Soyamælk - er det farligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.879 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. september 2012

Snehund

Var lige et smut i Netto og faldt over noget soyamælk (med cacao). Har ikke haft så meget appetit i dag og er lidt ringe til at få nok kalk. Så det røg ned i kurven trods sukker. Det smager SÅÅÅÅ godt. Har lyst til at bælle det hele i en ruf.

Men nu synes jeg pludselig, at jeg kan huske noget om, at soya kan være farligt (hormonforstyrrende og kræftfremkaldende) for fosteret?

Er der nogen der kan be- eller afkræfte det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

SussieThyssen

Snehund skriver:

Var lige et smut i Netto og faldt over noget soyamælk (med cacao). Har ikke haft så meget appetit i dag og er lidt ringe til at få nok kalk. Så det røg ned i kurven trods sukker. Det smager SÅÅÅÅ godt. Har lyst til at bælle det hele i en ruf.

Men nu synes jeg pludselig, at jeg kan huske noget om, at soya kan være farligt (hormonforstyrrende og kræftfremkaldende) for fosteret?

Er der nogen der kan be- eller afkræfte det?

Hmmm..der er vist et eller andet om snakken.
men tag dog ris eller majsmælk i stedet.

Og hvis du har trang til mælk (læs kalk) så køb dig nogle kalktabs på apoteket, for det mangler du sikkert.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

27. september 2012

Snehund

SussieThyssen skriver:

Hmmm..der er vist et eller andet om snakken.
men tag dog ris eller majsmælk i stedet.

Og hvis du har trang til mælk (læs kalk) så køb dig nogle kalktabs på apoteket, for det mangler du sikkert.

Kærligst
Sussie 

Tak for svar

Hæ, hæ - jeg har netop ikke trang til mælk - men til cacao/sukker i drikkeform.

Tror det er fordi hjernen pisker lidt derudaf - og jeg ikke har spist helt nok og/eller blodsukkerstabliserende nok  i dag + jeg har droppet morgenkaffen (blir helt speedy pga graviditet, selvom jeg plejer at drikke ca 3 kopper om dagen) - der er jo koffein i cacao.

Men summasumarum: Vil ikke begynde at erstatte mælk med soya, hvis det er farligt. Øv, der smager ellers nice, men sukker er jo også lidt af et no go.

Anmeld

27. september 2012

SussieThyssen

Snehund skriver:

Tak for svar

Hæ, hæ - jeg har netop ikke trang til mælk - men til cacao/sukker i drikkeform.

Tror det er fordi hjernen pisker lidt derudaf - og jeg ikke har spist helt nok og/eller blodsukkerstabliserende nok  i dag + jeg har droppet morgenkaffen (blir helt speedy pga graviditet, selvom jeg plejer at drikke ca 3 kopper om dagen) - der er jo koffein i cacao.

Men summasumarum: Vil ikke begynde at erstatte mælk med soya, hvis det er farligt. Øv, der smager ellers nice, men sukker er jo også lidt af et no go.

Har du da forhøjet blodsukker??

Anmeld

27. september 2012

Snehund

SussieThyssen skriver:

Har du da forhøjet blodsukker??

Nej, heldigvis

Men tager meget let på, selvom jeg dyrker en del motion, og jeg har en stor appetit - så jeg skal passe på at ikke bare at gå amok

Desuden har jeg læst vildt mange steder, at (for meget) sukker ikke er godt, når man er gravid - uanset hvad.

Anmeld

27. september 2012

SussieThyssen

Snehund skriver:

Nej, heldigvis

Men tager meget let på, selvom jeg dyrker en del motion, og jeg har en stor appetit - så jeg skal passe på at ikke bare at gå amok

Desuden har jeg læst vildt mange steder, at (for meget) sukker ikke er godt, når man er gravid - uanset hvad.

Nej ikke alt for meget, meen man skal heller ikke blive for fanatisk

Anmeld

27. september 2012

Snehund

SussieThyssen skriver:

Nej ikke alt for meget, meen man skal heller ikke blive for fanatisk

Nej, det er rigtigt, ikke for fanatisk, så blir man bims. Livet skal også nydes, mens man er gravid - der er bekymringer nok, hvis man først kører ned af det spor

Anmeld

27. september 2012

SussieThyssen

Snehund skriver:

Nej, det er rigtigt, ikke for fanatisk, så blir man bims. Livet skal også nydes, mens man er gravid - der er bekymringer nok, hvis man først kører ned af det spor

Såmænd ja..og det er jo ikke meningen at den søde ventetid, skal blive til den sure ventetid

Anmeld

27. september 2012

Snehund

SussieThyssen skriver:

Såmænd ja..og det er jo ikke meningen at den søde ventetid, skal blive til den sure ventetid

Kloge ord!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.