Gode råd om søvn, baby 14 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.997 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. september 2012

Snartmortil3

Min søn er 13,5 mdr. Han har aldrig været nogen haj til at sove om natten. Siden han var 4 måneder gammel har han gjort min nattesøvn til et helvede! Fra 4 mdr - 7 mdr vågnede han 10 gange hver nat. Til sidst fik han dræn. Lettelse!!!!!!!! Han sov hele natten! 1 uge efter begyndte han at vågne tidligt i stedet. Fra han var cirka 7 mdr - 11 mdr er han vågnet 4-4.30 hver morgen. Hans mor har været ved at gå ud af sit gode skind en million gange. Så kom der en periode, hvor han sov rigtig godt og sov cirka 12 timer hver nat. Den periode var kort men dejlig. Siden da har han sovet godt om natten, men vågnet tidligt. Han vågner et sted imellem kl 5 og 6 og vil ikke sove mere. somme tider kan jeg få ham til at sove videre, men bestemt ikke altid. Problemet er bare at han ikke er udvilet!!!!! Han er så sur og træt om morgenen hvis han vågner der. Og falder ALTID i søvn i bilen på vej til vuggestuen. Jeg putter ham i seng kl 19:30 om aften, fordi at han er fuldstændig udkørt. Pga han er så træt om morgenen, bliver de ofte nød til at putte ham til lur ved 10 tiden i vuggestuen. Så vågner han halv tolv-tolv, også skal han være vågen til klokken 19:30.. Hvis han får en eftermiddagslur vågner han ENDNU tidligere om morgenen... Hvad skal jeg dog gøre? Hans søvn er et roderi, og han er så nem og glad de dage hvor han bare sover til kl halv 7-7.... Det er desværre bare meget meget sjældent at det sker

Gode råd????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Troldemommi

er det ikke lidt sent han kommer i seng om aftenen? Johanne er færdig kl 18.30 så der kommer hun i seng, vi starter allerede kl 18.00 med badning, læsning, sang og skiftning så falder hun lige så stille til ro og ved hvad der skal ske, jeg tænker om din lille dreng er overtræt når han først kommer i seng halv otte, nu ved jeg så ikke om det kunne få din dreng til at vågne tidligere og det ville jo være træls, men det var bare hvad jeg tænkte

Håber du finder kuren der kan få han til at søve godt om natten 

Monica

Anmeld

25. september 2012

Rebecca55

Altså vores sover en time fra kl 8-9 og bliver vækket efter den time, selvom de godt kunne sove længere. De er friske nok til at kunne lege og hygge. De kommer igen ud at sove kl. 12 og får lov at sove igennem. De sover alt imellem 1-2 timer om eftermiddagen. Ved at de kommer ud at sove 2 gange og vi styre hvordan og hvor meget, gør at de er klar til at blive puttet ved 19 tiden om aftenen og vågner måske 1- 3 gange om natten og står op mellem6 og 7 om morgenen.

Kan ikke sige hvad du skal gøre, men måske du kan bruge min historie til lidt.

Vi har altid fået af vide at søvn avler søvn.

Anmeld

25. september 2012

Snartmortil3

Monica P skriver:

er det ikke lidt sent han kommer i seng om aftenen? Johanne er færdig kl 18.30 så der kommer hun i seng, vi starter allerede kl 18.00 med badning, læsning, sang og skiftning så falder hun lige så stille til ro og ved hvad der skal ske, jeg tænker om din lille dreng er overtræt når han først kommer i seng halv otte, nu ved jeg så ikke om det kunne få din dreng til at vågne tidligere og det ville jo være træls, men det var bare hvad jeg tænkte

Håber du finder kuren der kan få han til at søve godt om natten 

Monica

Måske er det lidt sent? Men jeg rykkede hans sengetid fra 19 til 19:30 fordi jeg håbede på en lidt længere nattesøvn. Og det virkede også glimrende i starten. er i tvivl om jeg måske skal rykke den tilbage igen, men er bange for at vi så bare skal op kl 04:30 igen!!!!!!

