Gode råd søges!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. maj 2009

Riksen

Hej tøser

Jeg har brug for hjælp!

Jeg er ikke gravid endnu, men ønsker at blive det meget snart, så derfor søger jeg gode råd fra jer gravide i dette forum!

Skete det bare for jer eller gjorde I noget bestemt for det i form af kosttilskud, akupunktur eller lignende??

Min kæreste og jeg har forsøgt i 8 mdr. nu og vi havde planlagt, at vi skulle tage det stille og roligt, men jeg bliver snart lidt utålmodig - hjælp!

Hilsen Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Riksen skriver:

Hej tøser

Jeg har brug for hjælp!

Jeg er ikke gravid endnu, men ønsker at blive det meget snart, så derfor søger jeg gode råd fra jer gravide i dette forum!

Skete det bare for jer eller gjorde I noget bestemt for det i form af kosttilskud, akupunktur eller lignende??

Min kæreste og jeg har forsøgt i 8 mdr. nu og vi havde planlagt, at vi skulle tage det stille og roligt, men jeg bliver snart lidt utålmodig - hjælp!

Hilsen Rikke

Hej Rikke!
Kan godt forstå du begynder at blive utålmodig, og jeg SKAL jo lige komme med den: "det er helt almindeligt at der ikke sker noget det første år".. når så det er sagt er det jo virkelig træls når der ikke sker noget
Jeg tager mine vitaminer og tænker mere over hvad jeg spiser, drikker osv.. Jeg drikker ikke alkohol, og har slet ikke gjort det i den periode vi har talt om baby, heller ikke inden vi traf beslutningen at gå igang.
Jeg forsøger at leve sundt, uden at overdrive det -synder engang imellem, og jeg spiser da også is i dag
Mit bedste råd er at nyde livet og slappe så meget af med det som muligt!
knus fra Caroline, som endnu ikke er gravid, men håber på 2 streger om 3 uger!

Anmeld

24. maj 2009

Riksen

Hej Caroline

Tak for det søde svar

Ja, kender den obligatoriske "det tager tid - rolig nu" . Men selvom det er almindeligt, så er det nu altså irriterende, når det ikke sker lige så hurtigt som man gerne vil have det.
Og det er endnu mere irriterende, når man kender et par tøser, der bare skal tænke på det og så bliver de gravide.

Jeg drikker heller ikke, spiser mine vitaminer og forsøger at spise sundt.

Jeg synes det er flot at du kan slappe af. Jeg krydser fingre for dig - er spændt på at høre nyt om tre uger

Knus fra Rikke, som gerne skulle have to streger om to uger

Anmeld

24. maj 2009

Moderator

du får en masse krydser DIREKTE tilbage!
knus
P.s. det er nemt at tage dte roligt når vi ikke har forsøgt længere tid!

Anmeld

25. maj 2009

Mira0911

Hej Rikke!
Kan godt forstå du begynder at blive utålmodig, og jeg SKAL jo lige komme med den: "det er helt almindeligt at der ikke sker noget det første år".. når så det er sagt er det jo virkelig træls når der ikke sker noget

Hmm... For nogen tager det et år og længere tid at blive gravid... Og andre kortere tid... Synes ikke det er helt almindelig at der er ikke sker noget det første år...

Anmeld

25. maj 2009

Moderator

Dutte84 skriver:

hvad man kigger på statestikkerne er det slet ikke unormalt at der ikke sker noget det første år
selvfølgelig er der, heldigvis, mange der bliver gravide indenfor det første år, men det er meget normalt at det tager længere tid

Anmeld

25. maj 2009

Pernille34

Riksen skriver:

Hej tøser

Jeg har brug for hjælp!

Hilsen Rikke

Hej Rikke..

Jeg er ENDELIG blevet gravid med mit 2 barn og har termin til September..

Jeg ved hvordan det føles, når der bare ikke sker noget, man bliver skuffet og ked af det jo længere tid der går..

Det har været en kamp for mig at blive gravid med nr. 2, vi har prøvet i over 2 år, jeg har flere gange snakket om kunstig befrugtning, men det ville kæresten ikke være med til, hvis ikke det kunne ske naturligt, så skulle vi bare ikke have flere børn.. Vores datter blev jeg gravid med naturligt..

Jeg er blevet undersøgt flere gange og har været igennem en kikkertoperation.. Alt er helt normalt..

Jeg havde næsten opgivet at få et barn mere, hver gang jeg så, hørte eller læste om en gravid kvinde, gjorde det ondt inde i mig, da mit store ønske var at blive gravid igen..

Jeg har testet mange gange og brugt et hav af ægløsningstests uden resultat..
Pludselig en dag var der to tydelige streger på graviditetstesten, jeg havde meget svært ved at tro det..

Jeg har fået det råd mange gange at jeg ikke skulle være så fokuseret på at blive gravid, tænk på noget andet, få en hund, så skal det nok komme..
Men det er nemt nok at sige..

Jeg  for dig..

Hilsen
Pernille

Anmeld

25. maj 2009

DK

Hvis man gerne vil blive gravid, så er det også en god ide at dyrke hyppigt sex. Jeg mener at eksperterne anbefalder hver anden dag, hvis det skal være helt optimalt

Anmeld

25. maj 2009

Riksen

Hvor er I allesammen søde

Jeg ved godt at det er normalt at der går noget tid inden der sker noget. Og jeg forsøger også at flytte fokus, men det er svært - især når man logger ind her Men her er jo så hyggeligt.

Kæresten og jeg har også først for et par uger siden sat tempoet op i forhold til sex, så det er altså først nu, at projekt baby er blevet mere seriøst.
I begyndelsen var jeg meget afslappet og tænkte: "Sker det, så sker det." Men nu må det godt snart ske.

Det bedste råd er vel, som I siger, hyppig sex og fokuser på noget andet - og det vil jeg så prøve på

Knus fra mig

Anmeld

25. maj 2009

MaleneGærup

Hos os gik der ca 1½ år før jeg blev gravid. Efter ca et år gik vi til lægen for at blive henvist til fertilitetsklinikken. Min kæreste fik sin sæd undersøgt og jeg blev kaldt ind til forundersøgelse hvor de skulle prøve at finde ud af hvorfor vi ikke kunne. Efter undersøgelsen blev jeg gravid uden hjælp.
tror jeg havde fjernet fokus og helt overladt det hele til klinikken, så  det var sikkert derfor jeg blev gravid.
Så det er sikkert rigtig at man skal ikke tænkt alt for meget på det, men det styrrer man ikke altid selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.