PeruBaby skriver:
Hej
Så lige at du havde været afsted, da du var 11+4, som vist er det tidligste tidspunkt de foretager NF. Kunne de se det hele fint? Stemte barnets størrelse overens med den vækst barnet burde have siden sidste scanning/ ud fra sidste mens? Jeg spørger bare fordi jeg selv er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre..
.
Jeg har selv overvejet at tage afsted når jeg er 11+4, men er lidt bange for om det lige er tidligt nok
. Hvad nu hvis lægen ikke helt kan se alt det han skal, og man så får en "falskt" lavt risikotal
som man kan gå og være nervøs over... hvis det i det hele taget kan lade sig gøre
.
Mit problem er at jeg rejser dagen efter (11+5), og kun er hjemme igen én dag når jeg er 13+0 hvor det ville være lidt presset at få foretaget NF, omend det er en mulighed... og så tager jeg afsted igen når jeg er 13+1 og kommer først hjem 14+2, som er efter de anbefaler NF.
Til vores skanning kunne de se alt helt perfekt, og vi fik lav risikoberegning, trods blodprøven var taget forkert (og derfor først kunne medregnes 5 dage senere)..
Jeg tror sagtens de kan se hvad de skal 11+4, ellers tilbød de vel ikke skanningen så tidligt?
Derudover var jeg afsted hvad jeg troede var 11+5, og skulle egentlig først have været afsted 12+0, men pga. en pletblødning kom jeg afsted fredag i stedet for mandag. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at skanningssygeplejersken kunne se det hun skulle, der var ingen tøven overhovedet fra hendes side.
Dog er der jo altid en risiko for at blive sat lidt tilbage, men skulle det ske, har de (og du) jo stadig en fornemmelse af, om alt er som det skal være, og så tilbydes du jo en ny skanning, når du er lidt længere - og skidt med om det så bliver "for sent", for de kan jo godt se (selvom du f.eks. "kun" skulle være 11+2), om alt er svarende til størrelsen på det tidspunkt, og hvis alt er normalt der, ville det være underligt, om det ændrede sig på 14 dage.. (:
Ved ikke om du fik svar på dine spørgsmål?