Er der frit sygehus valg ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. september 2012

Anonym trådstarter

ville li hører om der er frit sygehus valg når det gælder fødsler os, da Jeg er gravid igen, og skal først til læge og have lavet vandre journal og blodprøver om 4 uger så kan først spørger der,
er nemlig siden sidste gang flyttet til en anden kommune, men vil gerne føde der hvor jeg fødte sidste gang, dog er der 45 min kørsel dertil hvor der er 20 til den der er tættest på ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

ville li hører om der er frit sygehus valg når det gælder fødsler os, da Jeg er gravid igen, og skal først til læge og have lavet vandre journal og blodprøver om 4 uger så kan først spørger der,
er nemlig siden sidste gang flyttet til en anden kommune, men vil gerne føde der hvor jeg fødte sidste gang, dog er der 45 min kørsel dertil hvor der er 20 til den der er tættest på ?

Ja det er der, men du kan risikere at blive afvist den dag du skal føde, hvis der er overbooket på afdelingen så du skal spørge dig selv, om du vil løbe den risiko...

Anmeld

25. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Ja det er der, men du kan risikere at blive afvist den dag du skal føde, hvis der er overbooket på afdelingen så du skal spørge dig selv, om du vil løbe den risiko...

okay håber jeg kan få lov til at føde der, da jeg havde et fantasktisk forløb hele vejen igennem

Anmeld

25. september 2012

Snehund

Jeg tror at for nogle er det er lidt så som så med det frie valg i praksis. Jeg var til første lægebesøg i dag og fik anvist et hospital, der ligger en times kørsel fra min bopæl. Spurgte lægen, om jeg ikke kunne vælge et andet, der ligger ca 20 minutter herfra, det kunne jeg ikke, da bopælskommunen afgør hvilket hospital jeg tilhører - fik jeg at vide?

Anmeld

25. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

der er frit sygehus valg, men hvis ikke du selv gør lægen opmærksom på hvor de vil føde når du får lavet vandre journal, får du automatisk det nærmeste

jeg er selv flyttet midt i min graviditet men har valgt at blive på det jeg har været knyttet til hele min graviditet, i forhold til hvor jeg bor ville det være nemmest at komme til det hvis jeg skulle risikere at føde i mylder trafik-tiden  

Anmeld

25. september 2012

M (:

Anonym skriver:

Der er frit sygehusvalg også i forbindelse med graviditet og fødsel. Dog kan du risikere at blive sendt til dit "rigtige" sygehus, hvis der er for travlt på dit ønskesygehus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.