Plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.570 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Miss Church

Hallo

Kan det passe at jeg har plukveer allerede?  Er 14+2 i dag. 

Oplevede det første gang i går og igen her til aften. Maven bliver helt hård og jeg har sådan en underlig fornemmelse, når jeg kommer hånden på maven.
Det kommer når jeg ligger helt stille på sofaen.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Faith

Hmm jah det kan det godt. Synes måske bare ikke de burde komme når du ligger stille på sofaen

Jeg blev sygemeldt i uge 16 med tvillingerne pga. rigtig mange plukveer. Havde dem resten af graviditeten. Gik i fødsel i uge 26 hvor de heldigvis fik stoppet det. Holdt på dem til uge 33+3.

Der behøver overhovedet ikke være grund til alarm! Men du skal bare lytte til din krop. Det er en stor belastning for den at bære på 2 vidundere.

Vend det med din jordemoder. Husk at plukveer må ikke gøre ondt, og må ikke være regelmæssige. Men daglige plukveer er "ok".

Anmeld

26. september 2012

Miss Church

Faith skriver:

Hmm jah det kan det godt. Synes måske bare ikke de burde komme når du ligger stille på sofaen

Jeg blev sygemeldt i uge 16 med tvillingerne pga. rigtig mange plukveer. Havde dem resten af graviditeten. Gik i fødsel i uge 26 hvor de heldigvis fik stoppet det. Holdt på dem til uge 33+3.

Der behøver overhovedet ikke være grund til alarm! Men du skal bare lytte til din krop. Det er en stor belastning for den at bære på 2 vidundere.

Vend det med din jordemoder. Husk at plukveer må ikke gøre ondt, og må ikke være regelmæssige. Men daglige plukveer er "ok".

Ja det synes jeg nemlig også. Men det forsvinder hvis jeg går lidt rundt. Det er heller ikke sådan at der kommer flere.

Det gør ikke ondt, men det er bare ikke så behageligt. Jeg må bare tage det med ro, når de kommer og så lige snakke med jordmoderen om det, når jeg skal til det i næste uge. 
Men ja det er jo klart at kroppen er under pres 

Uh-ha godt de fik det stoppet igen! 

Mange tak for dit svar! 

Anmeld

27. september 2012

SussieThyssen

Miss Church skriver:

Hallo

Oplevede det første gang i går og igen her til aften. Maven bliver helt hård og jeg har sådan en underlig fornemmelse, når jeg kommer hånden på maven.

Ja, det er helt normalt.

Skift stilling og lad være med at ligge på ryggen, men på siden, så vil du opdage at det forsvinder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. september 2012

Hyacinth

Hallo

Hej

Og kæmpe tillykke med dine to mirakler i maven

Jeg tror sagtens, det er normalt og tvillingegraviditet gør måske én mere "udsat" vil jeg tro.

Men i denne graviditet havde jeg plukveer i uge 15-16 ca. og det tog jeg til lægen med(venter kun én) og urinstix var negativ, men dyrkning af urin viste, at jeg havde blærebetændelse og så stoppede plukveerne også fra jeg blev behandlet og indtil langt senere i graviditeten.

Det behøver ikke, at være noget, men jeg ville gå til tjek for en sikkerheds skyld, fordi det kan være det, der er årsagen og når man er gravid er man ikke god til st mærke en bl.betændelse, som man ville være ellers

Og hvis stixen er negativ, så ville jeg bede om en dyrkning for at være på den sikre side.

Håber det var til hjælp

Anmeld

27. september 2012

modesty

Miss Church skriver:

Hallo

Jeg havde plukveer fra uge 18 og rigtig mange af dem. Når jeg lå, stod, gik, whatever. Man kan sagtens få dem tidligt, og hvis du har to derinde, er der sikkert ekstra meget gang i den.  Du skal dog være opmærksom på at mange plukveer kan forkorte livmoderhalsen, og det er ekstra relevant når du bærer på tvillinger. For det meste er det ikke noget problem, men det er nok en meget god idé at bede dem om at måle din livmoderhals til MD scanningen.

Anmeld

27. september 2012

Faith

modesty skriver:

Jeg havde plukveer fra uge 18 og rigtig mange af dem. Når jeg lå, stod, gik, whatever. Man kan sagtens få dem tidligt, og hvis du har to derinde, er der sikkert ekstra meget gang i den.  Du skal dog være opmærksom på at mange plukveer kan forkorte livmoderhalsen, og det er ekstra relevant når du bærer på tvillinger. For det meste er det ikke noget problem, men det er nok en meget god idé at bede dem om at måle din livmoderhals til MD scanningen.

Anmeld

27. september 2012

Miss Church

SussieThyssen skriver:

Ja, det er helt normalt.

Skift stilling og lad være med at ligge på ryggen, men på siden, så vil du opdage at det forsvinder.

Kærligst
Sussie

Det var dejligt at høre Det må jeg lige prøve næste gang. Men det bliver også bedre, hvis jeg går lidt rundt. 

Viste ikke at man kunne få det så tidligt Men man lærer hver dag. 

Tak for dit svar 

Anmeld

27. september 2012

Miss Church

Hyacinth skriver:

Hej

Og kæmpe tillykke med dine to mirakler i maven

Jeg tror sagtens, det er normalt og tvillingegraviditet gør måske én mere "udsat" vil jeg tro.

Men i denne graviditet havde jeg plukveer i uge 15-16 ca. og det tog jeg til lægen med(venter kun én) og urinstix var negativ, men dyrkning af urin viste, at jeg havde blærebetændelse og så stoppede plukveerne også fra jeg blev behandlet og indtil langt senere i graviditeten.

Det behøver ikke, at være noget, men jeg ville gå til tjek for en sikkerheds skyld, fordi det kan være det, der er årsagen og når man er gravid er man ikke god til st mærke en bl.betændelse, som man ville være ellers

Og hvis stixen er negativ, så ville jeg bede om en dyrkning for at være på den sikre side.

Håber det var til hjælp

Mange tak!

Og tak for dit svar, det kan helt sikkert bruges! 

Jeg må lige være opmærksom angående blærebetændelse. Jeg skal til jordmoder om en uge, så bliver min urin vel stixet?

Anmeld

27. september 2012

Miss Church

modesty skriver:

Mange tak for dit svar og gode råd! 

Det må jeg lige huske på, når jeg skal til MD

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.