kønsscanning,skal,skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi bestille tid til kønsscanning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

679 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. september 2012

Anonym trådstarter

Er kun i uge 6- Vi troede vi var enige om ikke at vide kønnet, men tanken om at kunne få besked om bare 8 uger, uhhh ja så bliver vi virkelig i tvivl. Vi har 1 fælles barn og der vidste vi kønnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Satans

Vi har valgt at vi ikke vil vide kønnet, og det har vi da fået en del bemærkninger på. Såsom at det er super upraktisk for så kan vi og familien jo ikke købe noget som helst før at den er her..

Men jeg syntes bare at det var mest naturligt for os, at vente i spændning.. Og helt ærligt så skal man jo skaffe det samme udstyr uanset om det er en dreng eller en pige.

Det er desuden også vores første barn, hvad så når nr 2 engang kommer? Så er det da også upraktisk at stå med et komplet pige-baby-værelse hvis der kommer en dreng ud af det..

Så her hjemme er vi så småt begyndt at købe neutralt udstyr og når babyen kommer så skal der da nok komme lidt knald på køns-farverne

Anmeld

1. oktober 2012

M (:

Satans skriver:

Vi har valgt at vi ikke vil vide kønnet, og det har vi da fået en del bemærkninger på. Såsom at det er super upraktisk for så kan vi og familien jo ikke købe noget som helst før at den er her..

Men jeg syntes bare at det var mest naturligt for os, at vente i spændning.. Og helt ærligt så skal man jo skaffe det samme udstyr uanset om det er en dreng eller en pige.

Det er desuden også vores første barn, hvad så når nr 2 engang kommer? Så er det da også upraktisk at stå med et komplet pige-baby-værelse hvis der kommer en dreng ud af det..

Så her hjemme er vi så småt begyndt at købe neutralt udstyr og når babyen kommer så skal der da nok komme lidt knald på køns-farverne

Fuldstændig samme tanker der gør sig gældende hos os! 

Anmeld

1. oktober 2012

TeamRocket

Det er vel lidt hip som hap;-) nogle foretrækker at vide kønnet, andre gør ikke. Vi kan jo umuligt vide hvad i foretrækker :-D selv, vil jeg gerne vide det, mange ting er bare ikke til at opstøve pænt og neutralt. Feks tøj, jeg hader hvid og det er ligesom det der er, ellers kan man købe grå og brun og kedeligt ;-) nej så hellere vide det og shoppe i farver :-P

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

Med mine 3 havde man dengang kun muligheden for at få kønnet at vide, hvis man fik taget fostervandsprøve.

Det fik jeg så gjort med alle 3, men det skyldes så den kroniske sygdom jeg har, men med de to første ønskede vi ikke at vide det, men ved nr 3...ja der kunne vi ikke dy os.

Så i virkeligheden, så er der jo kun to mennesker, der kan afgøre den sag...jer selv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. oktober 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Er kun i uge 6- Vi troede vi var enige om ikke at vide kønnet, men tanken om at kunne få besked om bare 8 uger, uhhh ja så bliver vi virkelig i tvivl. Vi har 1 fælles barn og der vidste vi kønnet.

Vi har ikke vidst kønnet på vores første to og jeg vil bestemt heller ikke snyde mug selv for oplevelsen her 3. gang. Det er så FEDT ikke at vide det og personligt synes jeg det er vildt fesent når familie og veninder skal føde hvor de kender kønnet, det er slet slet ikke det samme. Jeg ville blive tosset hvis min familie pressede mug til at få kønnet af vide bare fordi de så kunne komme ud og shoppe, butikkerne er vel også åbne når man HAR født ìg uanset hvad er det da sjovere at shoppe efter baby er født :-)

Hilsen en der ville ønske at alle ville give sig selv den oplevelse det er IKKE at kende kønnet :-)

Anmeld

1. oktober 2012

VNB

Anonym skriver:

Hej  

Vi vidste ikke kønnet da vi ventede vores første barn. Vi var fuldstændig enige om at vi ville vente og ha´ det som en kæmpe overraskelse inde til fødslen - og det var en fantastisk følelse at få det afvide efter en hård omgang veer, press osv osv  

Vi havde købt alt og gjort alt klar til babyen kom. Jeg synes slet ikke at det var svært at købe tingene i Neutrale farver! Vi købte bare i farverne: grøn, rød, gul, brun, orange, hvid og sort. 

