Eksperthjælp: Kan kommunen bestemme om vi kan være gift???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
1 svar
0 synes godt om
27. september 2012

Charlotte Grumme

"Kan kommunen bestemme om vi kan være gift???"

Hej Charlotte- Ved ikke om du kan give mig et svar, Men fornemmer du kan. Altså Som udgangspungt vil kommunen'da ikke blande sig i folks ægteskaber.?? et af'nogle parter vælger at lade sig skille på grund'af'deres økonomi.. Jeg mener hvis'jeg personligt engang skulle være så uheldig at miste'mit fleksjob og modtage ledigheds'ydelse ind til der bliver fundet et nyt. - Så vil det da ik have betyding for at jeg er gift .? Det samme gælder vil kontanthjælp'og dagpenge? Dermed kommunden blander sig ikke'hos mennesker med de ydelser'man'modtager at de skal lade sig skille hvis man'ik begår social bedrageri- . Det jeg mener er har læst om en hun skulle på kontanthælp og skulle lade sig skille fra sin mand- Det er da dem selv der har valgt det- Og ikke kommunen der siger folk skal lade sig skille- Håber dog at høre fra dig-

Charlottes svar

Kære Du
Nu er jeg jo ikke socialrådgiver, så dit spørgsmål falder jo noget udenfor mine områder, men én ting ved jeg med sikkerhed, ingen officielle myndigheder kan forlange at man skal skille sig fra den sin ægtefælle. At du så har hørt om nogle der gør det, det kunne nærmere lyde som en måde at skaffe sig højere ydelser på, og dermed, i mine øjne, socialt bedrageri, som jeg på det kraftigste tager afstand fra. Det er jo i sidste ende at tage fra alle os skatteydere. Men hvis du er i tvivl om dine rettigheder og muligheder, så har du en sagsbehandler der kan sætte dig ind i det hele.
Håber du kan bruge mit svar, mange hilsner Charlotte, www.grumme.dk

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Ginne

Hej :-) Tak for svar. Det var bare det jeg ville høre at kommunen ikke blander sig i at fiólk skal forlade hinanden for økonomiens skyld. Det må være folk der selv vælger det for at få mere udbetalt og ikke kommunen der siger det- Og det er vil lige meget hvilken ydelse man for at de holder sig udenfor ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.