Gode råd om søvn, baby 14 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

HeidiØ

110811 skriver:

Er det dumt at indføre 2 lure, når han kun har sovet en lur i en måneds tid???

Jeg tænker, at de dage hvor han vågner tidligt, kunne han godt sove formiddagslur fra 8:30-9:30 feks. Også sove nummer to lur fra klokken 12:30-14:30. Det vil altså give mig et meget gladere barn om eftermiddagen. Prøv at spørg om min madlavning er nem, når min søn har været vågen siden kl 11:30 eller 12.

Men mon det vil være en dum ide, pludselig at indføre 2 lure til en dreng på snart 14 mdr?

Og hvornår skal jeg mon putte ham i seng? skal jeg gå tilbage til kl 19:00???

Det ville jeg forsøge mig med!! Godt nok er William "kun" 12 måneder, men han har meget brug for begge lure. Blir lagt i dp ca 8.30-9.00 og sover ca 1 time. Derefter blir han lagt igen kl 12.30 og sover ca 2 timer. At han så har ulvetime herhjemme mellem 16.30 og 17.30, tror jeg ikke man kan godt meget ved. Han blir så lagt kl 19 og sover (for det meste) godt.. men det SVINGER jo meget med de små pus.

Søvn er SÅ vigtigt! Du får lige en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Snartmortil3

HeidiØ skriver:

Det ville jeg forsøge mig med!! Godt nok er William "kun" 12 måneder, men han har meget brug for begge lure. Blir lagt i dp ca 8.30-9.00 og sover ca 1 time. Derefter blir han lagt igen kl 12.30 og sover ca 2 timer. At han så har ulvetime herhjemme mellem 16.30 og 17.30, tror jeg ikke man kan godt meget ved. Han blir så lagt kl 19 og sover (for det meste) godt.. men det SVINGER jo meget med de små pus.

Søvn er SÅ vigtigt! Du får lige en

Har lige snakket med min SP. Hun sagde det samme som dig! Jeg snakker med vuggestuen om det i dag. Jeg er egentlig ligeglad med at han vågner feks 5:30 hvis bare han er glad og udvilet!

Anmeld

25. september 2012

HeidiØ

110811 skriver:

Har lige snakket med min SP. Hun sagde det samme som dig! Jeg snakker med vuggestuen om det i dag. Jeg er egentlig ligeglad med at han vågner feks 5:30 hvis bare han er glad og udvilet!

Lige netop, det gør det 100 gange nemmere hvis han er glad og frisk.. og det kan man tydeligt mærke. De gange herhjemme hvor jeg er oppe 1000 gange om natten for at give vand og sut, og han vågner tidligt, så er han ihvertfald frisk efter sin lur nr. 1

Held og lykke. Søvn er fisme en svær ting lige at greje!!

Anmeld

25. september 2012

Snartmortil3

HeidiØ skriver:

Lige netop, det gør det 100 gange nemmere hvis han er glad og frisk.. og det kan man tydeligt mærke. De gange herhjemme hvor jeg er oppe 1000 gange om natten for at give vand og sut, og han vågner tidligt, så er han ihvertfald frisk efter sin lur nr. 1

Held og lykke. Søvn er fisme en svær ting lige at greje!!

TAK!

Ja det er virkelig så svært. Nok noget af det sværeste ved at have barn, synes jeg! Men nu fik jeg mig også et ørebarn. Måske tingene havde set anderledes ud, hvis hans ører havde været "normale"

Anmeld

25. september 2012

HeidiØ

110811 skriver:

TAK!

Ja det er virkelig så svært. Nok noget af det sværeste ved at have barn, synes jeg! Men nu fik jeg mig også et ørebarn. Måske tingene havde set anderledes ud, hvis hans ører havde været "normale"

Ja, det kan du nok ha ret i! Det er ikke sjovt når det er ørerne den er gal med

Anmeld

25. september 2012

Rebecca55

110811 skriver:

Okay.

Gud nej det søvn er jo en jungle. Jeg har virkelig ingen ide om hvad jeg skal gøre. Han plejer at sove cirka fra 10-12. Han er så allerede træt ved 16 tiden.. Men hvis jeg putter ham der, får jeg ham IKKE i seng kl 19. Er også i tvivl om jeg overhoved vil få ham til at sove kl 16.

Men at være vågen i næsten 8 timer er også meget længe.. Og lige meget hvad jeg prøver synes jeg bare at står tidligt op og er hammer træt.

tænker også det er alt for sent at putte ham kl. 16. Men kunne du ikke ligge den første lur en time eller to tidligere, så anden lur senest bliver ved 14 tiden !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.