skriver:

Dejligt lige at høre fra dig igen.

Jeg har fulgt dine andre tråde. Jeg synes bestemt ikke I skal ha det dårligt over at I valgte som I gjorde. Min kæreste og jeg stod i samme situation efter NF scanning. Fik et dårligt tal og havde allerede inden biopsiens resultat besluttet at vi ikke ønskede et handicappet barn. Man skal jo gøre op med sig selv om man har overskud til et barn med DS og i langt de fleste tilfælde fejler et DS barn jo andre ting også. Det var vi, ligesom jer, ikke gearet til.

Heldigvis var vores resultat positivt.

Jeg har ikke selv erfaring med med. abort, men jeg ved at man i de fleste tilfælde bliver ret hurtigt gravid igen fordi kroppen er mere "modtagelig" når den lige har været gravid. Så det er bare med at komme igang igen så hurtigt som muligt. Gerne efter den første reelle mens efter din abort.

Jeg har en veninde som desværre gennemgik en SA efter inseminering og hendes fertilitetslæge anbefalede hende at blive insemineret hurtigt igen bagefter præcis pga ovenstående.

for at det lykkedes jer hurtigt at blive gravide med en sund og rask baby.

Hejsa..

Tusind tak for dit svar, jeg har også på sidelinjen fulgt dine tråde..
Er glad for at jeres biopsi havde gode resultater med jer.. Det er også det vi kom frem til, vi havde også taget beslutningen inden biopsien blev taget.. Jeg har levet knap et ½ liv med en syg søster, så jeg ved hvor meget det kræver.. Og nej, vi er heller ikke gearet til det..

Jeg håber virkelig det går nemt med at blive gravid igen, den vi lige har mistet blev lavet i første hug, og vi prøvede i 8 mrd med vores datter på 3.. Så jeg håber den er der efter første mens..

Kram

Anmeld

1. oktober 2012

serinasmor

håber i snart får lov at blive gravide igen  

* hvor vil du gerne have tråden til at ligge? mistet et barn?, provokeret abort?, sen abort? eller et 3. sted .. så flytter jeg den gerne jeg har bare ikke lige kunnet finde hovede og hale i hvor den passer bedst ind

Anmeld

1. oktober 2012

Findusinde

serinasmor skriver:

håber i snart får lov at blive gravide igen  

* hvor vil du gerne have tråden til at ligge? mistet et barn?, provokeret abort?, sen abort? eller et 3. sted .. så flytter jeg den gerne jeg har bare ikke lige kunnet finde hovede og hale i hvor den passer bedst ind

Hejsa.

tusind tak.

Bare flyt den til sen abort.. tak for hjælpen!

Anmeld

1. oktober 2012

UnderCover37

Findusinde skriver:

Hej piger!!

Så er jeg kommet på den anden side af aborten... Vi fik at vide vi ventede et barn med downs syndrom, og efter rigtig mange overvejelser, samtaler og tårer valgte vi at få barnet fjernet...
Det gik ikke lige helt efter bogen, jeg havde sindsyg ondt i knap 2 døgn, røg på pencillin pga feber, havde en kæmpe styrt blødning med klumper på størrelse med min knytnæve i lørdags..

Psykisk, tja... Jeg starter på arbejde på onsdag... Og det tror jeg bliver rigtig godt, jeg er ved at trænge til at komme ud bland mennesker igen, har gemt mig en lille smule de sidste knap 1½ uge.. Har ikke haft det godt med at møde folk der ved hvilket valg vi har skulle tage. Men nu skal det være.. Jeg har ikke flere tårer... vi har det godt med vores beslutning. Vi har en fantastisk familie, og vi er rigtig gode til at snakke om tingene herhjemme... Men nøj hvor jeg savner at være gravid.. Det er nok det værste... Også fordi jeg stadig kæmper med hormoner, jeg har stadig kvalme og er ekstrem træt... VI er også blevet enige om at vi skal igang igen, helst inden jul... Skal til samtale med en overlæge sidst i nov... Så der håber jeg hun giver grønt lys for at vi kan starte igen.

Et spørgsmål til jer, der har fået en sen abort medicinsk... Hvor lang tid gik der inden i var gravide igen?

Det var lidt fra mig, nok i den forkerte katagori kan jeg se nu...

Kram Annemette

Kære du 

Puha en omgang du(I) har været igennem, men når man har taget det valg allerede inden en biopsi, så tror jeg helt ind i hjertet at man har valgt det helt rigtige!

Man siger at kroppen er mere modtagelig for en graviditet lige når man har været gravid, og det håber jeg bestemt er tilfældet hos jer, så I kan komme videre med et sundt og raskt barn.

Jeg er i dag 10+0 så lige om lidt skal vi også undersøges for DS og vi har taget beslutningen, allerede inden jeg overhovedet blev gravid første gang om, at vi har ikke overskuddet og kræfterne til et barn der har DS.

Håber naturligvis inderligt vi ikke behøver at tage den endelige beslutning pga fine tal eller biopsier men jeg vil egentligt bare fortælle dig, at jeg føler med dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.