Tis på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.276 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. september 2012

TGJ

Håber der er nogen der kan gi et godt råd her 

Vores dreng på 4 er glad for at gå i børnehave og vi har været trygge ved at aflevere ham der, desværre er der opstået problemer.  Han har efter nogle af de andre børns eksempel tisset på legepladsen, og da han havde gentaget dette nogle gange på trods  af pædagoernes formaning om at bruge toilettet har de tvunget ham til at samle den våde jord op med fingrene. En pædagog fortalte det selv da jeg hentede ham om eftermiddagen, han skulle føle det var ulækkert så han kunne lære at bruge toilettet???? Ved ikke om jeg er helt galt på den men er det ikke temmelig sygt? Pædagogen mente ikke der var noget forkert i det så vi bad om et møde med børnehave lederen.  Lederen bakkede pædagogen op ved at bagatelisere episoden og iøvrigt holde fast i at det var ok. Vi fik tilbud om at kunne bruge børne psykologen hvilket rigtig mange forældre iøvrigt gjorde, og vi var mere end kede af det da vi gik derfra

Umiddelbart vil jeg ta fat i kommunen, er det helt galt?

Jeg vil sætte stor pris på alle meninger og forslag for er lidt i vildrede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

TeamRocket

Jeg forstår ikke helt, har de andre børn tvunget ham, eller har han bare gjort det? For hvis han bare gør det og ikke vil stoppe synes jeg da det er fint han skal fjerne det så ikke de små børn kommer og leger med det og propper deres fingre i munden.
Men hvis han f.eks bliver mobbet og tvunget af nogle andre ville jeg brokke mig indtil ledern ville ta en snak med de børn og deres forældre. Men som jeg hører det, er din dreng bare ikke interesseret i at gøre som der bliver sagt og tisse på wcet og derfor må han også ta konsekvensen- og forhåbentlig stopper han så- for JA, det er ret ulækkert at skulle samle op med fingrene, men det er mere ulækkert hvis nogle af de små kommer til at ta det op og spise det. Hvis din dreng er 4 år burde han vide at man tisser kun på wcet og ikke på legepladsen Hvad har i selv snakket med ham om det og hvad siger han ?

Anmeld

26. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja de lære mange unoder i børnehaven, de kære små! Vil sige at det er ok at de får ham til at fjerne det, dog er jeg uenig i måden! De ku ha givet ham en skovle og en pose, han ku ha puttet det, det andet er godt nok for klamt, men sikkert meget efiektivt!! Vh stine

Anmeld

26. september 2012

Kamilla-m

TeamRocket skriver:

Jeg forstår ikke helt, har de andre børn tvunget ham, eller har han bare gjort det? For hvis han bare gør det og ikke vil stoppe synes jeg da det er fint han skal fjerne det så ikke de små børn kommer og leger med det og propper deres fingre i munden.
Men hvis han f.eks bliver mobbet og tvunget af nogle andre ville jeg brokke mig indtil ledern ville ta en snak med de børn og deres forældre. Men som jeg hører det, er din dreng bare ikke interesseret i at gøre som der bliver sagt og tisse på wcet og derfor må han også ta konsekvensen- og forhåbentlig stopper han så- for JA, det er ret ulækkert at skulle samle op med fingrene, men det er mere ulækkert hvis nogle af de små kommer til at ta det op og spise det. Hvis din dreng er 4 år burde han vide at man tisser kun på wcet og ikke på legepladsen Hvad har i selv snakket med ham om det og hvad siger han ?

som jeg læser det er det pædagogerne der har bedt ham samle op :-S.

Anmeld

26. september 2012

Laulund87

TeamRocket skriver:

Jeg læser det som pædagogen der har bedt ham samle det op med hænderne. Det er jo dybt sygt

Anmeld

26. september 2012

Pikku Myy

TeamRocket skriver:

Hvilke små børn er det der skal putte det i munden? Gør børn 3-6 virkelig stadig det i så høj grad at man skal fjerne alt? I min søns børnehave må de tisse udenfor, og det virker altså ikke som om det er et problem at børnene leger med det.

Jeg må gå ud fra at det er for "opdragelsen" han har fået besked på at samle det op. Og så synes jeg altså jeg vil give TS ret i at det virker lidt ydmygende at det har været med hænderne. Og umiddelbart lyder det til at det måske er det der har været målet fra pædagogernes side. I min verden er dét uacceptabelt!

Anmeld

26. september 2012

FrkRaarup

TGJ skriver:

Håber der er nogen der kan gi et godt råd her 

Vores dreng på 4 er glad for at gå i børnehave og vi har været trygge ved at aflevere ham der, desværre er der opstået problemer.  Han har efter nogle af de andre børns eksempel tisset på legepladsen, og da han havde gentaget dette nogle gange på trods  af pædagoernes formaning om at bruge toilettet har de tvunget ham til at samle den våde jord op med fingrene. En pædagog fortalte det selv da jeg hentede ham om eftermiddagen, han skulle føle det var ulækkert så han kunne lære at bruge toilettet???? Ved ikke om jeg er helt galt på den men er det ikke temmelig sygt? Pædagogen mente ikke der var noget forkert i det så vi bad om et møde med børnehave lederen.  Lederen bakkede pædagogen op ved at bagatelisere episoden og iøvrigt holde fast i at det var ok. Vi fik tilbud om at kunne bruge børne psykologen hvilket rigtig mange forældre iøvrigt gjorde, og vi var mere end kede af det da vi gik derfra

Umiddelbart vil jeg ta fat i kommunen, er det helt galt?

Jeg vil sætte stor pris på alle meninger og forslag for er lidt i vildrede. 

Jeg arbejdede i en børnehave hvor en dreng sked på legepladsen - HVER dag!

Han fik en skovl(tror jeg) og en pose til at samle det op med/i!

Syns det er klamt at han skal samle det op med hænderne. Men som andre har skrevet virker det sikkert. ? :/ Jeg havde nok også gjort et eller andet. For hvis han har gjordt det flere gange efter at have samlet det op med hænderne, virker det jo ikke!

Vi er også bare nød til at huske på, at der er en grund til at din dreng gør det.! Måske mere effektivt at finde den og snakke om det istedet..

Anmeld

26. september 2012

Moar2011

synes det er MEGETforkert at han ligefrem skal fjerne det med fingerne.. men måde med at han skal fjerne det tror jeg nok, jeg ynes er okey , men det sku være med en skovl og på en voksen forklaring og måde..
(kan man sige sådan)

Anmeld

26. september 2012

Laulund87

Pikku Myy skriver:

Hvilke små børn er det der skal putte det i munden? Gør børn 3-6 virkelig stadig det i så høj grad at man skal fjerne alt? I min søns børnehave må de tisse udenfor, og det virker altså ikke som om det er et problem at børnene leger med det.

Jeg må gå ud fra at det er for "opdragelsen" han har fået besked på at samle det op. Og så synes jeg altså jeg vil give TS ret i at det virker lidt ydmygende at det har været med hænderne. Og umiddelbart lyder det til at det måske er det der har været målet fra pædagogernes side. I min verden er dét uacceptabelt!

Anmeld

26. september 2012

klmf

Pikku Myy skriver:

Helt enig - det er okay, de gerne vil have ham til at høre efter, men man skal altså ikke ydmyge barnet! Den ville jeg gå til lederen med igen og evt. sige, at hvis de ikke vil hve en ordentlig dialog med ham omkring det, så må man som forælder gå højere i systemet. Hvis det er holdningen til, hvordan de lærer børnene at gebærde sig, så ville jeg godt nok have mine tvivl om deres pædagogik generelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.