Må man dykke som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.913 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. september 2012

DitteFisk

Vi skal på ferie til Florida når jeg er 17 uger henne, dvs om et par uger  

Dertil kunne vi godt tænke os at prøve at dykke, der er nemlig sådan et arrangement hvor man får dykkerklokke på og så går man på bunden, som er højst 3 m der hvor vi skal være. Dvs vi skal ikke have iltflaske på og er det ikke først efter 3-4 m at trykket gør forskellen? Jeg ved det nemlig ikke og kan ikke rigtig finde noget om det på nettet. 

Så, kloge hoveder, er der nogen der ligger inde med viden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

betina23

Må si jeg ville ikke gøre det hvis det var mig
Men spørg din læge eller din jordemoder

Anmeld

30. september 2012

M (:

Gigl skriver:

Vi skal på ferie til Florida når jeg er 17 uger henne, dvs om et par uger  

Dertil kunne vi godt tænke os at prøve at dykke, der er nemlig sådan et arrangement hvor man får dykkerklokke på og så går man på bunden, som er højst 3 m der hvor vi skal være. Dvs vi skal ikke have iltflaske på og er det ikke først efter 3-4 m at trykket gør forskellen? Jeg ved det nemlig ikke og kan ikke rigtig finde noget om det på nettet. 

Så, kloge hoveder, er der nogen der ligger inde med viden?

Ved at google lidt omkring ser det ud til, at man gerne må snorkle/"dykke" så længe det ikke er på dybt vand og så længe det er uden iltflaske. 

Anmeld

30. september 2012

DitteFisk

betina23 skriver:

Må si jeg ville ikke gøre det hvis det var mig
Men spørg din læge eller din jordemoder

Det vil jeg også gøre skal til første jordemoder besøg dagen før vi tager afsted, hehe. 

Anmeld

30. september 2012

DitteFisk

M (: skriver:

Ved at google lidt omkring ser det ud til, at man gerne må snorkle/"dykke" så længe det ikke er på dybt vand og så længe det er uden iltflaske. 

Tak for det det var også omtrendt det jeg fik ud af at google det, men hvor langt må man lige komme ned før det skader.. hmm

Anmeld

30. september 2012

M (:

Gigl skriver:

Tak for det det var også omtrendt det jeg fik ud af at google det, men hvor langt må man lige komme ned før det skader.. hmm

Som jeg læser det er det ok, så længe du ikke kommer ned på to bars tryk - men det gør man vel næppe, hvis man ikke må have ilt med.. 

Anmeld

30. september 2012

Jeg var i Egypten da jeg var 13 uger henne, og der fik jeg besked på at jeg ikke måtte dykke, men gerne snorkle!! Dvs ingen flaske på ryggen, til dig!

Anmeld

30. september 2012

Dinna88

Min kæreste siger at det ikke er ren luft du får ind, så han mener ikke du må!

Anmeld

30. september 2012

spj

Man må ikke dykke som gravid af den simple grund at man ikke ved hvad der sker med barnet når det bliver udsat for trykket under vandet.

Anmeld

30. september 2012

DitteFisk

Tænker bare lidt, det er jo ikke værre, end hvis man tager en dykker i svømmehallen, hvor man også snildt kan komme 3 m ned  

Vil forhøre mig ved lægen om det med dykkerklokke og dybde tak for jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.