Anonym skriver:
Er kun i uge 6- Vi troede vi var enige om ikke at vide kønnet, men tanken om at kunne få besked om bare 8 uger, uhhh ja så bliver vi virkelig i tvivl. Vi har 1 fælles barn og der vidste vi kønnet.

Hej
Vi vidste ikke kønnet da vi ventede vores første barn. Vi var fuldstændig enige om at vi ville vente og ha´ det som en kæmpe overraskelse inde til fødslen - og det var en fantastisk følelse at få det afvide efter en hård omgang veer, press osv osv

Vi havde købt alt og gjort alt klar til babyen kom. Jeg synes slet ikke at det var svært at købe tingene i Neutrale farver!
Vi købte bare i farverne: grøn, rød, gul, brun, orange, hvid og sort.
Fordelen ved at vi ikke kendte kønnet og derfor kun kunne købe "Neutrale" farver, var at vi vidste at det hele kunne bruges til barn nr 2 engang = meget praktisk!
Nu er jeg så gravid med nr 2, og denne her gang var vi fuldstændig enige om at vi ville VIDE kønnet på forhånd
ikke fordi det ikke var fantastisk sidste gang, men fordi at vi gerne vil være forberedte på en anden måde denne gang.
Jeg havde f.eks personligt svært ved at "vende" mig til at babyen nu havde et køn (efter fødslen af vores første søn) og jeg blev i laaaang tid ved med at kalde ham "den" ligesom jeg havde svært ved at forholde mig til at det var HAM som havde ligget inde i min mave hele tiden, da jeg havde tvunget min hjerne til at se på ham som "Intet køn"
Så jeg brugte nok de første 3 mdr ca. af min søns liv på at vende mig til at jeg nu havde en søn. Og det skal lige siges at jeg altid har ønsket mig sønner, så det var bestemt ikke fordi jeg var skuffet over at få en dreng
overvældet er nok mere det rigtige ord!
min kæreste havde det lidt på samme måde, og derfor var det slet ikke svært for os at bestemme at vi i denne her graviditet ville vide kønnet
og ved du hvad? det var mindst lige så fantastisk at få "tillykke det er en dreng!" at vide inde til kønsscanningen som det var at få afvide efter fødslen
det synes vi begge to! vi sad med tårer i øjnene begge gange, og det er en ligeså stor overraskelse/varm følelse vi har fået begge gange 
Nu er jeg i uge 28 (vi fik kønsscanning i uge 16) og jeg har det bare så dejligt med at gå rundt og tænke på at der ligger endnu en dejlig lille dreng i min mave!
det er 100 gange mere virkeligt for mig vide at der kommer en dreng ud om 3 mdr og ikke "Bare" en baby
SÅ altså... begge dele er fantastiske på hver sin måde - og det er kun jer selv der kan afgøre/mærke efter hvad i føler mest for.
Jeg har nu delt min historie og håber at den måske kan hjælpe jer i jeres valg på den ene eller den anden måde 
og så STORT tillykke med graviditeten