Anonym skriver:
Så er det vidst officielt! I al hemmelighed, altså..
- skal nok komme af anonym så snart vi har været til undersøgelse.
Skrev her i går for at høre jeres mening og I mente kollektivt, at testen var positiv.
Efter 4 stks positive tests (den sidste var meget pæn lyserød efter 10 sekunder) og kvalmen der NÆGTER at gå væk er jeg ikke et sekund i tvivl mere på dét punkt.
Men så er der alle de andre ting man kan gå og være nervøs over. Mange af dem er der nok andre tråde om men eftersom jeg har læst 30 sider bagud i debatten uden at finde svar på alt, tænker jeg det er okay at spørge lidt igen (:
1) Kæresten blev MEGET glad (efter et par sekunder hvor baby bodien jeg havde pakket ind var "meget kær" og derefter et forsigtigt "Er det en hentydning?" efter et lys gik op for ham) og jeg regnede heller ikke med andet. Han er overlykkelig og kan ikke falde tilbage på jorden igen.
Jeg sidder til gengæld og kan ikke give helt slip. Til dels fordi jeg stadig har meget svært ved at tro på, at det er rigtigt og det er SLET ikke sunket ordenligt ind endnu (alting føles bare næsten for perfekt ) og til dels fordi jeg er utrolig nervøs for, om der når at ske noget før de famøse 12 uger er over.
Jeg er bange for at glæde mig for meget for så at finde ud af, at hov, det gik ikke alligevel, og derfor har jeg heller ikke rigtigt en "Yay, vi skal være forældre" følelse som han har. Jeg er kun uge 6 i morgen så der er skam tid nok, men er der andre, der har prøvet det? Altså, ikke rigtigt at kunne/tør glæde sig 100% (selvom man gerne vil) og hvad kan man evt. gøre ved det?
2) Vi ringer til lægen i morgen men jeg har ingen anelse om hvad jeg overhovedet skal bestille tid til. Er der ikke overflødigt at bestille tid til en test når jeg har 4 positive til at ligge herhjemme? Og skal jeg i så fald bestille tid til en tryghedsscanning omkring uge 8? Jeg har virkeligt ingen styr på det... help :s
3) Selvom det endnu er meget tidligt og ingen andre ved det, VED jeg at jeg kommer til at hænge på mange dumme sprøgsmål og kommentarer. Jeg er '92 og min kæreste er '86 men vi har begge været igennem meget og er udmærket i stand til at tage vores egne beslutninger. Jeg gider ikkke at høre på hvor meget jeg "går glip af" eller at jeg kommer til at fortryde det, osv. og SLET ikke den jeg forventer mest - "var det et uheld?"
Jeg ved at jeg ender med at slå nogen ned hvis jeg skal til at retfærdiggøre en beslutning, vi har taget efter mange overvejelser og megen snak, samt en beslutning vi begge to er lykkelige over, bare pga. min alder.
Hvordan håndterer man dumme spørgsmål og kommentarer (uden vold
) ?
4) Og det sidste...Hvad f*** gør man ved kvalmen? Jeg har allerede haft kvalme i de sidste tre uger, og den bliver kun værre. Jeg har tabt mig to kilo fordi jeg intet kan spise (formår dog at holde alt nede indtil videre, selvom det ikke er meget) og kan knapt nok være i nærheden af min kæreste uden at få brækfornemmelser over hans duft. Faktisk kan jeg knapt overskue at drikke vand. ALLE råd er velkomne!
Og til sidst vil jeg sige på forhånd tak, og mange gange undskyld for spørgsmål I nok er blevet stillet mange gange før. Jeg vil bare gerne overleve de næste to-ish uger med så lidt kvalme og dårlig samvittighed over "manglende" glæde som muligt, indtil jeg kan komme til læge (:
Først stort tillykke med graviditeten!
Jeg kan fortælle dig, at vi reagerede faktisk ret lig dig og din kæreste! Jeg troede jeg ville hoppe op og ned af glæde, og gå helt i selvsving, og slet ikke kunne få armene ned, men jeg kan slet ikke tro på det, jeg har svært ved at glæde mig 100 % og bare give efter for, hvor fantastisk det er! Jeg er 9+5 i dag, er blevet skannet to gange, og alligevel tør jeg ikke tro på, at resten bare kører som det skal!
Det er faktisk sådan, at min kæreste meget modigt sagde til mig for nogle uger siden, at han var overrasket over, at det var ham der reagerede mest på nyheden! Han havde også forestillet sig det helt anderledes! Vi har været i behandling og jeg har vidst at det er mig, der er noget galt med, og tror også derfor at jeg er mere nervøs for, at når nu det er mig, så kan min krop jo godt stadig være dum, selvom det er fjollet!
Du ringer bare til lægen i morgen, og siger du er gravid, så ved de præcist hvad de skal bestille tider til

så det skal du ikke bekymre dig om! Men jeg tror selv du kommer til at betale en tryghedsskanning med mindre l har en forhistorie, der gør at l kan få lov til at få den.
Forhold dig til, at du måske får nogle spørgsmål og find det svar du vil give igen, så du ikke står helt uforberedt! Så kan de bare komme an

Jeg håndterer kvalmen ved at spise det jeg har lyst til, mandler, sodavandsis, kiks, knækbrød og hjemmebagte boller er godt her! Det bedste for mig er, at jeg får noget at spise, og så laver kæresten for det meste aftensmad, for jeg kan ikke særlig godt med råt kød og hvis jeg skal spise det selv, så skal jeg helst ikke have tilberedt det

Man må gerne spørge, hvis folk ikke gider svare må de jo lade være

Held og lykke med det hele