Medicin under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. september 2012

Karla

Hej piger

Jeg er gravid 4+4.
Jeg har for en måneds tid siden været ved lægen og blev sat på en kur med præparatet Erycin, da jeg har en masse knopper i ansigtet og på brystet, som jeg har døjet med i 2 år. Først havde han valgt et andet præparat, men han spurgte så ind til om vi stadig prøvede at blive gravide. Det svarede jeg ja til, og han gav mig så dette mærke. Der står i indlægssedlen at det frarådes at tage det, når man er gravid, men at lægen kan vurdere at en kur er nødvendig. Skulle tage dem i 3 måneder, men nu ved jeg ikke helt om jeg tør fortsætte med at tage dem.

Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

Bak

Karla skriver:

Hej piger

Jeg er gravid 4+4.
Jeg har for en måneds tid siden været ved lægen og blev sat på en kur med præparatet Erycin, da jeg har en masse knopper i ansigtet og på brystet, som jeg har døjet med i 2 år. Først havde han valgt et andet præparat, men han spurgte så ind til om vi stadig prøvede at blive gravide. Det svarede jeg ja til, og han gav mig så dette mærke. Der står i indlægssedlen at det frarådes at tage det, når man er gravid, men at lægen kan vurdere at en kur er nødvendig. Skulle tage dem i 3 måneder, men nu ved jeg ikke helt om jeg tør fortsætte med at tage dem.

Hvad tænker I?

Ring til lægen på mandag Der sker ikke noget ved at tage dem ind til mandag...

Anmeld

29. september 2012

FruStolpe

Hej piger

Jeg er gravid 4+4.

Hvad tænker I?

Jeg ville ringe til vagtlægen og høre...

Læs om det her, det bør ikke bruges !! 

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1281

Anmeld

29. september 2012

SussieThyssen

Vil bestemt anbefale, at du snakker med lægen mandag.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

29. september 2012

Karla

Tak for jeres svar

Jeg lader være med at tage dem i weekenden, og så kontakter jeg lægen mandag

Anmeld

29. september 2012

Stjerneskud

Hvis det ikke er livsvigtig medicin ville jeg lade helt være med at tage det. Og så vente til efter graviditeten med at få den kur.  Det kan godt være lægen vurdere at der umiddelbart ikke er nogen risiko, men man kan aldrig være 100% sikker. Jeg har selv prøvet at få medicin mens jeg var gravid, som jeg fik at vide var gennemtestet og det ikke ville skade bebsen. Et år efter jeg havde født fik jeg et brev om at jeg ikke skulle tage medicinen hvis jeg var gravid for man havde opdaget at det kunne påvirke babyen alligevel. Gudskelov fejler mine børn ikke noget...

Anmeld

29. september 2012

Karla

Stjerneskud skriver:

Hvis det ikke er livsvigtig medicin ville jeg lade helt være med at tage det. Og så vente til efter graviditeten med at få den kur.  Det kan godt være lægen vurdere at der umiddelbart ikke er nogen risiko, men man kan aldrig være 100% sikker. Jeg har selv prøvet at få medicin mens jeg var gravid, som jeg fik at vide var gennemtestet og det ikke ville skade bebsen. Et år efter jeg havde født fik jeg et brev om at jeg ikke skulle tage medicinen hvis jeg var gravid for man havde opdaget at det kunne påvirke babyen alligevel. Gudskelov fejler mine børn ikke noget...

Det er også det jeg tænker. Når de ligefrem fraråder at man tager det, vil jeg da helst ikke tage det. Jeg kan jo godt leve med at have nogle knopper, indtil baby er ude så jeg ringer lige ned til lægen mandag. Så kan jeg jo bare sige, at jeg gerne vil udsætte kuren

Anmeld

29. september 2012

Stjerneskud

Det synes jeg er en god ide.

Anmeld

29. september 2012

Snehund

Hej Karla

Ville heller ikke tage det, hvis jeg var i dine sko.

Jeg har selv multi-allergi og har gennem flere år dagligt fået medicin for det. Sidste år, da jeg var ved en ung læge, og spurgte ind til det i forbindelse med graviditet frarådede hun mig at tage det. Min veninde har også allergi, hendes læge siger, at hun sagtens kan blive ved med at tage det - men nej, jeg vil ikke løbe den risiko.

Men måske er jeg også lidt i den forsigtige ende af scalaen - fx fik jeg vildt dårlig samvittighed her til aften fordi jeg hos en veninde havde spist is, som jeg bagefter fandt ud af er fyldt med kunstig sødemiddel Vil bare SÅ gerne gøre det bedste for spiren og tror ikke at den har godt af medicin og div. kemikalier. Men man skal nok også passe på med ikke at blive for overforsigtig?!

Tag en snak med lægen og så synes jeg du er i din ret til selv at vurdere, om du vil tage "chancen" hvis han siger, at du sagtens kan fortsætte.

Anmeld

30. september 2012

Karla

Snehund skriver:

Hej Karla

Ville heller ikke tage det, hvis jeg var i dine sko.

Jeg har selv multi-allergi og har gennem flere år dagligt fået medicin for det. Sidste år, da jeg var ved en ung læge, og spurgte ind til det i forbindelse med graviditet frarådede hun mig at tage det. Min veninde har også allergi, hendes læge siger, at hun sagtens kan blive ved med at tage det - men nej, jeg vil ikke løbe den risiko.

Men måske er jeg også lidt i den forsigtige ende af scalaen - fx fik jeg vildt dårlig samvittighed her til aften fordi jeg hos en veninde havde spist is, som jeg bagefter fandt ud af er fyldt med kunstig sødemiddel Vil bare SÅ gerne gøre det bedste for spiren og tror ikke at den har godt af medicin og div. kemikalier. Men man skal nok også passe på med ikke at blive for overforsigtig?!

Tag en snak med lægen og så synes jeg du er i din ret til selv at vurdere, om du vil tage "chancen" hvis han siger, at du sagtens kan fortsætte.

Tak for dit svar

Jeg vil heller ikke tage noget der muligvis kan skade. Lige nu er det spiren der er vigtigst, så må jeg komme i anden række

Men ja jeg ringer til lægen, men har næsten helt besluttet mig for ikke at tage dem. Det er jo trods alt mig selv der betaler for kuren, så jeg kan jo bare be ham om at give mig en ny recept, når jeg kan prøve igen. Har lige læst noget mere om det på nettet, og de skriver at man ikke bør tage det de første 3 måneder. Og at det ikke anbefales derefter heller. Så har ikke lyst til at tage det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.