Anmeld

25. september 2012

Troldemommi

110811 skriver:

Måske er det lidt sent? Men jeg rykkede hans sengetid fra 19 til 19:30 fordi jeg håbede på en lidt længere nattesøvn. Og det virkede også glimrende i starten. er i tvivl om jeg måske skal rykke den tilbage igen, men er bange for at vi så bare skal op kl 04:30 igen!!!!!!

kan godt forstå du ikke har lyst til at skulle op kl 04.30  Det er godt nok tidligt

Monica

Anmeld

25. september 2012

Snartmortil3

Rebecca55 skriver:

Altså vores sover en time fra kl 8-9 og bliver vækket efter den time, selvom de godt kunne sove længere. De er friske nok til at kunne lege og hygge. De kommer igen ud at sove kl. 12 og får lov at sove igennem. De sover alt imellem 1-2 timer om eftermiddagen. Ved at de kommer ud at sove 2 gange og vi styre hvordan og hvor meget, gør at de er klar til at blive puttet ved 19 tiden om aftenen og vågner måske 1- 3 gange om natten og står op mellem6 og 7 om morgenen.

Kan ikke sige hvad du skal gøre, men måske du kan bruge min historie til lidt.

Vi har altid fået af vide at søvn avler søvn.

Kan de godt sove allerede kl 9, hvis de vågner kl 8??

Åååh det er svært - hvor gamle er trillingerne?

Jeg er godt nok i tvivl om jeg skal give ham to lure igen.. Jeg fjernede netop den ene for at få lidt længere nattesøvn..... Og det har da også hjulpet lidt.

Anmeld

25. september 2012

Snartmortil3

Monica P skriver:

kan godt forstå du ikke har lyst til at skulle op kl 04.30  Det er godt nok tidligt

Monica

Meget. Kunne slet ikke hænge sammen til sidst. Nogle morgenen kunne jeg bare sætte mig ned og græde fordi jeg var så træt, og min søn bare var møg hamrende sur, fordi han kun havde sovet 9-10 timer måske og slet ikke virkede udvilet.

Anmeld

25. september 2012

Rebecca55

110811 skriver:

Kan de godt sove allerede kl 9, hvis de vågner kl 8??

Åååh det er svært - hvor gamle er trillingerne?

Jeg er godt nok i tvivl om jeg skal give ham to lure igen.. Jeg fjernede netop den ene for at få lidt længere nattesøvn..... Og det har da også hjulpet lidt.

De vågner mellem 6 og syv og har vænnet sig til at skal sove kl 8. Nogen gange sover de kun en halv time ved den første lur, men det er også ok.

De bliver 19 mdr. til den 1. okt.

Anmeld

25. september 2012

Snartmortil3

Rebecca55 skriver:

De vågner mellem 6 og syv og har vænnet sig til at skal sove kl 8. Nogen gange sover de kun en halv time ved den første lur, men det er også ok.

De bliver 19 mdr. til den 1. okt.

Okay.

Gud nej det søvn er jo en jungle. Jeg har virkelig ingen ide om hvad jeg skal gøre. Han plejer at sove cirka fra 10-12. Han er så allerede træt ved 16 tiden.. Men hvis jeg putter ham der, får jeg ham IKKE i seng kl 19. Er også i tvivl om jeg overhoved vil få ham til at sove kl 16.

Men at være vågen i næsten 8 timer er også meget længe.. Og lige meget hvad jeg prøver synes jeg bare at står tidligt op og er hammer træt.

Anmeld

25. september 2012

Snartmortil3

Er det dumt at indføre 2 lure, når han kun har sovet en lur i en måneds tid???

Jeg tænker, at de dage hvor han vågner tidligt, kunne han godt sove formiddagslur fra 8:30-9:30 feks. Også sove nummer to lur fra klokken 12:30-14:30. Det vil altså give mig et meget gladere barn om eftermiddagen. Prøv at spørg om min madlavning er nem, når min søn har været vågen siden kl 11:30 eller 12.

Men mon det vil være en dum ide, pludselig at indføre 2 lure til en dreng på snart 14 mdr?

Og hvornår skal jeg mon putte ham i seng? skal jeg gå tilbage til kl 19:00???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.