Fordelen ved at vi ikke kendte kønnet og derfor kun kunne købe "Neutrale" farver, var at vi vidste at det hele kunne bruges til barn nr 2 engang = meget praktisk!  

Nu er jeg så gravid med nr 2, og denne her gang var vi fuldstændig enige om at vi ville VIDE kønnet på forhånd  

ikke fordi det ikke var fantastisk sidste gang, men fordi at vi gerne vil være forberedte på en anden måde denne gang. 

Jeg havde f.eks personligt svært ved at "vende" mig til at babyen nu havde et køn (efter fødslen af vores første søn) og jeg blev i laaaang tid ved med at kalde ham "den" ligesom jeg havde svært ved at forholde mig til at det var HAM som havde ligget inde i min mave hele tiden, da jeg havde tvunget min hjerne til at se på ham som "Intet køn" 

Så jeg brugte nok de første 3 mdr ca. af min søns liv på at vende mig til at jeg nu havde en søn. Og det skal lige siges at jeg altid har ønsket mig sønner, så det var bestemt ikke fordi jeg var skuffet over at få en dreng overvældet er nok mere det rigtige ord! 

min kæreste havde det lidt på samme måde, og derfor var det slet ikke svært for os at bestemme at vi i denne her graviditet ville vide kønnet  

og ved du hvad? det var mindst lige så fantastisk at få "tillykke det er en dreng!" at vide inde til kønsscanningen som det var at få afvide efter fødslen det synes vi begge to! vi sad med tårer i øjnene begge gange, og det er en ligeså stor overraskelse/varm følelse vi har fået begge gange 

Nu er jeg i uge 28 (vi fik kønsscanning i uge 16) og jeg har det bare så dejligt med at gå rundt og tænke på at der ligger endnu en dejlig lille dreng i min mave!  det er 100 gange mere virkeligt for mig vide at der kommer en dreng ud om 3 mdr og ikke "Bare" en baby  

SÅ altså... begge dele er fantastiske på hver sin måde - og det er kun jer selv der kan afgøre/mærke efter hvad i føler mest for. 

Jeg har nu delt min historie og håber at den måske kan hjælpe jer i jeres valg på den ene eller den anden måde 

og så STORT tillykke med graviditeten 

Anmeld

1. oktober 2012

Moar2011

Satans skriver:

her fik vi kønnet afvide fordi manden ville vide det - men vi har aldrig købs køns-farvet ting (af seng, kravlegård osvosv ..

så det jo kun legetøj (når de blir nået større) tøj og sengetøj man laur køns-farvet og det kan man sagtens nå selvom man ikke får kønnet afvide

spændige er GODT

Anmeld

1. oktober 2012

th

Anonym skriver:

vi valgte at kende det, fordi jeg gerne ville kunne sætte navn på, og fordi min svigerinde også var gravid og vi ville begge have det samme pigenavn, men da jeg var 14 dage længere henne end hende kunne vi jo få det.

vi fandt dog ud af inden scanningen at vi nok heller ville have et andet pigenavn end det de også ville have.

Men der var ingen problemer, for vi skulle have en lille dreng og det skulle de så også.

og nu er jeg gravid med numme 2 og jeg vil også vide det denne gang, så jeg kan sige Bertram eller Nicoline gør dit og dat. synes det var så hyggeligt sidst,

Anmeld

1. oktober 2012

MorDk

Jeg sys det har været super dejligt at vide kønnet. Så kunne man gå og forbrede sig og tænke mere i navne og ordne diverse ting. for os var det dejligt ihvertfald... at vide hvad der gemte sig derinde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.