hjælp angående ADHD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.033 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Anonym trådstarter

Håber nogen kan hjælpe mig.

Hvad er noget af Det man skal kigge efter af tegn på adhd
Vores dreng er 5år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Håber nogen kan hjælpe mig.

Hvad er noget af Det man skal kigge efter af tegn på adhd
Vores dreng er 5år

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/damp.htm

Anmeld

9. november 2012

Lone Jakobsen

kan se din tråd er lidt af ældre dato, men vil høre om du har fundet ud af mere i forhold til din søn?

hvad får dig til at tro at jeres søn har adhd, og hvad siger børnehaven?

står selv midt i det, så er meget int. i at høre andres erfaring.

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

Jamen vi har ikke rigtig fundet ud af så meget. Vi får Bare af vide vi skal se tiden an fordi han kun er 5år.
Vi har endelig fået overtalt børnehaven til at indstille ham til PPR

Jamen han får nogen raseri anfald
, han er lige så frisk når han skal puttes som om morgen, lige meget hvad.
Han gøre alt muligt dumt uden at tænke over det.
Han kan ikke tåle vi laver ting om
Han skal vide tingene i god tid, ellers kan han ikke klare det
Han kan ikke sidde stille.
Han er rigtig voldsom så mange gange vil de andre børn ikke lege med ham.

Lige nu er Det eneste hjælp vi har fået vi bare skal give ham hans vilje hver gang. Men det kan man jo ikke med en 5 årige

Hvad med jer

Anmeld

9. november 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Jamen vi har ikke rigtig fundet ud af så meget. Vi får Bare af vide vi skal se tiden an fordi han kun er 5år.

Lige nu er Det eneste hjælp vi har fået vi bare skal give ham hans vilje hver gang. Men det kan man jo ikke med en 5 årige

Hvad med jer

Hvordan er hans evne til at koncentrere sig og fordybe sig i noget?

Hvordan sover han om natten?

ADHD er ikke umiddelbart noget af det første jeg tænker på, når jeg læser din beskrivelse (det udelukker det selvfølgelig ikke!)

Man siger gerne at børn skal være minimum 4 år, før man begynder at diagnosticere dem. Så hvis det er til stor gene for jeres hverdag ville jeg råde jer til at kontakte en psykolog/psykiater for udredning. (eller bede om en henvisning fra lægen)

Hvis tilfældet er at dit barn har adhd (eller for den sags skyld anden sygdom) kan symptomerne afhjælpes med diverse hjælpemidler.

Anmeld

9. november 2012

anja89

Anonym skriver:

Hvad med jer

Det lyder præcis som min store pige på 5 år 

Vi har desværre ikke fået afvide om hun evt har ADHD, men børnehaven har heldigvis fået ppr ind over og han vil gerne havde hende til udredning..

men det tager lang tid at kommer videre med det syntes jeg, håber du har held med at de kan hjælpe dig pg din søn

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Hvordan er hans evne til at koncentrere sig og fordybe sig i noget?

Hvordan sover han om natten?

ADHD er ikke umiddelbart noget af det første jeg tænker på, når jeg læser din beskrivelse (det udelukker det selvfølgelig ikke!)

Man siger gerne at børn skal være minimum 4 år, før man begynder at diagnosticere dem. Så hvis det er til stor gene for jeres hverdag ville jeg råde jer til at kontakte en psykolog/psykiater for udredning. (eller bede om en henvisning fra lægen)

Hvis tilfældet er at dit barn har adhd (eller for den sags skyld anden sygdom) kan symptomerne afhjælpes med diverse hjælpemidler.

Han kan ikke for dybe sig i noget.
Sundhedsplejersken mener os han har adhd.
Alle vi snakker med siger ingen udredning før de er 6 helst 7år
Det er for upræcis, siger vores læge

Han fylder rigtig meget i hverdagen og er et stort problem vi spørger om hjælp. Det eneste vi får af vide er Vi bare skal give ham hans vilje.
Så der ikke bliver problemer

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

anja89 skriver:

Det lyder præcis som min store pige på 5 år 

Vi har desværre ikke fået afvide om hun evt har ADHD, men børnehaven har heldigvis fået ppr ind over og han vil gerne havde hende til udredning..

men det tager lang tid at kommer videre med det syntes jeg, håber du har held med at de kan hjælpe dig pg din søn

Tænker bare på hvor hårdt det er for os.
Hvor hårdt har han det så ikke lige, og hvor meget vi end prøver hjælpe, er Det altså start at stå og bare se det. Vi kan jo se hvor skidt han har det.

Desværre har Vi ikke noget familie til hjælpe os
Men efter det er blevet slemt har min mor trådt til og passer ham nogen gange en weekend eller en uge

Synes det er svært og hårdt at ikke kunne hjælpe

Anmeld

9. november 2012

Rsa

Forstår udemærket du er frustreret og nogle gange er systemerne bare enormt rigide!

Jeg er selv støttepædagog for 2 børn i bhv. Og har jævnligt samarbejde med ppr netop omkring udredninger mm. Men vil nu også sige, at der er en vis logik i at vente - om ikke andet er det jeres ret som forældre, at bede om udredning. Hvis din dreng allerede er inde i ppr systemet, kan I bede om at det er den vej I skal... Vær vedholdende, hvis I er sikre på at jeres dreng har ADHD - jo før de får hjælp des bedre er deres odds senere hen.

Kan også forstå på dig, at I har det hårdt på hjemmefronten og det skal I have hjælp til, så I kan få en god stabil hverdag, som I alle trives i - der kan Ppr også være behjælpelige med hvilke muligheder der er: aflastning, vejledning i hjemmet osv,

Og hertil har jeg selv en dreng på 10 år der lige er blevet diagnosticeret ADHD. Så jeg ved om nogen hvordan det er....

Anmeld

10. november 2012

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Forstår udemærket du er frustreret og nogle gange er systemerne bare enormt rigide!

Jeg er selv støttepædagog for 2 børn i bhv. Og har jævnligt samarbejde med ppr netop omkring udredninger mm. Men vil nu også sige, at der er en vis logik i at vente - om ikke andet er det jeres ret som forældre, at bede om udredning. Hvis din dreng allerede er inde i ppr systemet, kan I bede om at det er den vej I skal... Vær vedholdende, hvis I er sikre på at jeres dreng har ADHD - jo før de får hjælp des bedre er deres odds senere hen.

Kan også forstå på dig, at I har det hårdt på hjemmefronten og det skal I have hjælp til, så I kan få en god stabil hverdag, som I alle trives i - der kan Ppr også være behjælpelige med hvilke muligheder der er: aflastning, vejledning i hjemmet osv,

Og hertil har jeg selv en dreng på 10 år der lige er blevet diagnosticeret ADHD. Så jeg ved om nogen hvordan det er....

Tak for svar. Det er rart at høre andres mening og erfaringer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.