Bange for fødslen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.649 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. maj 2009

Melissa´s Mor

Jeg er 27+6 henne og allerede nu er jeg rigtig bange for at skulle føde.. Er en ung pige på 22 år som venter det første barn( en lille dejlig pige). En af de mange grunde er nok at jeg er single, bor selv og frygter at vandet /veerne kommer når jeg er selv.. Men også at det hele går galt, skal have kejsersnit, barnet vender forkert.. Har de værste tanker.. At det gør så ondt at jeg giver op..

Nogle som har lignede tanker.??? Er det normalt???
Nogle som har en god historie på en fødsel,,

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2009

Mca<3

Rolig rolig ,,,  Det er helt normalt ,,, 
Det er altså ikke værre end at vi kvinder gør det igen og igen ..
Har selv lige fået nr 3 og fik nr 1 som 20 årig ,,,,
Det er ikke så dramatisk eller voldsomt som man tror ,,
Selvom veer skulle komme eller vandet går er der jo normalt mange mange timer endnu ,,,    Så bare rolig ,, glæd dig i stedet ,,

Anmeld

24. maj 2009

Melissa´s Mor

Tak, er ikke i tvivl om jeg nok skal klare det,, synes bare jeg tænker for meget over det.. Burde ikke være så bange,, vi er "bygget" til det siger man jo.. Men bare jeg ikke er den eneste som tænker sådan!!!

Glæder mig helt vild til at få den lille prinsesse i armene..

Anmeld

24. maj 2009

Mca<3

Jeg tænkte også selv sådan  Men jo vi er skabt til at føde børn og i dag kan man jo også få en masse smerte lindring som jeg kun fik nr 3 gang ...
Det er en oplevelse ,,,,   intet at frygte ,, Jeg fødte gerne for dig ,,,, smiler

Anmeld

24. maj 2009

Lise

Jamen, det er jo nøjagtig samme tanker som jeg havde i mit hoved..

For mig hjalp det virkelig meget at gå til fødselsforberedelse. Altså ikke sådanne foredrag på hospitalet, men vejrtrækningsøvelser, smerteøvelser, information om fødsel mv. Faktisk begyndte jeg at glæde mig til fødslen gik i gang.

Og langt de fleste gange går det jo fint. selvom man ikke har gjort det før, så kommer det på en eller anden måde naturligt jo  

Anmeld

24. maj 2009

Melissa´s Mor

Okay så jeg ikke alene om det ....

Har ikke været til fødselsforberedelse i nu.. skal jeg først den 3 juni.. Så håber de kan give mig nogle fif til at slappe af..

Anmeld

24. maj 2009

Na-Wi

Jeg frygter også fødslen alt for meget..  

Anmeld

24. maj 2009

Mumto3

For det første; De aller fleste fødselsberetninger er POSITIVE!!!! Det er bare alle de dårlige historie folk fortæller om, skriver om på nettet, og som vi husker. De gode historier er bare ikke så interessante!!!

Dernæst vil jeg på de varmeste anbefale dig bogen: Fødselssmerte. Den er skrevet af en jordemoder der også er psykoterapeut. Hun hedder Pia Hern. Det er en super god bog, som desværre har en titel der ikke virker så tilllokkende. Men hun gennemgår på bedste vis, hvad fødselssmerte er, hvordan det føles, hvad der påvirker smerten og hvad man kan gøre ved det.

Hvis du er helt alene, så vil jeg også anbefale dig en fødsels coach. Selvom det måske er mange penge, så er de altså virkelig godt give ud!!!

Held og lykke!

Anmeld

24. maj 2009

Loggidut

Det man ikke kender, frygter man, og det ville være unaturligt hvis det ikke hjemsøgte dig igen og igen...

Det der så er problemet med fødsler er at ikke to fødsler forløber ens, ikke engang selv om det er den samme kvinde som føder igen og igen.

Når du er så nervøs, så synes jeg du skal snakke med din jordmor, allerede nu, for som jeg startede med at skrive, så frygter man det man ikke kender...og det er lige nøjagtigt det du har hende til.

Jeg kan da fortælle dig lidt om fødsler, det gør ondt, hamrende ondt, men det er altså som om det ikke rigtigt er en smerte som man kan huske, eller forklare, den er ihvertfald lige så hurtigt ude af kroppen, som den kom ind! Og når du lige som kender udfaldet på den smerte, mens du ligger der, så er det som om den slet ikke er så slem endda...
Det du kan er at få en fornuftig snak med din jordmor, skriv ned hvad det er du tænker, og føler, og få talt igennem med hende.

Og så vil jeg lige tilføje at din jordmor er en kanon god hjælp, hun er så hamrende dygtig til både at guide og vejlede dig gennem forløbet, og har du først et rigtigt godt samarbejde med hende, så fjerner det altså langt den største nervøsitet.
Ud over det, har du så nogen der kan følge dig i fødslen (mor, mand, veninde, far, what ever...) for det er altså også en rigtig stor hjælp, det er som om man bliver bedre til at holde fødderne nede på jorden mens man ligger der, når man er i trygge hænder!

til slut vil jeg da lige sige at jeg er sikker på du klare det til ug +, din alder spiller ikke så stor en rolle i det med hvor godt man klare sig, for der er kvinder på over 40, som går i panik...måske fordi det kommer bag på dem, hvordan deres krop kan arbejde helt af sig selv, og hvor store kræfter man i virkeligheden besidder!

Så jeg er så skråsikker på du kommer helt igennem dit forløb, også med lysten til at få mange flere børn, pøj pøj med det!

Anmeld

24. maj 2009

Lone Jakobsen

jamen kan kun give de andre ret.
din jordmoder er en super person at snakke det hele igennem med. hun er så vant til håndtere kvinder der er bange for at føde.
jeg venter mit barn nr 4 til juni, og indrømmer gerne at jeg også er en smule nervøs. den første gik lige efter bogen, men den anden var lidt rigelig hård, så da jeg fødte nr. 3 var jeg meget nervøs. en sød jordmoder snakkede med mig, og jeg fik skrevet i min journal at jeg ville ha en epidural. heldigvis gik det så fint at nr. 3 blev født på kun den halve tid af de andre, og bedøvelse fik jeg slet ikke brug for  så rigtigt skønt.
at du frygter at det hele går i gang når du er alene.... det er der ingen grund til. jeg var alene ved 2 af fødslernes start, og begge gange havde jeg masser af tid til at ringe til den der skulle med....og anden gang også at finde barnepige til den store.
så tag det stille og roligt...og brug så bare løs af jordmoderens tid og tålmodighed.... det er det hun er ansat til,
mange tanker
Lone 34+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.